Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2020. augusztus 7. 15:32 Vállalat

Az Orbán-család szállítmányozó cégét nem viselte meg a koronavírus

Az Orbán-családhoz köthető vállalatok közül elsőként a szállítmányozással foglalkozó Nehéz Kő Kft. hozta nyilvánosságra 2019-es számait. A vállalatnál teljesen kisöpörték a padlást. Az egyetlen tulajdonos, a miniszterelnök édesapja, Orbán Győző az előző év 139 milliós nyeresége mellett még azt a 885 ezer forintot is kivette osztalékként, ami a korábbi évek profitjából maradt.

A cég egyébként nem zárt rossz évet. Bár nyeresége látványosan elmaradt az egy évvel korábbitól, az árbevétele viszont megközelítette a 3 milliárd forintot, ami rekordnak számít a vállalat életében. Ennek pedig a többi Orbán-cég szempontjából is lehet jelentősége. A Nehéz Kő ugyanis részben a család bányászati és egyéb cégeinek dolgozik, így a növekvő forgalom utalhat arra, hogy ezek a társaságok is bővülni tudtak. Márpedig az elmúlt években ez utóbbi tevékenységek hozták a nagy pénzt: a mostanit megelőző kilenc évben összesen valamivel több mint 6,1 milliárd forint osztalékjövedelme volt Orbánéknak, ebből 5,2 milliárd 2015 és 2018 között.

 

A bevételek egy része pedig közvetlenül vagy közvetve egészen biztosan állami megbízásokból jött. Korábban a Direkt36 részben épp a Nehéz Kő Kft. kamionjait követve mutatta be, hogy az Orbán-cégek növekedését több állami, főként Európai Uniós forrásból finanszírozott beruházás is segítette. A Nehéz Kő Kft. például csak a dél-balatoni vasútfelújításból 300 millió forinthoz jutott alvállalkozóként.

A társaság egyébként nem is rejti véka alá, hogy Fidesz-közeli, állami megbízásokkal kitömött cégeknek dolgozik. Honlapjukon

a referenciáik között szerepel az első Orbán-kormány idején hasító Vegyépszer, Simicska Lajos Közgépje, majd a nagy összeveszés után a Közgépet váltó Duna Aszfalt is.

A cég egyébként nem bonyolította túl az éves beszámolóját, annyi azonban kiderült, hogy a koronavírus-járvány nem viselte meg őket különösebben. A beszámolóban szó szerint úgy fogalmaztak:

A várható hatások nincsenek olyan jelentős, vagy számottevően negatív hatással a társaság rövid távú (a mérleg fordulónapját követő 12 hónapot átfogó időszakra vonatkozó) pénzügyi- és likviditási helyzetére, az eszközök mérlegben bemutatott értékelésére, amely lényegesen befolyásolná, vagy lényegesen bizonytalanná tenné a további működését.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Nehéz Kő Kft. Orbán Győző Orbán Viktor Orbán-bányák Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Bucsky Péter
2025. március 27. 06:08 Közélet, Vállalat

Rejtélyes közvetítőnek is csurran-cseppen az ezermilliárdos orosz-magyar olajbizniszből

A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.

Stubnya Bence
2025. március 26. 16:21 Pénz, Vállalat

Máltai bankot venne az OTP a helyi sajtó értesülése szerint

Az értesülést az OTP nem kommentálja, de ha tényleg megvenné a HSBC helyi leányát, ez lehetne az első Kelet- és Közép-Európán kívüli leányvállalata.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.