Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2023. január 9. 13:05 Vállalat, Világ

50 havi fizetésnek megfelelő bónuszt osztott ki a cég, aminek teherhajója keresztbe állt a Szuezi-csatornában

Annyira jó üzleti évet zárt a tajvani Evergreen Marine Corp. nevű tengeri szállítmányozási vállalat, hogy átlagosan 50 havi fizetésnek megfelelő bónuszt osztott ki az év végén – írja a Bloomberg egy névtelenséget kérő forrásra hivatkozva.

A kiemelkedően nagy bónuszokról egy tajvani napilap, a tajpeji Economic Daily News is beszámolt. A lap úgy értesült, hogy egyes alkalmazottak több mint 65 ezer dolláros (nagyjából 24 millió forintos) bónuszban részesültek december 30-án.

A vállalat pénteki közleménye szerint az extra fizetés mértéke az alkalmazott munkaköri besorolásától és beosztásától függően változik, és a bónuszok mindig is a vállalat adott évi teljesítményéről függtek.

A gigantikus bónuszokból viszont csak a vállalat tajvani alkalmazottai részesültek. Egy kínai lap arról írt, hogy a cég sanghaji dolgozói csak a fizetésük öt-nyolcszorosát kapták meg bónuszként, amit elég rossz néven is vettek, és kifogásolták a munkáltatónál a szerintük méltánytalan eljárást.

Az Evergreen Marine 2022-es bevétele az előzetes becslések alapján 20,7 milliárd dollár volt, ami több mint háromszorosa a cég 2020-as árbevételének. A árbevételek ilyen szintű emelkedése nem volt ritka az elmúlt két évben az iparágban, ahol a járvány miatt korlátozottá váló szállítási kapacitás a nyitások után megugró kereslettel találta magát szembe, a szállítmányozási díjak elszállását okozva.

A cég korábban akkor szerepelt sokat a sajtóban, amikor 2021 elején egy általa üzemeltetett hajó elakadt a Szuezi-csatornában, káoszba taszítva ezzel a globális ellátási láncokat.

A jelenlegi kilátások alapján úgy tűnik, hogy a közeljövőben biztosan nem lesznek többször ilyen gigantikus bónuszok a cégnél. A gyengülő globális növekedési kilátások miatt ugyanis a fuvardíjak is csökkennnek, ami miatt a bevételek is vissza fognak esni. Az Evergreen Marine részvényei tavaly 54 százalékot zuhantak, miután 2021-ben 250 százalékkal nőtt az árfolyamuk.

A világ legnagyobb kikötői közötti díjakat összesítő Drewry World Container Index csaknem 80 százalékkal csökkent 2022 januárjához képest, és ezen belül a Magyarországra érkező kínai import szempontjából releváns alindexek, például a Sanghaj és Genova vagy Rotterdam közti díjakról árulkodó indexek is jelentősen visszaestek. Habár egyes kutatások szerint a díjak emelkedésének inflációnövelő hatásai akár másfél évig is fennmaradhatnak, hosszabb távon mindez azt jelenti, hogy a magyarországi inflációhoz ez a tényező egyre kisebb mértékben fog hozzájárulni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkJelentősen enyhült a drágulást okozó szállítmányozási káoszTöbb mutató alapján is olcsóbban jut el a világ egyik pontjáról a másikra a konténerekben szállított áru, ami az inflációt is enyhítheti. Igaz, még lehetnek akadályok a díjak további csökkenése előtt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég sokáig eszi a magyar fizetéseket a konténerkáoszA tengeri szállítmányozás díjai az év elején már csökkenésnek indultak a világban, de a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt egyből megérezzük. Ráadásul még egyáltalán nem biztos, hogy vége a globális felfordulásának.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ bónusz konténer Tajvan tengeri szállítmányozás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2025. május 13. 13:42 Adat, Vállalat

Könnyebben találhat magyar dolgozókat egy kínai autógyár Pécsen, mint a BYD Szegeden

Nem tett le a kormány a pécsi autógyártásról, de nem világos, miért lenne jó, ha még erősebben függene a szektor szerencséjétől a magyar gazdaság.

Jandó Zoltán
2025. május 13. 09:24 Közélet, Vállalat

Egy év törvénysértő működés után törlik az ezermilliárdokat kamuzó céget

Eltiltották a működéstől a papíron ezermilliárdos nagyságrendű vagyonnal rendelkező Donor Zrt-t, és elrendelték a kényszertörlést.

Stubnya Bence
2025. május 13. 05:50 Közélet, Vállalat

Magyar beszállítókat és fejlesztést ígér a BYD Szegedre, de induláskor még az összeszerelés lesz a fókusz

A szegedi beruházás munkaerőpiaci előnyei az országon kívül csapódnak le, a magyar beszállítók megjelenése és a helyi k+f csak évek múlva jön szóba.

Fontos

Váczi István
2025. május 14. 12:10 Világ

Zakatol a háború, dübörög a diplomácia, az orosz gazdaság köhög

Mindenki Trump kegyeit keresi, de ha létre is jön az isztambuli orosz-ukrán találkozó, nem valószínű, hogy sokkal közelebb kerülünk a békéhez.

Jandó Zoltán
2025. május 13. 15:33 Adat, Közélet

Nem tetszik a Fradinak, hogy több fiatal magyar focistát kell játszatnia

Az MLSZ azt szeretné, hogy a klubok ne a kiöregedő légiósokra. alapozzanak, miközben irdatlan közpénz folyik az utánpótlásba.

Mészáros R. Tamás
2025. május 12. 12:05 Világ

Miután megdrágította az EU a kínai e-autókat, elkezdtek benzinest hozni

Nem sikerült megállítani a terjeszkedést, a kínai márkák piaci részesedése öt százalék fölé emelkedett.