Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. augusztus 17. 09:53 Világ

Hamarosan úgy hívhatunk magánrepülőt, mint egy Ubert

Nem csak a gazdagok engedhetik meg maguknak az USA-ban, hogy magánrepülőgéppel utazzanak. Egy tavaly alapított San Francisco-i startup cég, a Blackbird létrehozta a magánrepülőutak Uber-jét, amin keresztül helyet foglalhatunk az utakat meghirdetett, de üres hellyel rendelkező pilóták mellé – írja a Mashable.

A Hitch nevű szolgáltatás lényege, hogy azok a pilóták, akik kisebb gépeket vezetnek, és egyedül utaznának A-ból B-be, az appon keresztül meghirdetik az üres helyeket. Az uberszerű applikációban az utasok látják, hogy a pilóta mennyi tapasztalattal rendelkezik, illetve azt is, hogy a korábbi utasok hogy értékelték őt. 

A kisebb repülőgépeket vezető pilóták jellemzően 4-5 üres hellyel repülnek, a Blackbird célja, hogy ezeket a szabad kapacitásokat feltöltse, hiszen akkor a pilótáknak és az utasoknak is olcsóbb az út, hiszen osztoznak a költségeken. 

A Blackbird járatai az 1200 regionális reptér hálózatát használják, amik kevésbé zsúfoltak és olcsóbbak is, mint a nagy amerikai repülőterek. Ezek a repterek nem is számítanak fel plusz díjat a leszállásért. 

Rudd David, a cég vezérigazgatója azt szeretné, ha a magánrepülőutak nem csak a gazdagok számára lennének elérhetőek. Szerinte a magánrepülés költségeiről és annak biztonságáról alkotott általános vélekedést is meg kell változtatni. 

Egy a Hitch-en keresztül befoglalt repülőút 50 dollártól indul, ami teljesen jó ár ahhoz képest, hogy szinte magánutat kínál. Ám a Blackbird applikációjában vannak drágább szolgáltatások is: a Reserve, ami lehetővé teszi, hogy már beütemezett járatokon szabad helyeket keressünk és foglaljuk, 300 dollártól indul, míg a saját charterjáratunk megszervezése 1000 dollárnál kezdődik.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ közösségi repülés magánrepülőút repülés startup usa Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Mészáros R. Tamás
2024. október 10. 04:40 Közélet, Világ

Kína egyik uniós hídfőállása lett Magyarország, de ki fog ebből hasznot húzni?

A magyarhoz hasonló stratégiák eddig nem sok haszonnal, cserébe viszont jelentős kockázatokkal jártak.

Torontáli Zoltán
2024. október 8. 12:19 Adat, Világ

Épp Kínával indul az e-autók miatt háború, pedig onnan jön a legtöbb high-tech termék

Kínából importálnak az uniós országok a legnagyobb értékben fejlett technológiájú termékeket.

Mészáros R. Tamás
2024. október 8. 04:39 Élet, Világ

Ha a kormány kelet felé néz, ott is azt látja, hogy küzdeni kell a növekedésért

Kínában a 2008-as válság óta nem látott módszerekkel próbálnak élénkíteni, de szerkezeti átalakításokról hallani sem akarnak.

Fontos

Bucsky Péter
2024. október 9. 04:41 Élet, Közélet

Gáláns aprópénzszórás lehet a családi adókedvezmény megduplázása

Kis lépés az államnak, nagy lépés a választási kampánynak. A szegényeknek inkább a családi pótlék emelése jönne jól, de arról nincs szó.

Jandó Zoltán
2024. október 7. 04:34 Pénz, Vállalat

Valódi pénzgyárat indíthatott volna be a magyar vállalkozó hamis brazil kötvénye

Alkalmas lehet a hamis kötvény kvázi tisztára mosására, ha valaki úgy viszi be egy cégbe, ahogy azt a papíron ezermilliárdokat érő brazil állampapírral tették.

Török Zoltán
2024. október 6. 05:39 Világ

Van már akkora bajban Európa, hogy Egyesült Államok legyen belőle?

A Draghi-jelentés jó látleletet nyújt az EU gazdasági kihívásairól, de erősen kérdéses, hogy érdemes és lehetséges-e a központosítás felé elmozdulni.