Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. november 12. 15:44 Vállalat

Lopást kiált a szakszervezet, elviszik a Skoda-csúcsmodell gyártását Csehországból

Ahogy a magyar sajtóban is megjelent, a Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy egy új, törökországi üzem felépítése helyett több mint egymilliárd euróból a pozsonyi gyárat fejleszti, bővíti.

A hírekben az is szerepelt, hogy a Volkswagen Passat és konszernbeli testvére, a Skoda Superb is Szlovákiában készül majd, amiért a csehországi szakszervezet a helyi sajtó szerint finoman szólva neheztel. (Korábban Győr is szóba került lehetséges helyszínként.) Az érdekképviselet vezetője, Jaroslav Povsík úgy fogalmazott, hogy a Volkswagen-csoport ellopja az országtól a Skoda legnagyobb nyereséggel előállított zászlóshajóját. Szerinte a Skoda igazgatótanácsának állásukat féltő tagjai nem harcoltak kellően a döntés ellen, és a cseh kormánytól sem kaptak támogatást.

A Volkswagen az információt spekulációnak minősítette, és nem kommentálta. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy az új generációs Superb és Passat gyártása 2022-ben indul, minden jel szerint Pozsonyban, és nem tűnik túl valószínűnek, hogy ezzel párhuzamosan a csehországi gyártás is fennmaradjon.

A szakszervezeti vezető szerint ugyanakkor mindkét modell technológiai fejlesztése nálunk, Mlada Boleslavban marad. Hozzátette, hogy a modellek gyártásának áthelyezése miatt nem kell elbocsátásoktól tartani Kvasiny-ban, mert a Superbbel felszabaduló kapacitást ki lehet tölteni például a Kodiaq gyártásának felpörgetésével. Mlada Boleslavból pedig további modellek gyártása is átköltözhet Kvasiny-ba, hogy az előbbi üzemben az Enyaq iV elektromos városi terepjáró előállítására koncentrálhassanak.

A szakszervezetnek a jelek szerint feszült a viszonya a Skoda élére augusztusban kinevezett Thomas Schäferrel, bár a személytől függetlenül leginkább azzal a koncepcióval van bajuk, hogy az olcsó szegmensben utazó Dacia versenytársaként pozicionálják Skodát, ami presztízsveszteség lenne a mostani, a Volkswagennel szinte egyenrangú státuszhoz képest.

A Volkswagen-csoport 1991-ben szerezte meg a Skoda 30 százalékos részvénycsomagját, az ezredforduló óta pedig kizárólagos tulajdonos. Tavaly 1,24 millió Skodát adtak át a vevőknek világszerte, az alkalmazottak száma közel 39 ezer.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSzárnyal a Dacia, a Skodánál teljesen kiakadtak, hogy a román márkával kellene versenyezniükGyőzelmi jelentés érkezett Bukarestből, miközben áll a bál Prágában. Nagyon megy a román autópiac és a Dacia is, a Skoda viszont elégedetlen azzal a szereppel, amibe a VW megpróbálja belekényszeríteni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyár autógyártás Csehország Pozsony Skoda szakszervezet Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Bucsky Péter
2025. március 27. 06:08 Közélet, Vállalat

Rejtélyes közvetítőnek is csurran-cseppen az ezermilliárdos orosz-magyar olajbizniszből

A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.