Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. július 27. 13:05 Vállalat

Tízmillió dolláros gépet vásárolt a MÁV

Az amerikai Harsco Corporation pénteken jelentette be, hogy vasúti ágazata 10,3 millió dolláros (valamivel több mint 3 milliárd forintos) szerződést írt alá a MÁV-csoportba tartozó MÁV-FKG Kft.-vel egy sínköszörűgép szállítására.

Önmagában a beszerzés híre nem újdonság, a MÁV még májusban közölte, hogy leányvállalata – amelynek neve a felépítménykarbantartó és gépjavító szavak rövidítését rejti – a közbeszerzést követően négy gép beszerzésére kötött szerződést két vállalattal összesen 25,2 millió euró (mostani árfolyamon nagyjából 8,7 milliárd forint) értékben.

A négy gép a következő:

  • egy ágyazatrostáló,
  • egy dinamikus vágánystabilizátor,
  • egy kitérőszabályozó, valamint
  • a szóban forgó sínköszörűgép.

Az első hármat a Plasser & Theurer szállíthatja, az utolsót pedig a Harsco németországi leányvállalata (Harsco Rail Europe GmbH). Az amerikai anyavállalat közleményéből most már tehát az is tudható, hogyan oszlik meg az említett összeg a két szállító között.

A korábbi MÁV-közlemény szerint a gépek gyártása és az üzembe helyezéshez szükséges engedélyek megszerzése – típustól függően – 24-30 hónap, ezt követően állhatnak majd munkába a karbantartandó vagy felújítandó vonalszakaszokon.

Fotó: Harsco

Hozzátették, a MÁV jelenleg nem rendelkezik nagy teljesítményű vágányköszörűgéppel. Az új sínköszörűgép a sínprofil finomfelületi megmunkálására alkalmas önjáró kötöttpályás vasúti jármű, amely az országos vágányhálózat jelentős részén alkalmazható lesz. A rendszeres időközönként elvégzett köszörülés csökkenti a futófelületi hibák károsító hatását, javítja az utazási komfortot, csökkenti a zajt, csökkennek a járműre ható mechanikus rezgések, rázkódások.

Azt is hangsúlyozták, hogy a karbantartás és fejlesztés szerepe hosszú távon is kiemelten fontos: az új berendezésekkel a karbantartásra fordított idő csökken, így gyorsabb ütemben szüntethetik meg a sebességkorlátozásokat, javíthatják a vasúti pálya minőségét.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMár modellezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását Bicskéig, csak éppen nem kisvasút leszA felcsúti stadiontól nem a kisvasút menne tovább Bicske irányába, helyette egy villamosított, normál nyomtávú pályát építenének ki.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat MÁV vasút vasútfejlesztés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.