Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. november 24. 09:19 Tech, Vállalat

Sokkal olcsóbbá válhatnak az e-autók a következő pár évben

Az elektromos autók eddig tapasztalt elterjedését jelentős részben a lítium-ion akkumulátorok árának két évtizedes meredek csökkenése tette lehetővé, ez a folyamat azonban az utóbbi négy évben elakadt.

Az e-autók kínálatát és árát természetesen nem csak ez befolyásolja, hiszen a koronavírus-járvány alatt nagyon nehéz volt működtetni a beszállítói láncokat, ettől nem függetlenül az európai gyártók a nagyobb, drágább, magasabb profittal eladható modellek előállítására koncentráltak.

Ez környezetvédelmi szempontból káros folyamat, hiszen ahogy többször megírtuk, hiába elektromos egy autó, az ebből származó fenntarthatósági előnyöket lenullázza, ha közben egyre nagyobb autókat vesznek, használnak az emberek. Másrészt mostanában több nyugat-európai piacon is megtapasztalhatják a helyi gyártók, hogy az olcsóbb e-autók piacán keletkezett rést kínai versenytársak igyekeznek betölteni.

Több szempontból is fontos lehet tehát, ha újraindul a lítium-ion akkumulátorok árcsökkenése, márpedig az amerikai Goldman Sachs befektetési bank pontosan erre számít egy pár hete közzétett elemzése alapján. A pénzintézet kutatóinak számításai szerint 2023 és 2030 között az akkucsomagok ára évente átlagosan 11 százalékkal csökken majd. 2022-höz képest 2025-ig összesen 40 százalékos mérséklődésre számítanak.

Ez azt jelentené, hogy az évtized közepére az elektromos autók azonos költségszintre kerülnek a belső égésű motor által hajtottakkal. Ezt persze az olajár is befolyásolja, de a mostani, 80 dollár/hordós szint mellett ez bekövetkezne 2025-ben.

Ez azért is fontos lenne, mert az e-autók elterjedésében eddig jelentős szerepet játszottak az állami támogatások, és ezek csökkenésével a népszerűségük is megcsappant kissé. Ha viszont megvalósul a fenti forgatókönyv, akkor hamarosan már nem is lesz szükség az állami dotációra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat akkumulátor e-autó elektromos autó Goldman Sachs Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.

Avatar
2024. április 27. 04:37 Világ

Amerika részben hátat fordít a fenntarthatóságnak, Európa még kitart

Bár az ESG-célkitűzéseket mindössze néhány évvel ezelőtt állították fel, már annyi feszültséget okoztak, hogy az Egyesült Államokban részben feladták őket.