Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2024. január 17. 18:41 Vállalat, Világ

Fél milliárd forintnak megfelelő angol font kártérítést fizetett ki a Wizz Air, de csak miután a hatóság bevasalta rajta

Összesen mintegy 6 ezer utasnak fizetett kártérítést a magyar hátterű Wizz Air, közölte ma az Egyesült Királyság Polgári Repülési Hatósága (Civil Aviation Authority, CAA).

Számokban: A CAA-nak csaknem 25 ezer kérelmet kellett felülvizsgáltatnia, ez jóval több annál a 15 ezernél, mint amennyire eredetileg számítottak, amikor tavaly az eljárást elindították. Majdnem minden negyedik esetben azt állapították meg, hogy a légitársaság nem jogosan utasította el az utasok kártérítési kérését. Végül körülbelül 6 ezer kérelemnél, egyenként 200 font fizetésére kötelezték a céget, így jön ki összességében az 1,2 millió angol font.

Alulnézet: a beszámolók szerint a CAA-nál főleg azzal a panasszal jelentkeztek az utasok, hogy a társaság gépei késtek vagy törölték őket, de nem működött megfelelően együtt a más járatokra való átfoglalásoknál és/vagy nem fizette ki a szabályok szerinti kártérítést.

  • A mostani esettől függetlenül a brit utasok körében a Wizz Airrel szemben sok panasz érkezik amiatt is, hogy díjakat számít fel a reptéren akkor, amikor az utasok a céges weboldal technikai problémái miatt nem tudnak online becsekkolni a járatokra.

Paul Smith, a CAA ügyfél igazgatója azt mondta, az utasok joggal várhatják el, hogy a reklamációkat gyorsan, hatékonyan és a szabályoknak megfelelően dolgozzák fel, és a most zárult vizsgálat eredménye után az utasok jobb kiszolgálásra számíthatnak.

Reakció: A Wizz Air szóvivője azt mondta, örülnek, hogy a CAA látja azokat a jelentős lépéseket, amelyeket a cég az utasok érdekében tett, 2022 nyarán kihívásokkal kellett megküzdeniük, mint minden más európai légitársaságnak, és a fejlesztések jobb ügyfélélményhez vezettek.

A problémákról egyébként Váradi József alapító-résztulajdonos nemrég Magyarországon is beszélt, erről bővebben itt írtunk.

Korábban a CAA a Ryanairnél is indított egy hasonló vizsgálatot, de annak az volt a kiváltó oka, hogy a cég az alkalmazottak sztrájkját minősítette olyan körülménynek, ami miatt a törölt járatok után járó kárpótlást nem kell kifizetnie. Ez az érvelés azonban szintén elbukott.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkHeteken belül hozzájuthatnak pénzükhöz a Wizz Air pórul járt utasaiA légitársaság vezérigazgatója elismerte, hogy tavaly nyáron lényegében összeomlott a működésük, de szavai szerint hamarosan felszámolják ennek következményeit.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Anglia kártérítés repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2024. június 21. 05:04 Közélet, Vállalat

Nagyon fáj a külföldi tulajdonú cementgyártóknak a nyakukba varrt adó

Megnéztük, hogy a számok alapján mennyire szenvednek a külföldi kézben lévő építőanyaggyártók, amelyeket a kormány ki akar szorítani a piacról.

Torontáli Zoltán
2024. június 20. 05:05 Pénz, Vállalat

Miért emelik a cégek az áraikat a várható idei infláció többszörösével?

A béremelésekhez és a verseny hiányához is köze van annak, hogy néhány szolgáltató szektorban a tavalyi inflációt közelítő mértékben emelték idén az árakat.

Torontáli Zoltán
2024. június 18. 16:30 Tech, Vállalat

Közép-kelet-európai versenytársak szorítják ki a magyar tőkét a magyar e-kereskedelemből

A Foxpost eladása újabb jele annak, hogy a régióban hosszabb távon a magyar cégek nem rúgnak labdába.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. június 24. 14:01 Közélet

Egy pincében végzi be a rendszerváltás legnagyobb pártja, megvehető a neve és logója

Az MDF-hez kapcsolódó védjegyeket 80 ezer forintos kikiáltási áron bocsátja árverésre az utódpárt JESZ felszámolója.

Stubnya Bence
2024. június 24. 10:56 Adat, Élet

Nőtt az anyagi összeomlás szélén állók aránya Magyarországon

Az arány 1 százalékpontot romlott tavaly 2022-höz képest, de még így is jobb a helyzet, mint 2013-ban.

Ercse Kriszta
2024. június 23. 06:35 Élet, Közélet

Az oktatási rendszer alapvető hibáit mutatja, hogy ilyen sokan megbuknak elsőben

Logisztikai és nem szakmai alapon kényszerül sok gyerek túl korán az általános iskolába, ahol nem kapja meg a számára szükséges támogatást.