Az amerikai Harsco Corporation pénteken jelentette be, hogy vasúti ágazata 10,3 millió dolláros (valamivel több mint 3 milliárd forintos) szerződést írt alá a MÁV-csoportba tartozó MÁV-FKG Kft.-vel egy sínköszörűgép szállítására.
Önmagában a beszerzés híre nem újdonság, a MÁV még májusban közölte, hogy leányvállalata – amelynek neve a felépítménykarbantartó és gépjavító szavak rövidítését rejti – a közbeszerzést követően négy gép beszerzésére kötött szerződést két vállalattal összesen 25,2 millió euró (mostani árfolyamon nagyjából 8,7 milliárd forint) értékben.
A négy gép a következő:
Az első hármat a Plasser & Theurer szállíthatja, az utolsót pedig a Harsco németországi leányvállalata (Harsco Rail Europe GmbH). Az amerikai anyavállalat közleményéből most már tehát az is tudható, hogyan oszlik meg az említett összeg a két szállító között.
A korábbi MÁV-közlemény szerint a gépek gyártása és az üzembe helyezéshez szükséges engedélyek megszerzése – típustól függően – 24-30 hónap, ezt követően állhatnak majd munkába a karbantartandó vagy felújítandó vonalszakaszokon.
Hozzátették, a MÁV jelenleg nem rendelkezik nagy teljesítményű vágányköszörűgéppel. Az új sínköszörűgép a sínprofil finomfelületi megmunkálására alkalmas önjáró kötöttpályás vasúti jármű, amely az országos vágányhálózat jelentős részén alkalmazható lesz. A rendszeres időközönként elvégzett köszörülés csökkenti a futófelületi hibák károsító hatását, javítja az utazási komfortot, csökkenti a zajt, csökkennek a járműre ható mechanikus rezgések, rázkódások.
Azt is hangsúlyozták, hogy a karbantartás és fejlesztés szerepe hosszú távon is kiemelten fontos: az új berendezésekkel a karbantartásra fordított idő csökken, így gyorsabb ütemben szüntethetik meg a sebességkorlátozásokat, javíthatják a vasúti pálya minőségét.
Vállalat
Fontos