Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2023. január 9. 13:05 Vállalat, Világ

50 havi fizetésnek megfelelő bónuszt osztott ki a cég, aminek teherhajója keresztbe állt a Szuezi-csatornában

Annyira jó üzleti évet zárt a tajvani Evergreen Marine Corp. nevű tengeri szállítmányozási vállalat, hogy átlagosan 50 havi fizetésnek megfelelő bónuszt osztott ki az év végén – írja a Bloomberg egy névtelenséget kérő forrásra hivatkozva.

A kiemelkedően nagy bónuszokról egy tajvani napilap, a tajpeji Economic Daily News is beszámolt. A lap úgy értesült, hogy egyes alkalmazottak több mint 65 ezer dolláros (nagyjából 24 millió forintos) bónuszban részesültek december 30-án.

A vállalat pénteki közleménye szerint az extra fizetés mértéke az alkalmazott munkaköri besorolásától és beosztásától függően változik, és a bónuszok mindig is a vállalat adott évi teljesítményéről függtek.

A gigantikus bónuszokból viszont csak a vállalat tajvani alkalmazottai részesültek. Egy kínai lap arról írt, hogy a cég sanghaji dolgozói csak a fizetésük öt-nyolcszorosát kapták meg bónuszként, amit elég rossz néven is vettek, és kifogásolták a munkáltatónál a szerintük méltánytalan eljárást.

Az Evergreen Marine 2022-es bevétele az előzetes becslések alapján 20,7 milliárd dollár volt, ami több mint háromszorosa a cég 2020-as árbevételének. A árbevételek ilyen szintű emelkedése nem volt ritka az elmúlt két évben az iparágban, ahol a járvány miatt korlátozottá váló szállítási kapacitás a nyitások után megugró kereslettel találta magát szembe, a szállítmányozási díjak elszállását okozva.

A cég korábban akkor szerepelt sokat a sajtóban, amikor 2021 elején egy általa üzemeltetett hajó elakadt a Szuezi-csatornában, káoszba taszítva ezzel a globális ellátási láncokat.

A jelenlegi kilátások alapján úgy tűnik, hogy a közeljövőben biztosan nem lesznek többször ilyen gigantikus bónuszok a cégnél. A gyengülő globális növekedési kilátások miatt ugyanis a fuvardíjak is csökkennnek, ami miatt a bevételek is vissza fognak esni. Az Evergreen Marine részvényei tavaly 54 százalékot zuhantak, miután 2021-ben 250 százalékkal nőtt az árfolyamuk.

A világ legnagyobb kikötői közötti díjakat összesítő Drewry World Container Index csaknem 80 százalékkal csökkent 2022 januárjához képest, és ezen belül a Magyarországra érkező kínai import szempontjából releváns alindexek, például a Sanghaj és Genova vagy Rotterdam közti díjakról árulkodó indexek is jelentősen visszaestek. Habár egyes kutatások szerint a díjak emelkedésének inflációnövelő hatásai akár másfél évig is fennmaradhatnak, hosszabb távon mindez azt jelenti, hogy a magyarországi inflációhoz ez a tényező egyre kisebb mértékben fog hozzájárulni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkJelentősen enyhült a drágulást okozó szállítmányozási káoszTöbb mutató alapján is olcsóbban jut el a világ egyik pontjáról a másikra a konténerekben szállított áru, ami az inflációt is enyhítheti. Igaz, még lehetnek akadályok a díjak további csökkenése előtt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég sokáig eszi a magyar fizetéseket a konténerkáoszA tengeri szállítmányozás díjai az év elején már csökkenésnek indultak a világban, de a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt egyből megérezzük. Ráadásul még egyáltalán nem biztos, hogy vége a globális felfordulásának.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ bónusz konténer Tajvan tengeri szállítmányozás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.