Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2023. január 9. 13:05 Vállalat, Világ

50 havi fizetésnek megfelelő bónuszt osztott ki a cég, aminek teherhajója keresztbe állt a Szuezi-csatornában

Annyira jó üzleti évet zárt a tajvani Evergreen Marine Corp. nevű tengeri szállítmányozási vállalat, hogy átlagosan 50 havi fizetésnek megfelelő bónuszt osztott ki az év végén – írja a Bloomberg egy névtelenséget kérő forrásra hivatkozva.

A kiemelkedően nagy bónuszokról egy tajvani napilap, a tajpeji Economic Daily News is beszámolt. A lap úgy értesült, hogy egyes alkalmazottak több mint 65 ezer dolláros (nagyjából 24 millió forintos) bónuszban részesültek december 30-án.

A vállalat pénteki közleménye szerint az extra fizetés mértéke az alkalmazott munkaköri besorolásától és beosztásától függően változik, és a bónuszok mindig is a vállalat adott évi teljesítményéről függtek.

A gigantikus bónuszokból viszont csak a vállalat tajvani alkalmazottai részesültek. Egy kínai lap arról írt, hogy a cég sanghaji dolgozói csak a fizetésük öt-nyolcszorosát kapták meg bónuszként, amit elég rossz néven is vettek, és kifogásolták a munkáltatónál a szerintük méltánytalan eljárást.

Az Evergreen Marine 2022-es bevétele az előzetes becslések alapján 20,7 milliárd dollár volt, ami több mint háromszorosa a cég 2020-as árbevételének. A árbevételek ilyen szintű emelkedése nem volt ritka az elmúlt két évben az iparágban, ahol a járvány miatt korlátozottá váló szállítási kapacitás a nyitások után megugró kereslettel találta magát szembe, a szállítmányozási díjak elszállását okozva.

A cég korábban akkor szerepelt sokat a sajtóban, amikor 2021 elején egy általa üzemeltetett hajó elakadt a Szuezi-csatornában, káoszba taszítva ezzel a globális ellátási láncokat.

A jelenlegi kilátások alapján úgy tűnik, hogy a közeljövőben biztosan nem lesznek többször ilyen gigantikus bónuszok a cégnél. A gyengülő globális növekedési kilátások miatt ugyanis a fuvardíjak is csökkennnek, ami miatt a bevételek is vissza fognak esni. Az Evergreen Marine részvényei tavaly 54 százalékot zuhantak, miután 2021-ben 250 százalékkal nőtt az árfolyamuk.

A világ legnagyobb kikötői közötti díjakat összesítő Drewry World Container Index csaknem 80 százalékkal csökkent 2022 januárjához képest, és ezen belül a Magyarországra érkező kínai import szempontjából releváns alindexek, például a Sanghaj és Genova vagy Rotterdam közti díjakról árulkodó indexek is jelentősen visszaestek. Habár egyes kutatások szerint a díjak emelkedésének inflációnövelő hatásai akár másfél évig is fennmaradhatnak, hosszabb távon mindez azt jelenti, hogy a magyarországi inflációhoz ez a tényező egyre kisebb mértékben fog hozzájárulni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkJelentősen enyhült a drágulást okozó szállítmányozási káoszTöbb mutató alapján is olcsóbban jut el a világ egyik pontjáról a másikra a konténerekben szállított áru, ami az inflációt is enyhítheti. Igaz, még lehetnek akadályok a díjak további csökkenése előtt.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég sokáig eszi a magyar fizetéseket a konténerkáoszA tengeri szállítmányozás díjai az év elején már csökkenésnek indultak a világban, de a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt egyből megérezzük. Ráadásul még egyáltalán nem biztos, hogy vége a globális felfordulásának.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ bónusz konténer Tajvan tengeri szállítmányozás Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.