A koronavírus megjelenését követő felhalmozások árnyékában kifejezetten gyenge szezonja volt az édességgyártóknak húsvétkor. A tartós élelmiszerek lerohanása mellett ugyan a müzlik, a kekszek vagy a snackek jól mentek tavasszal, összességében azonban 30 százalékkal csökkent az édességek húsvéti forgalma.
A gyártók és a kereskedők a húsvéti tapasztalatok miatt az év másik csúcsidőszakára, decemberre óvatosabban készültek. Az Édességgyártók Szövetségének szervezeti titkára, Intődy Gábor szerint általában tíz százalékos visszaeséssel számoltak, nagyjából a kereskedők ennyivel kevesebbet rendeltek az édességgyártóktól.
A diósgyőri Nestlé-gyár például néhány napja azt közölte, hogy a tavalyinál 15 százalékkal kevesebb terméket állítottak elő. Szamos László pedig a kínai köztévének beszélt arról, hogy a Kossuth téri Szamos Café forgalmának negyven százalékát elvesztette a járvány miatt.
Intődy Gábor szerint ugyanakkor a legfrissebb visszajelzések alapján nagyon jól fogynak a szaloncukrok, amelyek a karácsonyi szezon legfontosabb termékei a csokimikulások mellett. Szerinte vannak olyan kereskedők, akik már kifogytak bizonyos ízesítésű szaloncukrokból, illetve a gyártóknak kell sürgetnie a kereskedőket, mert fogyóban vannak a készleteik.
Az Édességgyártók Szövetsége emiatt bízik abban, hogy a karácsonyi forgalom végül mégis megközelítheti az elmúlt évek 6,5-7 milliárd forintos értékét. „Azt látjuk, hogy mostanra megtanultunk együtt élni a járvánnyal, a vásárlás szerkezete normalizálódott” – mondta.
Vállalat
Fontos