Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. július 29. 18:15 Vállalat

Úgy beütött a válság, hogy egyre egyszerűbbek a hirdetések az Egyesült Államokban

A válsággal hirtelen kijózanodni kényszerültek az elmúlt években egyre látványosabb hirdetésekre költő vállalatok. A New York Times cikkében idézett adatok szerint a reklámkiadások negyedével esnek vissza az idén, és 2023-ig nem is várható, hogy a reklámipar ki tudna lábalni a recesszióból. A becslést többek között a Twitter példája is alátámasztja, a közösségi médium mögött álló cég hirdetési bevételei az előző negyedévben 23 százalékkal csökkentek, és a reklámpiac egyik legnagyobb szereplőjeként ismert Omnicom csoport is 25 százalékos bevételkiesést szenvedett el.

A járvány előtti időkben a hirdetők a kampányaik hatását nemcsak hírességek felkérésével és bravúros technikai megoldások megrendelésével igyekezték fokozni, hanem fényűző PR-események szervezésére, fogadások, vacsorák megszervezésére is bőven adtak megbízásokat. Ezek azonban most jobbára a megszorítások áldozatául esnek, az ügynökségek kénytelenek a lehető leghatékonyabban megoldani a termékek és szolgáltatások népszerűsítését, ami

egyre egyszerűbb reklámokat eredményez.

Kutatások szerint a jelenlegi helyzetben a fogyasztók is jobban fogadják a visszafogott hirdetéseket.

Ez persze nem túl jó hír az ügynökségeknek. Egy az amerikai lap által megkérdezett szakértő szerint kevesebb és kisebb cég lesz a marketingszolgáltatások piacán, és ők kénytelenek lesznek az eddig bevett, sokszor pazarló gyakorlatok nagy részét elhagyni. Sőt, a várakozások szerint a megrendelőknek egyre fontosabb a rugalmasság, így a hosszú időtartamú, akár több éves szerződéseket a projektalapú együttműködések váltják fel.

A járvány miatti lezárások időszakában készített reklámok mindenesetre bizonyítják, hogy az iparág még akkor is működőképes, ha a felvételek videohívások formájában készülnek vagy korábbi anyagokat kell újra felhasználni. Egy amerikai étteremlánc marketingfőnöke szerint most akár hétről hétre is megváltozik, hogy mire fogékonyak a fogyasztók, az új elvárásoknak mindenesetre a korábbi költések töredékéből is meg lehet felelni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy kisebb ágazat fog lenullázódni, ha elmaradnak idén a fesztiválokA fesztiválipar nehéz helyzete ráadásul számos más ágazatba is továbbgyűrűzik.

Vállalat koronavírus reklám reklámpiac válság Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2022. szeptember 23. 12:55 Vállalat

A Volkswagen kivonulhat Kelet-Európából a gázárak miatt

A drága és bizonytalan energiaellátás kedvezőtlen feltételeket teremt a feldolgozóiparnak Európában.

Jandó Zoltán Stubnya Bence
2022. szeptember 23. 04:34 Vállalat

Lehet, hogy nincs, de legalább olcsó: nem nagyon volt realitása a hatósági ár eltörlésének

A legnehezebb időszakot túlélte az árstop. A Mol nyeresége alacsonyabb, de még mindig magas lehet, a kisebb kutak üzleti helyzete tovább romlik, az áruhiány pedig marad.

Pálos Máté
2022. szeptember 20. 15:54 Vállalat, Világ

A bepörgő infláció és az elhúzódó háború mellett is egyre több a dollármilliomos a világon

Az elmúlt 10 évben a világ dollármilliárdosainak vagyona 90 százalékkal nőtt, vagyonuk a világ összesített GDP-jének közel 12 százalékának megfelelő összeg.

Fontos

Kiss Péter
2022. szeptember 25. 16:44 Közélet, Pénz

Alaposan betárazva indul harcba az MNB az infláció ellen

De vajon elegendő lesz-e a muníció a forint árfolyamának stabiliziálásra, és a pénzromlás megfékezésére?

Avatar
2022. szeptember 24. 15:27 Pénz, Világ

Fontos részleteket takar el a nyilvánosság elől a brit udvartartás, a közvélemény ennek ellenére kitart mellettük

III. Károly népszerűsége sokat javult, mióta király lett, bár vannak, akik szerint túl sokba kerül a királyi intézmény fenntartása.

Fabók Bálint
2022. szeptember 24. 07:51 Tech

G7 Reggel: Goudát beérő trappista és egy spórolós óvónő

A kormány recessziós várakozása, egy szemléletformáló élményről és árdrágítók elleni razzia a mai G7 Reggelben.

Ne hagyd ki