Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. november 24. 09:19 Tech, Vállalat

Sokkal olcsóbbá válhatnak az e-autók a következő pár évben

Az elektromos autók eddig tapasztalt elterjedését jelentős részben a lítium-ion akkumulátorok árának két évtizedes meredek csökkenése tette lehetővé, ez a folyamat azonban az utóbbi négy évben elakadt.

Az e-autók kínálatát és árát természetesen nem csak ez befolyásolja, hiszen a koronavírus-járvány alatt nagyon nehéz volt működtetni a beszállítói láncokat, ettől nem függetlenül az európai gyártók a nagyobb, drágább, magasabb profittal eladható modellek előállítására koncentráltak.

Ez környezetvédelmi szempontból káros folyamat, hiszen ahogy többször megírtuk, hiába elektromos egy autó, az ebből származó fenntarthatósági előnyöket lenullázza, ha közben egyre nagyobb autókat vesznek, használnak az emberek. Másrészt mostanában több nyugat-európai piacon is megtapasztalhatják a helyi gyártók, hogy az olcsóbb e-autók piacán keletkezett rést kínai versenytársak igyekeznek betölteni.

Több szempontból is fontos lehet tehát, ha újraindul a lítium-ion akkumulátorok árcsökkenése, márpedig az amerikai Goldman Sachs befektetési bank pontosan erre számít egy pár hete közzétett elemzése alapján. A pénzintézet kutatóinak számításai szerint 2023 és 2030 között az akkucsomagok ára évente átlagosan 11 százalékkal csökken majd. 2022-höz képest 2025-ig összesen 40 százalékos mérséklődésre számítanak.

Ez azt jelentené, hogy az évtized közepére az elektromos autók azonos költségszintre kerülnek a belső égésű motor által hajtottakkal. Ezt persze az olajár is befolyásolja, de a mostani, 80 dollár/hordós szint mellett ez bekövetkezne 2025-ben.

Ez azért is fontos lenne, mert az e-autók elterjedésében eddig jelentős szerepet játszottak az állami támogatások, és ezek csökkenésével a népszerűségük is megcsappant kissé. Ha viszont megvalósul a fenti forgatókönyv, akkor hamarosan már nem is lesz szükség az állami dotációra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat akkumulátor e-autó elektromos autó Goldman Sachs Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2024. február 18. 04:34 Élet, Tech

Megvan a rés a pajzson, engedélyeztethető egy erkélynapelem Magyarországon

A telepítéshez egyórányi villanyszerelő munka kell, de más nem, így mostantól akár a társasházi lakóknak is könnyen lehet napelemük.

Nagy Zsolt
2024. február 12. 15:41 Tech, Vállalat

Besokalltak a szédületes tempóban taroló Temutól a magyar e-kereskedők

Átrendezi az e-kereskedelmi piacot a Temu, a kereskedők a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulnak segítségért.

Váczi István
2024. január 4. 13:06 Tech, Világ

Lesajnált, elfeledett fegyver támadt fel az ukrajnai háborúban

Úgy nézett ki, hogy a légvédelmi gépágyúk felett eljárt az idő, de a drónok tömeges harctéri megjelenése fordulatot hozott.

Fontos

Gergely Péter
2024. február 19. 16:39 Pénz

Itt tart most a kamatrali az állampapírok és a bankbetétek között

Megnéztük, vajon vesztésre állnak-e még a bankbetétek az állampapírokkal szemben.

Nagy Zsolt
2024. február 19. 14:19 Vállalat

Elhízott amerikaiak hozták meg a jólétet egy 16 ezer fős dán kisvárosnak

A Novo Nordisk olyan mértékű iparűzési adót fizet, hogy az önkormányzat csökkenteni tudta a lakosok adóterheit.

Bucsky Péter
2024. február 19. 04:34 Adat, Közélet

1360 milliárdot költött az állam a Rogán-féle kommunikációra 2015 óta

A közbeszerzések közel háromnegyede került Balásy Gyula cégeihez a Nemzeti Kommunikációs Hivatal tenderein.