A pozsonyi Volkswagen-üzem mellett a győri Audi-gyár is potenciális helyszíne lett a Skoda Superbek gyártásának. A cseh sajtó szerint a VW-csoportban a szokásosnál is jobban kezdtek variálni a modellekkel és a helyszínekkel, mert egyszerre több tényező miatt sorra dőlnek a dominók.
A bonyodalmak azzal kezdődtek, hogy a németországi Emdenben lévő üzemet kizárólag elektromos hajtású verziókra állítják át 2022-től, így viszont a Passatokat el kell mozgatni onnan. A csoport régóta keres új helyszínt egy zöldmezős beruházással épülő gyárnak, amely többek között a Passatoknak is új otthont adhatna, és hosszas előkészítés után a törökországi Izmir melletti Manisa városát választotta ki befutónak.
Csakhogy az 1,3 milliárd eurós beruházásról való végső döntést a törökök szíriai szerepvállalása miatt kialakult nemzetközi helyzet következtében el kellett halasztani, és az újabb hírek szerint még az is benne van a pakliban, hogy vissza kell vonni. Ez jó hír lenne az üzemre eséllyel pályázó Bulgáriának és Szerbiának, ám amíg a helyzet tisztázódik, az autókat valahol le kell gyártani.
Így jött képbe a pozsonyi gyár, amely átvehetné a Passat család tagjainak gyártását, de újabban már az is felmerült, hogy Győr is szerepet kapna az áthelyezésben, így kerülhetnének a Superbek Magyarországra. Minderről azonban csak a modelláthelyezések miatt felháborodott cseh szakszervezetek kommunikálnak a helyi sajtóval, a cég mindent találgatásnak nevez, és semmit sem kommentál.
Amíg a Skoda gyárat keres, a kelet-európai olcsóbb szegmensben agresszívan terjeszkedő Dacia sem pihen. A román sajtó mai érdekes híre, hogy a Carscoops oldalon megjelentek a fotók az új Loganról (amely szokás szerint úgy van festve, hogy a formát ne lehessen pontosan kivenni).
Vállalat
Fontos