Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. július 29. 18:15 Vállalat

Úgy beütött a válság, hogy egyre egyszerűbbek a hirdetések az Egyesült Államokban

A válsággal hirtelen kijózanodni kényszerültek az elmúlt években egyre látványosabb hirdetésekre költő vállalatok. A New York Times cikkében idézett adatok szerint a reklámkiadások negyedével esnek vissza az idén, és 2023-ig nem is várható, hogy a reklámipar ki tudna lábalni a recesszióból. A becslést többek között a Twitter példája is alátámasztja, a közösségi médium mögött álló cég hirdetési bevételei az előző negyedévben 23 százalékkal csökkentek, és a reklámpiac egyik legnagyobb szereplőjeként ismert Omnicom csoport is 25 százalékos bevételkiesést szenvedett el.

A járvány előtti időkben a hirdetők a kampányaik hatását nemcsak hírességek felkérésével és bravúros technikai megoldások megrendelésével igyekezték fokozni, hanem fényűző PR-események szervezésére, fogadások, vacsorák megszervezésére is bőven adtak megbízásokat. Ezek azonban most jobbára a megszorítások áldozatául esnek, az ügynökségek kénytelenek a lehető leghatékonyabban megoldani a termékek és szolgáltatások népszerűsítését, ami

egyre egyszerűbb reklámokat eredményez.

Kutatások szerint a jelenlegi helyzetben a fogyasztók is jobban fogadják a visszafogott hirdetéseket.

Ez persze nem túl jó hír az ügynökségeknek. Egy az amerikai lap által megkérdezett szakértő szerint kevesebb és kisebb cég lesz a marketingszolgáltatások piacán, és ők kénytelenek lesznek az eddig bevett, sokszor pazarló gyakorlatok nagy részét elhagyni. Sőt, a várakozások szerint a megrendelőknek egyre fontosabb a rugalmasság, így a hosszú időtartamú, akár több éves szerződéseket a projektalapú együttműködések váltják fel.

A járvány miatti lezárások időszakában készített reklámok mindenesetre bizonyítják, hogy az iparág még akkor is működőképes, ha a felvételek videohívások formájában készülnek vagy korábbi anyagokat kell újra felhasználni. Egy amerikai étteremlánc marketingfőnöke szerint most akár hétről hétre is megváltozik, hogy mire fogékonyak a fogyasztók, az új elvárásoknak mindenesetre a korábbi költések töredékéből is meg lehet felelni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy kisebb ágazat fog lenullázódni, ha elmaradnak idén a fesztiválokA fesztiválipar nehéz helyzete ráadásul számos más ágazatba is továbbgyűrűzik.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat koronavírus reklám reklámpiac válság Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Pletser Tamás
2024. április 9. 04:34 Közélet

Zsákutcába fut az elektromos autózás, ha nem lesznek jóval hatékonyabbak az akkumulátorok

Olyan lett az akkumulátor, mint a napelem, a gyártás mennyiségének növelésével már nem lehet érdemi költségcsökkentést elérni, az alapanyagok ára pedig emelkedni fog.

Avatar
2024. április 7. 04:34 Közélet

Idén minden család megkapja a támogatott árú gáz teljes mennyiségét? – észrevételek az MVM tájékoztatásához

Az átalányt fizető gázfogyasztók számlái mostantól nem ugranak meg, de szakértő szerzőnk levezetése szerint ennek eddig sem lett volna szabad megtörténnie.

Miklós László
2024. április 6. 04:34 Közélet

Azért volt nálunk átlagon felül drága az élelmiszer, mert megnövelték a forgalmi adókat

Nem az ársapka, hanem a kiskereskedelmi adó megemelése növelte az élelmiszer-inflációt. A kormány azonban máshogy is hozzájuthatott volna a pénzéhez – írja szakértő szerzőnk.