Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 6. 12:00 Vállalat

Olyan népszerűek a hibrid Toyoták, hogy nem tudnak eleget gyártani belőlük Amerikában

Miközben több autógyártó felhagyott a hibrid technológiával való kísérletezéssel, hogy a tisztán elektromos hajtásra koncentráljon, a Toyota továbbra is lát benne fantáziát. A jelenlegi kereslet alapján persze ez nem is csoda.

„Az egyetlen dolog, ami miatt nem tudunk még több hibridet eladni, a gyártási kapacitás. Nem tudunk elég hibrid Corollát és RAV4-et előállítani”

– mondta Bob Carter, a japán vállalat észak-amerikai értékesítésért felelős alelnöke csütörtökön Detroitban.

Az amerikai piacon jelenleg 14 benzin-elektromos hibridet kínáló cég forgalmának 13 százalékát hozták az Egyesült Államokban az ilyen hajtással működő Toyoták és Lexusok.*Egészen pontosan ezen a két márkán belül volt ekkora a hibridek részesedése. Ezen belül az eladások majdnem negyedét a RAV4 kompakt városi terepjáró hozta a Bloomberg cikke szerint.

Bob Carter szerint a típusból akár kétszer többet is el tudnának adni, de nem képesek elég akkumulátort beszerezni a gyártás felfuttatásához. A Toyotánál is megfigyelhető egyébként, hogy a kereslet a szedánoktól a SUV-ok felé tolódik el, mert a hibridek kiugró népszerűsége ellenére a leghíresebb ilyen Toyota, a Prius kereslete 21 százalékkal csökkent idén az Egyesült Államokban. Ez pedig nem jó hír környezetvédelmi szempontból.

A Toyota persze igyekszik kihasználni a RAV4 népszerűségét, és azt tervezi, hogy az észak-amerikai piacra szánt mennyiség előállítását Kanadából hamarosan Kentucky államba helyezi át, a választékot pedig kibővíti egy hálózatról tölthető verzióval, amelyet Japánból importál majd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Toyota és a Volkswagen is keresi még a helyét a jövő autóiparábanA közlekedést megreformáló startupokkal képzelik el jövőjüket a hagyományos, nagy autógyártók is.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat hibrid autó suv Toyota városi terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. április 1. 10:54 Pénz, Vállalat

A NER-t is egyre jobban elérheti a kormány inflációs harca

A bankoknál árstopot vezetne be a kormány, a távközlési cégektől pedig 10 százalékos árcsökkentést várnak. Ezt már a NER milliárdosai is megérezhetik.

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.