Miközben több autógyártó felhagyott a hibrid technológiával való kísérletezéssel, hogy a tisztán elektromos hajtásra koncentráljon, a Toyota továbbra is lát benne fantáziát. A jelenlegi kereslet alapján persze ez nem is csoda.
„Az egyetlen dolog, ami miatt nem tudunk még több hibridet eladni, a gyártási kapacitás. Nem tudunk elég hibrid Corollát és RAV4-et előállítani”
– mondta Bob Carter, a japán vállalat észak-amerikai értékesítésért felelős alelnöke csütörtökön Detroitban.
Az amerikai piacon jelenleg 14 benzin-elektromos hibridet kínáló cég forgalmának 13 százalékát hozták az Egyesült Államokban az ilyen hajtással működő Toyoták és Lexusok.*Egészen pontosan ezen a két márkán belül volt ekkora a hibridek részesedése. Ezen belül az eladások majdnem negyedét a RAV4 kompakt városi terepjáró hozta a Bloomberg cikke szerint.
Bob Carter szerint a típusból akár kétszer többet is el tudnának adni, de nem képesek elég akkumulátort beszerezni a gyártás felfuttatásához. A Toyotánál is megfigyelhető egyébként, hogy a kereslet a szedánoktól a SUV-ok felé tolódik el, mert a hibridek kiugró népszerűsége ellenére a leghíresebb ilyen Toyota, a Prius kereslete 21 százalékkal csökkent idén az Egyesült Államokban. Ez pedig nem jó hír környezetvédelmi szempontból.
A Toyota persze igyekszik kihasználni a RAV4 népszerűségét, és azt tervezi, hogy az észak-amerikai piacra szánt mennyiség előállítását Kanadából hamarosan Kentucky államba helyezi át, a választékot pedig kibővíti egy hálózatról tölthető verzióval, amelyet Japánból importál majd.
Vállalat
Fontos