Feladja a saját élelmiszer házhoz szállítási rendszerét a Tesco Csehországban és Szlovákiában. A jövőben az online rendeléseket egy cseh futárcég, a DoDo fogja célba juttatni.
A Tesco a két országban 2012-ben indította el az online üzletét, Magyarországon 2013 óta elérhető a szolgáltatás. Az élelmiszer házhoz szállítása bonyolult, és ezért elég drága logisztikai feladat, ám a piacnak csak kis részét adja az online forgalom, ezért általában még a legnagyobb szereplők is csak veszteséggel tudják fenntartani. Az internet korszakban senki sem teheti meg, hogy lemarad a világhálós értékesítésről, ám ennek növekedése az élelmiszereknél az előrejelzések szerint a következő években is elég lassú lesz.
A cseh sajtó azt írja, hogy a Tesco online áruházának ottani szolgáltatási területén 5 millióan laknak. A DoDo-val már egy ideje tesztelte az együttműködését a Tesco, és annak sikerén felbuzdulva adja most át a teljes kontrollt.
A DoDo-t egyébként a Karel Komárek cseh milliárdoshoz tartozó KKCG csoport alapította, de 2017-ben átvette az Inveo nevű befektetési társaság, amelynek tulajdonosa Michal Mensik, egyben a DoDo ügyvezetője is. Mensik azt mondja, hogy a DoDo (nem Tescóra vonatkozó, hanem általában vett) szolgáltatási területét Csehországban folyamatosan növelni szeretnék, és 2020-ban Szlovákia mellett Lengyelországban és Magyarországon is megjelennének.
Vállalat
Fontos