Amikor tavaly nyáron a Volkswagen leállította mexikói üzemében a Bogár (vagy újabban Beetle) gyártását, a döntést azzal indokolta, hogy az ottani kapacitásokra is szükség van az elektromos és a családi autók összeszerelésében. Mostanra kiderült, hogy a Taosnak nevezett új kompakt SUV modellt készítik majd Pueblában a huszadik század egyik legemblematikusabb járműtípusa helyett. A Taost Észak-Amerikában forgalmazza majd a német gyártó.
A változást elsősorban a vásárlói igények kényszerítették ki, a városi terepjáróknak is nevezett autók iránti kereslet ugyanis egyre növekszik. Az Egyesült Államokban az SUV-ok már a 2010-es években is elsöprő sikert arattak, miközben a többi járműkategória népszerűsége jelentősen csökkent (igaz, még a platós kisteherautók – pickupok – iránti érdeklődés is valamelyest növekedett). A Volkswagen becslései szerint az elkövetkező tíz évben csak az SUV-ok eladásai növekednek majd érdemben, míg a többi járműkategória értékesítése várhatóan stagnál, illetve lassacskán visszaszorul.
A változó piaci körülmények nem csak a Volkswagent kényszerítették a klasszikus modellkínálat megnyirbálására. Olyan hosszú évtizedeken át nagy sikerű észak-amerikai típusok tűntek el a közelmúltban, mint például a Ford Taurus és a Chevrolet Impala. Ugyanakkor a Volkswagenre – főleg a tengerentúli piacon – fokozott nyomás nehezedik a néhány évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrány miatt, amit Herbert Diess, a cég vezetője szerint a széles SUV-kínálat ellensúlyozhat.
Vállalat
Fontos