Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. január 19. 10:27 Vállalat

Erős nyárra készülnek az európai légitársaságok, de nem biztos, hogy igazuk lesz

Egyelőre optimista több légitársaság is az idei nyaralási szezonnal kapcsolatban. Az Easyjet vezérigazgatója például arról beszélt a BBC-nek, hogy náluk három és félszeresére emelkedtek a nyári foglalások a tavalyi bázishoz képest, és jelenleg a május a legnépszerűbb hónap a pihenni vágyók körében.

„Tudjuk, hogy az emberek a lehető leggyorsabban nyaralni akarnak menni” – fogalmazott Johan Lundgren. Amivel persze arra is célzott, hogy ez egyelőre nem reális lehetőség az Európa-szerte jellemző korlátozások miatt.

A Lufthansa-csoportba tartozó Eurowings nemrég hirdetett meg 130 légiutas-kísérői pozíciót, készülvén a nyári szezonra. Igaz, a társaság jelenleg mindössze nagyjából 2500 embert foglalkoztat, miközben a koronavírus-válság előtt még 3350 volt a teljes létszám. Az új légiutas-kísérők egy része egyébként más Lufthansa-leányvállalatoktól érkezhet, ezt is tartalmazza ugyanis a vezetés és a szakszervezetek megállapodása. Ennek lényege, hogy a megmaradt munkahelyek megőrzéséért cserébe a munkavállalók átmenetileg lemondanak bizonyos juttatásokról.

A spórolásra már csak azért is szükség lehet, mert egyáltalán nem biztos, hogy az idei nyaralási szezon olyan jól sikerül, mint ahogyan azt a légitársaságok szeretnék. Az európai oltási programok elég lassan haladnak, és egyelőre igen messze vannak attól a 40-60 százalékos átoltottsági szinttől, amely a Bloomberg Businessweek által megszólaltatott légi ipari szakértő szerint szükséges lenne ahhoz, hogy az utazási szokások visszatérhessenek a járvány előtti állapotokhoz.

Az oltási kampányok nagyjából egy hónappal ezelőtti kezdetekor még olyan jóslatok voltak, hogy az európai légi közlekedés idén elérheti a járvány előtti szint 90 százalékát, de az új lezárások, valamint a lassú oltóanyag-ellátás miatt ez ma már irreálisnak tűnik. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint jelenleg a repülőjegy-foglalások világszerte szerényebb ütemben növekednek, mint 2020 végén.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA beoltások felpörgetését tényleg nem a magyar ellátórendszer kapacitásai nehezítikHa a számokat nézzük, az ellátórendszer korlátai nem látszanak, a szűk keresztmetszet egyelőre az, hogy nincs elég oltás, és sokan nem is akarják felvenni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat EasyJet eurowings járvány koronavírus légi közlekedés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2024. november 25. 10:01 Vállalat

Nem lettek meg a rejtélyes magyar cégek ezermilliárdjai, lépett a bíróság

Törölte a brazil kötvényes cégek több ezer milliárdos tőkeemelését a cégbíróság. A vállalatok működése már a mesés vagyon megjelenése előtt törvénysértő volt.

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Fontos

Holtzer Péter
2024. november 23. 06:07 Podcast

Sokkal jobban is lehet segíteni a középiskolásokat a pályaválasztásban

Pályaorientáció alatt leginkább egyszeri ismeretátadást szoktak érteni, pedig fontos lenne a diákokat végigkísérni a 9. osztálytól érettségiig.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 15:11 Élet, Pénz

Alig érdekel valakit a 3+3 millió forint otthonfelújítási ingyenpénz

Körülbelül 1,5 millióan lehetnek jogosultak a támogatásra, 20 ezren meg is kaphatnák, de egyelőre csak 4500-an jelentkeztek érte.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.