Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2022. szeptember 23. 12:55 Vállalat

A Volkswagen kivonulhat Kelet-Európából a gázárak miatt

Ha az idei telet követően is fennmaradnak a gázellátást övező bizonytalanságok Európában, a Volkswagen kénytelen lesz átgondolni a német, a cseh és a szlovák üzemeinek jövőjét. A cég csütörtöki közlése szerint az orosz gáznak leginkább kitett egységek sorsa középtávon kérdéses, az energiaellátás nehézségei mellett ugyanis a félvezetők hiánya és a széteső ellátási láncok is a gyártás áthelyezését indokolhatják, derül ki a Bloomberg cikkéből.

Az autógyártó ráadásul egyáltalán nincs egyedül a problémával, hasonló dilemmákkal szembesül egy német műanyagipari cég is a lap szerint: a Covestro ugyan a következő hónapokban biztosítottnak látja a gázszükségleteit Európában,

hosszabb távon mégsem mer a kontinensen befektetni, inkább az ázsiai, fejlődő országokban látja a gyártás jövőjét, ahol olcsóbbak az energiaárak.

Európán belül a dél-nyugati és az északi országok partvidéki területeinek növekedhet meg a vonzereje a tengeri szállítású cseppfolyósított földgázt (LNG) fogadó terminálok közelsége miatt.

Sőt, az olyan energiaigényes iparágak tekintetében, mint az acél- és a műtrágya-gyártás az Egyesült Államokban is kedvezőbbek a körülmények Európához képest a viszonylag kiszámítható gáz- és villamosenergia-piac, illetve az alternatív energiaforrások térnyerését erősen támogató politika miatt. A The Wall Street Journal beszámolója szerint számos európai iparvállalat fontolgat vagy már vágott is bele amerikai beruházásokba, az USA így a járványügyi óvintézkedések következtében még mindig korlátozottan működő kínai, illetve az Ukrajnában dúló háborút megsínylő európai gazdaságokhoz képest jelentősen kedvezőbb kilátásoknak néz elébe.

Visszatérve a Volkswagen esetéhez – az autógyár is bejelentette már az idén az amerikai kapacitásainak bővítését –, a vállalat európai jelenlétére nézve az itteni beszállítók helyzete is borús kilátásokkal kecsegtet. A sokszor energiaigényes feladatokat végző kis- és középvállalatok a termelés visszafogására vagy akár teljes leállítására kényszerülhetnek a drágán és bizonytalanul elérhető gáz miatt. Ennek elkerülése végett a politikusoknak is fel kell lépniük a gáz és az elektromos energia árának növekedésével szemben, az autógyár külkapcsolatokért felelős vezetője, a Bloombergnek nyilatkozó Thomas Steg szerint.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat energiaválság gázár ipar Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.