Nemrég mutatta be új vállalati stratégiáját a Mercedeseket is gyártó Daimler, amely szerint a korábban jelzettnél gyorsabb ütemben állnak át elektromos autók gyártására. Az idei első félévben csak az eladott autóik mintegy 3 százaléka volt teljesen elektromos, és ennél valamivel több a hibrid, de a tervek szerint 2025-re együttes arányuk eléri az 50 százalékot, és a hibridek közül csak a hálózatról tölthetőeket számítják ebbe bele.
Ez a korábban vázoltnál kétszer gyorsabb tempó, és a csoportot vezető Ola Källenius arról beszélt, hogy az elektromos autók gyártásához nem lesz szükség olyan sok alkalmazottra. Ez persze nem nagy újdonság, vállalatvezetők azonban ritkán szoktak erről nyíltan beszélni, hiszen ez nem olyasmi, amit az alkalmazottak és a szakszervezeti vezetők hallani szeretnek.
Őszintének kell lenni az emberekkel: egy belső égésű motor összeszerelése nagyobb munka, mint egy elektromos hajtásláncé. Még ha az utóbbit teljes egészében mi gyártanánk, akkor is kevesebb embert fogunk foglalkoztatni az évtized végén
– fogalmazott a vezérigazgató a Welt am Sonntagnak. Azért hogy ne csak negatív dolgokat mondjon, hozzátette, az átállás során új, nagyon jó minőségű munkahelyek is létrejönnek majd.
A szakszervezetek nyilván nem örülnek a munkahelyvesztésnek, de a jelek szerint tudomásul veszik. Az egyik vezető úgy fogalmazott, hogy nem lehet az árral szemben úszni, ha az egész világon az akkumulátoros elektromos hajtást erőltetik. Igaz, hozzátette, hogy nem minden kollégája van meggyőződve a lefektetett menetrend helyességéről, néhányan azt gondolják, hogy a belső égésű motorok még hosszabb jövő előtt állnak.
Vállalat
Fontos