Az első üzletével 2004-ben Lengyelországban indult, olcsó ruhákat, dekorációs és háztartási cikkeket forgalmazó boltlánc merész terjeszkedési tervéről írt a Welt: a Pepco, amelynek anyavállalata egy éve ment a lengyel tőzsdére, és többségi tulajdonosa a dél-afrikai Steinhoff International Holding, a következő években mintegy 2000 üzletet nyitna Németországban.
A Pepcónak lendületes kelet- és dél-európai terjeszkedés után már 3000 üzlete van Európában. Magyarországra 2015-ben lépett be, és az első évben több mint másfél tucat üzletet nyitott, mostanra pedig közel 200 boltja van országszerte.
A német diszkontpiacra való belépés – ráadásul ebben a számban – meglehetősen ambiciózusnak tűnik, ugyanis a piacon jelen lévő közvetlen versenytársaknak nincs sokkal több üzletük: a Kiknek 2500, a Tedinek 2700. (Az előbbi egyébként szintén jelen van idehaza.)
A Pepco álláspontja szerint így is számos kiaknázatlan lehetőséget rejt az elsőre telítettnek látszó piac. Pedig a német kiskereskedelmi piacról mindeközben olyan divatláncok vonulnak vissza vagy tűnnek el, mint a Primark vagy az Orsay.
A Pepco ugyanakkor bízik saját koncepciójában, ami a nagy szállítási mennyiségekből következő kedvező árak, a letisztult, modernnek ható bolti környezet és kis személyzetigény együttesében ragadható meg. Egy szakértő ugyanakkor a terv kockázatáról is beszélt: ahogy erősödik a vásárlókban a fenntarthatóság igénye, egyre erősebb a kritika, és az olcsó divatcikkek vásárlása megbélyegzéssel járhat.
Másrészt viszont egy válsággal fenyegető időszak kedvezhet egy ilyen diszkont jellegű lánc terjeszkedésének, hiszen sok embernek jobban oda kell figyelnie a költéseire. A tervek szerint három-négy év alatt nyitnák meg a kétezer üzletet Németországban, kezdetben főként az ország keleti részén. A cél az, hogy idővel minden 20 ezer főnél nagyobb német településen jelen legyen a lánc.
Vállalat
Fontos