Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2020. augusztus 7. 15:32 Vállalat

Az Orbán-család szállítmányozó cégét nem viselte meg a koronavírus

Az Orbán-családhoz köthető vállalatok közül elsőként a szállítmányozással foglalkozó Nehéz Kő Kft. hozta nyilvánosságra 2019-es számait. A vállalatnál teljesen kisöpörték a padlást. Az egyetlen tulajdonos, a miniszterelnök édesapja, Orbán Győző az előző év 139 milliós nyeresége mellett még azt a 885 ezer forintot is kivette osztalékként, ami a korábbi évek profitjából maradt.

A cég egyébként nem zárt rossz évet. Bár nyeresége látványosan elmaradt az egy évvel korábbitól, az árbevétele viszont megközelítette a 3 milliárd forintot, ami rekordnak számít a vállalat életében. Ennek pedig a többi Orbán-cég szempontjából is lehet jelentősége. A Nehéz Kő ugyanis részben a család bányászati és egyéb cégeinek dolgozik, így a növekvő forgalom utalhat arra, hogy ezek a társaságok is bővülni tudtak. Márpedig az elmúlt években ez utóbbi tevékenységek hozták a nagy pénzt: a mostanit megelőző kilenc évben összesen valamivel több mint 6,1 milliárd forint osztalékjövedelme volt Orbánéknak, ebből 5,2 milliárd 2015 és 2018 között.

 

A bevételek egy része pedig közvetlenül vagy közvetve egészen biztosan állami megbízásokból jött. Korábban a Direkt36 részben épp a Nehéz Kő Kft. kamionjait követve mutatta be, hogy az Orbán-cégek növekedését több állami, főként Európai Uniós forrásból finanszírozott beruházás is segítette. A Nehéz Kő Kft. például csak a dél-balatoni vasútfelújításból 300 millió forinthoz jutott alvállalkozóként.

A társaság egyébként nem is rejti véka alá, hogy Fidesz-közeli, állami megbízásokkal kitömött cégeknek dolgozik. Honlapjukon

a referenciáik között szerepel az első Orbán-kormány idején hasító Vegyépszer, Simicska Lajos Közgépje, majd a nagy összeveszés után a Közgépet váltó Duna Aszfalt is.

A cég egyébként nem bonyolította túl az éves beszámolóját, annyi azonban kiderült, hogy a koronavírus-járvány nem viselte meg őket különösebben. A beszámolóban szó szerint úgy fogalmaztak:

A várható hatások nincsenek olyan jelentős, vagy számottevően negatív hatással a társaság rövid távú (a mérleg fordulónapját követő 12 hónapot átfogó időszakra vonatkozó) pénzügyi- és likviditási helyzetére, az eszközök mérlegben bemutatott értékelésére, amely lényegesen befolyásolná, vagy lényegesen bizonytalanná tenné a további működését.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Nehéz Kő Kft. Orbán Győző Orbán Viktor Orbán-bányák Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.