A héten elkezdődött a Skoda első olyan elektromos modelljének gyártása, amelyet eleve ilyen hajtással terveztek. Az Enyaq iV névre keresztelt városi terepjáróról van szó, amely már a Volkswagen-csoport e-autókhoz készített közös platformjára épül.
A vállalat Mlada Boleslavban lévő fő gyárát 32 millió eurós (11,5 milliárd forint) beruházással készítették fel a sorozatgyártás megkezdésére, amelynek a keretében naponta akár 350 elektromos SUV is legördülhet majd a szalagról. Erre a befektetésre részben azért volt szükség, mert az üzemben továbbra is készítenek Octavia és Karoq modelleket, így többfajta alvázzal dolgoznak ugyanazon a gyártósoron, ami bonyolítja a folyamatokat.
Az új SUV-unk előállítása teljesen más követelményeket támaszt és gyártási sorrendet igényel, mint a belső égésű autóké, ezért volt szükség tavaly nyár óta a költséges átalakításokra az üzemben
– idézi a vállalat közleménye Michael Oeljeklaust, a Skoda Auto termelésért és logisztikáért felelő igazgatósági tagját.
Az eltérő súlyú részegységek és kész autók miatt át kellett tervezni az üzemen belüli logisztikát, de még az épület statikájához is hozzá kellett nyúlni. A biztonság érdekében a gyárban hőkamerákat helyeztek el, amelyek még azelőtt észreveszik az esetleg túlmelegedő akkumulátorokat, mielőtt kigyulladnának.
Ami magát az autót illeti, a közlemény szerint három akkumulátormérettel és ötféle teljesítménykonfigurációban rendelhető meg, a felső kettőnél egy az első tengelynél elhelyezett kisebb elektromotor segíti a hátul lévő fő erőforrás munkáját. A legnagyobb akkumulátorcsomaggal felszerelt verzió hatótávja 536 kilométer lesz a WLTP mérési szabvány szerint. Egyébként maguk az akkumulátorok is a cég Mlada Boleslav-i gyárában készülnek.
Vállalat
Fontos