Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 26. 12:22 Vállalat

Hamarosan jön a BMW X5 hidrogénes változata

Hidrogénnel táplált üzemanyagcellás verziót is gyártani fog a BMW 2022-től az X5-ös SUV modelljéből – írja a Bloomberg. A hír azért meglepetés, mert eddig úgy tűnt, hogy a német hidrogénes fejlesztéseket a koronavírus-járvány miatti visszaesés megakasztja.

A BMW nem fejleszt saját üzemanyagcellát, hanem a technológiával régóta foglalkozó, és pár modellel egyébként piacon is lévő Toyotától veszi meg a kulcsfontosságú alkotóelemet. Az üzemanyagcella az az egység, amelybe a folyamatosan betáplált hidrogéngáz az oxigénnel egyesülve vízzé alakul, és közben elektromos áramot fejleszt (vagyis az autó elektromos hajtású, de az áram nem egy akkumulátorból, hanem a tankban lévő hidrogén reakciójából származik).

Amennyiben a hidrogén zöld forrásból származik, akkor az autó működtetése lényegében nem jár károsanyag-kibocsátással.

A hidrogénes üzemanyagcellát régóta a belső égésű, fosszilis üzemanyagokat használó motorok egyik fő zöld alternatívájának tekintik, az akkumulátoros e-autókkal szemben az a legfőbb előnye, hogy ugyanúgy percek alatt lehet megtankolni, mint a hagyományos járműveket, és az egy töltéssel megtehető táv is nagyobb.

A technológia elterjedésének eddigi gátja főleg a magas fejlesztési költség és a hidrogénes logisztika-infrastruktúra hiánya volt. Úgy tűnt, hogy a koronavírus-járvány még inkább háttérbe szorítja a fejlesztéseket, mert a bezuhanó autópiacon a gyártóknak égető szükségük van a készpénzforgalom kellő mértékének megtartására, azaz a fejlesztési kiadások visszafogására.

A BMW egyik fő riválisa, a Daimler áprilisban le is állította a Mercedes GLC hidrogénes változatának tervezését és úgy döntött, hogy az üzemanyagcellás megoldást a Volvóval közösen inkább a kisteherautókra és kamionokra korlátozza.

A BMW döntését azonban segíthette, hogy Németország a múlt hónapban külön hidrogén stratégiával állt elő, és 7 milliárd eurót tervez fordítani különböző fejlesztési programokra. A cél az, hogy 2030-ra összesen évi 5 gigawatt legyen az olyan hidrogénből származó energiaforrás, amelynek előállításához nem használtak fel fosszilis anyagokat.

A napokban az unió is saját hidrogén stratégiát hirdetett meg, ez szintén a zöld forrású hidrogént helyezi előtérbe, a program részleteiről itt írtunk részletesen.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMáris egy méretes szürke folt rondítja az európai Green DealtAz unió úgy akarja az iparát zöld alapokra helyezni, hogy egy nem teljesen zöld technológiát is támogat. A földgáz mögött álló olajipar nagyon fontos győzelmet aratott azzal a fából vaskarika érvelésével, hogy a fosszilis gázból is megfelelő hidrogént állít elő.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autó BMW hidrogén mercedes üzemanyagcella Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2025. február 12. 14:58 Adat, Vállalat

A magyar munkahelyeket is elérte a német autóipar válsága

A ZF Hungária egri üzeméből 110 embert küldenek el. Ez az első nagyobb hazai leépítés, amit egyértelműen a német autóipar válsága okozott.

Jandó Zoltán
2025. február 10. 17:14 Közélet, Vállalat

Exkluzív luxusklubja szomszédságába költözött Tiborcz István

A miniszterelnök veje így bármikor könnyen leugorhat a Botaniq Budai Klubba egy-egy játékpénzes szerencsejátékestre.

Jandó Zoltán
2025. február 10. 10:34 Közélet, Vállalat

Könyvelési trükkel tették nyereségessé a NER-oligarchák jachtoztatását

Ráébredtek, hogy sokkal lassabban csökken a jachtok értéke, mint amivel eddig számoltak. Közben az ötvenméteres luxushajójukat senkinek nem tudják eladni.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. február 12. 17:25 Világ

Visszaesett az orosz olajkitermelés, de a hazai autósoknak most nem kell aggódniuk

A forint erősödésének köszönhetően most belefér némi olajdrágulás anélkül, hogy itthon többe kerülne a benzin vagy a gázolaj.

Vámosi Ágoston
2025. február 12. 11:12 Világ

Magyarországon farmereket és motorokat drágíthat Trump vámháborúja

Az uniós vezetők ma tárgyalnak az amerikai acél- és alumíniumipari vámok elleni válaszlépésekről, és kéznél vannak korábban felfüggesztett vámok.

Bucsky Péter
2025. február 12. 06:06 Közélet

Nem veszít semmit a kormány a mini Dubaj elengedésével, a NER annál többet

A gazdaságot a választásokig úgysem pörgette volna fel a projekt, a költséges közlekedési fejlesztésekkel pedig aligha fog most már sietni a kormány.