Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. augusztus 27. 10:57 Vállalat

Lelépi a Ryanair és a Wizz Air a zsugorodó riválisokat a járvány alatt

Miközben a masszív állami segítségre szorult nagy európai hálózatos légitársaságok leginkább azzal vannak elfoglalva, hogy mennyi repülőgépet nyugdíjazzanak, és hogyan tolják el későbbre a megrendelt új gépet átvételét, a vezető fapadosok igyekeznek kihasználni a mostani válsághelyzetet a pozícióik megerősítésére.

Ez a Wizz Air esetében a leglátványosabb, hiszen a magyar alapítású társaság a korábbi ütemezés szerint veszi át az új gépeket az Airbustól, és több országban is új bázisokat nyit. Ha minden a terveik szerint alakul, akkor ezek közül a londoni Gatwick lesz a legjelentősebb, ahol az első bázisrepülőgépet egyetlen év alatt 19 további követheti. Igaz, ennek az a feltétele, hogy az Európai Bizottság ismét életbe léptesse a leszállási jogok használatára vonatkozó, a járvány idejére felfüggesztett szabályokat – ha ugyanis a riválisok továbbra is megtarthatják ezeket használat nélkül, akkor nem lesz elég a Wizz Air számára.

A Ryanair kevésbé határozott, de azért meglebegtette, hogy ha ismét repülhet a Boeing többszörösen katasztrófa sújtotta 737 Max típusa, akkor a korábbiakon felül további példányokat is rendelne belőle.

Mindez átrendezheti a nagy európai légitársaságok erőviszonyait, ahogyan az a Bloomberg céges bejelentések és elemzői becslések által összeállított adatsorán is látszik.

 

A fapadosok előretörését nemcsak a jelenlegi, sokkal erősebb pénzügyi helyzetük teszi lehetővé, hanem az is, hogy az általuk nyújtott, átszállás nélküli szolgáltatásra az iparági várakozások szerint gyorsabban visszaáll a kereslet. A gyakran átszállásokkal kombinált hosszú távú utakra – amelyek a hálózati légitársaságok fő bevételi forrásai – csak 2024-ben lesz ismét akkora igény, mint a járvány előtt, legalábbis ezt várja a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség. Közben pedig a zsugorodó vagy megszűnő légitársaságok által hagyott piaci űrt betölthetik a diszkont légitársaságok.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEurópa legnagyobb fapadosa lett a Wizz Air – vak vagy bátor a cég?Valószínűleg részben kényszer az agresszív terjeszkedés a magyar alapítású légitársaságnak, de ettől még bejöhet.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat légi közlekedés légitársaságok Ryanair wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 14:51 Tech, Vállalat

Jöhetnek a pénztárgépek, amelyek már csak kérésre adnak papíros nyugtát

Az online pénztárgépet 2028 közepéig minden kereskedőnek e-pénztárgépre kell majd cserélnie, ezek már csak külön kérésre fogják kinyomtatni a nyugtát és az áfás számlát.

Jandó Zoltán
2025. április 1. 10:54 Pénz, Vállalat

A NER-t is egyre jobban elérheti a kormány inflációs harca

A bankoknál árstopot vezetne be a kormány, a távközlési cégektől pedig 10 százalékos árcsökkentést várnak. Ezt már a NER milliárdosai is megérezhetik.

Fontos

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.