Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2018. augusztus 17. 09:53 Világ

Hamarosan úgy hívhatunk magánrepülőt, mint egy Ubert

Nem csak a gazdagok engedhetik meg maguknak az USA-ban, hogy magánrepülőgéppel utazzanak. Egy tavaly alapított San Francisco-i startup cég, a Blackbird létrehozta a magánrepülőutak Uber-jét, amin keresztül helyet foglalhatunk az utakat meghirdetett, de üres hellyel rendelkező pilóták mellé – írja a Mashable.

A Hitch nevű szolgáltatás lényege, hogy azok a pilóták, akik kisebb gépeket vezetnek, és egyedül utaznának A-ból B-be, az appon keresztül meghirdetik az üres helyeket. Az uberszerű applikációban az utasok látják, hogy a pilóta mennyi tapasztalattal rendelkezik, illetve azt is, hogy a korábbi utasok hogy értékelték őt. 

A kisebb repülőgépeket vezető pilóták jellemzően 4-5 üres hellyel repülnek, a Blackbird célja, hogy ezeket a szabad kapacitásokat feltöltse, hiszen akkor a pilótáknak és az utasoknak is olcsóbb az út, hiszen osztoznak a költségeken. 

A Blackbird járatai az 1200 regionális reptér hálózatát használják, amik kevésbé zsúfoltak és olcsóbbak is, mint a nagy amerikai repülőterek. Ezek a repterek nem is számítanak fel plusz díjat a leszállásért. 

Rudd David, a cég vezérigazgatója azt szeretné, ha a magánrepülőutak nem csak a gazdagok számára lennének elérhetőek. Szerinte a magánrepülés költségeiről és annak biztonságáról alkotott általános vélekedést is meg kell változtatni. 

Egy a Hitch-en keresztül befoglalt repülőút 50 dollártól indul, ami teljesen jó ár ahhoz képest, hogy szinte magánutat kínál. Ám a Blackbird applikációjában vannak drágább szolgáltatások is: a Reserve, ami lehetővé teszi, hogy már beütemezett járatokon szabad helyeket keressünk és foglaljuk, 300 dollártól indul, míg a saját charterjáratunk megszervezése 1000 dollárnál kezdődik.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ közösségi repülés magánrepülőút repülés startup usa Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Schaffhauser Tibor
2024. április 1. 04:36 Világ

Villantania kell valamit az EU-nak, mielőtt más országokat is rávenne az erősebb klímavédelemre

Egyre fontosabb a zöld diplomácia szerepe, de elegendők lesznek-e az EU által tervezett intézkedések a globális klímavédelmi törekvések felfuttatására?

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.