Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. november 24. 09:19 Tech, Vállalat

Sokkal olcsóbbá válhatnak az e-autók a következő pár évben

Az elektromos autók eddig tapasztalt elterjedését jelentős részben a lítium-ion akkumulátorok árának két évtizedes meredek csökkenése tette lehetővé, ez a folyamat azonban az utóbbi négy évben elakadt.

Az e-autók kínálatát és árát természetesen nem csak ez befolyásolja, hiszen a koronavírus-járvány alatt nagyon nehéz volt működtetni a beszállítói láncokat, ettől nem függetlenül az európai gyártók a nagyobb, drágább, magasabb profittal eladható modellek előállítására koncentráltak.

Ez környezetvédelmi szempontból káros folyamat, hiszen ahogy többször megírtuk, hiába elektromos egy autó, az ebből származó fenntarthatósági előnyöket lenullázza, ha közben egyre nagyobb autókat vesznek, használnak az emberek. Másrészt mostanában több nyugat-európai piacon is megtapasztalhatják a helyi gyártók, hogy az olcsóbb e-autók piacán keletkezett rést kínai versenytársak igyekeznek betölteni.

Több szempontból is fontos lehet tehát, ha újraindul a lítium-ion akkumulátorok árcsökkenése, márpedig az amerikai Goldman Sachs befektetési bank pontosan erre számít egy pár hete közzétett elemzése alapján. A pénzintézet kutatóinak számításai szerint 2023 és 2030 között az akkucsomagok ára évente átlagosan 11 százalékkal csökken majd. 2022-höz képest 2025-ig összesen 40 százalékos mérséklődésre számítanak.

Ez azt jelentené, hogy az évtized közepére az elektromos autók azonos költségszintre kerülnek a belső égésű motor által hajtottakkal. Ezt persze az olajár is befolyásolja, de a mostani, 80 dollár/hordós szint mellett ez bekövetkezne 2025-ben.

Ez azért is fontos lenne, mert az e-autók elterjedésében eddig jelentős szerepet játszottak az állami támogatások, és ezek csökkenésével a népszerűségük is megcsappant kissé. Ha viszont megvalósul a fenti forgatókönyv, akkor hamarosan már nem is lesz szükség az állami dotációra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat akkumulátor e-autó elektromos autó Goldman Sachs Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2024. október 10. 16:44 Élet, Tech

Úgy tiltották be az erkélynapelemeket, hogy nyitva hagytak pár kiskaput

Mi az erkély, a loggia és az előtető? Ez a kérdés kulcsa.

Torontáli Zoltán
2024. szeptember 27. 04:52 Tech, Világ

Mire jó az energiacímke, ha ekkora káosz van mögötte?

Itt egy A kategóriás mosógép, ajánlunk hozzá egy A+++-20%-os szárítót, tévéből viszont a G kategóriás a legújabb. Érthető? Nem csoda, ha nem, és erről nem a fogyasztók tehetnek.

Vermes Nikolett
2024. szeptember 1. 04:50 Élet, Tech

Kapzsi fiatalokat, hiszékeny időseket és céges profikat is csőbe húznak az online csalók

Egyre kifinomultabban és gyorsabban dolgoznak az online pénzügyi csalók; ha túl jó egy ajánlat ahhoz, hogy igaz legyen, akkor az átverés.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. október 25. 05:30 Adat, Közélet

60 százalékkal kerül többe a korábban árstopos tej, és nincs még vége a drágulásnak

A mesterségesen alacsony árú tejről gyorsan visszaálltak a vásárlók a tényleg olcsóbbra, de hamarosan újabb drágulási hullám jöhet.

Jandó Zoltán
2024. október 24. 09:36 Adat, Pénz

Egymilliárdos árengedménnyel kínálja tihanyi ingatlanját az állam

Több mint egymilliárd forinttal csökkentette a kikiáltási árát az MNV annak a tihanyi ingatlannak, amelyet két hete sikertelenül próbált meg eladni.

Mészáros R. Tamás
2024. október 24. 06:01 Világ

Akkor hozott Nobelt a nagy világmagyarázat, amikor már egyre többen kételkednek benne

Az idei díjazottak munkássága a magyar fejlődési modellel kapcsolatos viták szempontjából is érdekes, de bírálója is egyre több van.