Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2023. január 17. 19:26 Vállalat

Kétezer bolttal megy neki a piac meghódításának a Pepco Németországban

Az első üzletével 2004-ben Lengyelországban indult, olcsó ruhákat, dekorációs és háztartási cikkeket forgalmazó boltlánc merész terjeszkedési tervéről írt a Welt: a Pepco, amelynek anyavállalata egy éve ment a lengyel tőzsdére, és többségi tulajdonosa a dél-afrikai Steinhoff International Holding, a következő években mintegy 2000 üzletet nyitna Németországban.

A Pepcónak lendületes kelet- és dél-európai terjeszkedés után már 3000 üzlete van Európában. Magyarországra 2015-ben lépett be, és az első évben több mint másfél tucat üzletet nyitott, mostanra pedig közel 200 boltja van országszerte.

A német diszkontpiacra való belépés – ráadásul ebben a számban – meglehetősen ambiciózusnak tűnik, ugyanis a piacon jelen lévő közvetlen versenytársaknak nincs sokkal több üzletük: a Kiknek 2500, a Tedinek 2700. (Az előbbi egyébként szintén jelen van idehaza.)

A Pepco álláspontja szerint így is számos kiaknázatlan lehetőséget rejt az elsőre telítettnek látszó piac. Pedig a német kiskereskedelmi piacról mindeközben olyan divatláncok vonulnak vissza vagy tűnnek el, mint a Primark vagy az Orsay.

A Pepco ugyanakkor bízik saját koncepciójában, ami a nagy szállítási mennyiségekből következő kedvező árak, a letisztult, modernnek ható bolti környezet és kis személyzetigény együttesében ragadható meg. Egy szakértő ugyanakkor a terv kockázatáról is beszélt: ahogy erősödik a vásárlókban a fenntarthatóság igénye, egyre erősebb a kritika, és az olcsó divatcikkek vásárlása megbélyegzéssel járhat.

Másrészt viszont egy válsággal fenyegető időszak kedvezhet egy ilyen diszkont jellegű lánc terjeszkedésének, hiszen sok embernek jobban oda kell figyelnie a költéseire. A tervek szerint három-négy év alatt nyitnák meg a kétezer üzletet Németországban, kezdetben főként az ország keleti részén. A cél az, hogy idővel minden 20 ezer főnél nagyobb német településen jelen legyen a lánc.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA pusztuló, szedett-vedett Nagykörúton ma már minden ötödik üzlet üresen állVégigmentünk rajta oda-vissza, és nem volt kellemes. Koszos, átgondolatlan, koncepciótlan, csiricsáré, és ha ez a magyar kiskereskedelem metszete, akkor van baj rendesen.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIkonikus német példa mutatja, hogy a belvárosi nagyáruház koncepciója haldoklikNémetországban így értékelik a Galeria Karstadt Kaufhof sorozatos bedőlését, a céget most már az állam sem menti ki.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA burkolt áfaemelés és a forintgyengülés az élelmiszer-áremelkedés döntő okaBár az árstopokról esik a legtöbb szó, a megemelt kiskereskedelmi adónak sokkal nagyobb szerepe van a kiemelkedő magyar élelmiszer- és üzemanyagárakban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat diszkont kiskereskedelem németország Pepco terjeszkedés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.