Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. július 29. 18:15 Vállalat

Úgy beütött a válság, hogy egyre egyszerűbbek a hirdetések az Egyesült Államokban

A válsággal hirtelen kijózanodni kényszerültek az elmúlt években egyre látványosabb hirdetésekre költő vállalatok. A New York Times cikkében idézett adatok szerint a reklámkiadások negyedével esnek vissza az idén, és 2023-ig nem is várható, hogy a reklámipar ki tudna lábalni a recesszióból. A becslést többek között a Twitter példája is alátámasztja, a közösségi médium mögött álló cég hirdetési bevételei az előző negyedévben 23 százalékkal csökkentek, és a reklámpiac egyik legnagyobb szereplőjeként ismert Omnicom csoport is 25 százalékos bevételkiesést szenvedett el.

A járvány előtti időkben a hirdetők a kampányaik hatását nemcsak hírességek felkérésével és bravúros technikai megoldások megrendelésével igyekezték fokozni, hanem fényűző PR-események szervezésére, fogadások, vacsorák megszervezésére is bőven adtak megbízásokat. Ezek azonban most jobbára a megszorítások áldozatául esnek, az ügynökségek kénytelenek a lehető leghatékonyabban megoldani a termékek és szolgáltatások népszerűsítését, ami

egyre egyszerűbb reklámokat eredményez.

Kutatások szerint a jelenlegi helyzetben a fogyasztók is jobban fogadják a visszafogott hirdetéseket.

Ez persze nem túl jó hír az ügynökségeknek. Egy az amerikai lap által megkérdezett szakértő szerint kevesebb és kisebb cég lesz a marketingszolgáltatások piacán, és ők kénytelenek lesznek az eddig bevett, sokszor pazarló gyakorlatok nagy részét elhagyni. Sőt, a várakozások szerint a megrendelőknek egyre fontosabb a rugalmasság, így a hosszú időtartamú, akár több éves szerződéseket a projektalapú együttműködések váltják fel.

A járvány miatti lezárások időszakában készített reklámok mindenesetre bizonyítják, hogy az iparág még akkor is működőképes, ha a felvételek videohívások formájában készülnek vagy korábbi anyagokat kell újra felhasználni. Egy amerikai étteremlánc marketingfőnöke szerint most akár hétről hétre is megváltozik, hogy mire fogékonyak a fogyasztók, az új elvárásoknak mindenesetre a korábbi költések töredékéből is meg lehet felelni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy kisebb ágazat fog lenullázódni, ha elmaradnak idén a fesztiválokA fesztiválipar nehéz helyzete ráadásul számos más ágazatba is továbbgyűrűzik.

Vállalat koronavírus reklám reklámpiac válság Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. szeptember 18. 12:38 Vállalat

Nagyon pörög a három legígéretesebb koronavírus-vakcina fejlesztése

Rohannak előre a fejlesztéssel, ahogy csak tudnak. Októberre-novemberre lehetnek először komoly eredmények, a tömeges oltással onnantól számítva még hónapokat kell várni.

Stubnya Bence
2020. szeptember 18. 10:12 Vállalat

Egyre több nagyvállalat lát fantáziát a hidrogénes járművekben

Az olajipari cégek közül egyre több látja a hidrogénben a közlekedéshez használt energia jövőjét.

Debreczeni Anna
2020. szeptember 17. 12:42 Vállalat

Éles a határvonal a járvány nyertesei és vesztesei között, de a home office általában bejött a cégeknek

Egyik ágazatot sem hagyták érintetlenül a járvány gazdasági hatásai, de a mérték szektoronként és vállalatmérettől függően is jelentősen eltérő.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. szeptember 17. 06:49 Adat, Közélet

Hiába javasolták saját szakértői, az állam nem pörgette fel igazán a tesztelést

Jelentős részben a saját zsebből fizetett, nem pedig az állami tesztek dobták meg a mintavételek számát, és nem is érnek el annyi embert, mint amennyit az adatok sugallnak.

Torontáli Zoltán
2020. szeptember 16. 15:02 Élet, Közélet

Nem érdekli az embereket az idegesítő magyar víruskövető mobilalkalmazás

Gyakorlatilag senki sem használja Magyarországon a VírusRadart, és ennek megvan az oka. A szoftver sokaknak idegesítően rossz, nincs mögötte erős kommunikáció, Apple-gépekre pedig elérhetetlen.

Avatar
2020. szeptember 16. 06:47 Világ

Kinyomtattak 37 magyar gazdaságnyi pénzt, mégsem lettek gazdagabbak

Japánban példátlan gazdasági kísérletbe kezdtek, eszméletlen mennyiségű pénzt nyomtattak a növekedés beindítása végett. Az eredmények felemásak, a fejlett világ mégis követi a példát.