Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 6. 12:00 Vállalat

Olyan népszerűek a hibrid Toyoták, hogy nem tudnak eleget gyártani belőlük Amerikában

Miközben több autógyártó felhagyott a hibrid technológiával való kísérletezéssel, hogy a tisztán elektromos hajtásra koncentráljon, a Toyota továbbra is lát benne fantáziát. A jelenlegi kereslet alapján persze ez nem is csoda.

„Az egyetlen dolog, ami miatt nem tudunk még több hibridet eladni, a gyártási kapacitás. Nem tudunk elég hibrid Corollát és RAV4-et előállítani”

– mondta Bob Carter, a japán vállalat észak-amerikai értékesítésért felelős alelnöke csütörtökön Detroitban.

Az amerikai piacon jelenleg 14 benzin-elektromos hibridet kínáló cég forgalmának 13 százalékát hozták az Egyesült Államokban az ilyen hajtással működő Toyoták és Lexusok.*Egészen pontosan ezen a két márkán belül volt ekkora a hibridek részesedése. Ezen belül az eladások majdnem negyedét a RAV4 kompakt városi terepjáró hozta a Bloomberg cikke szerint.

Bob Carter szerint a típusból akár kétszer többet is el tudnának adni, de nem képesek elég akkumulátort beszerezni a gyártás felfuttatásához. A Toyotánál is megfigyelhető egyébként, hogy a kereslet a szedánoktól a SUV-ok felé tolódik el, mert a hibridek kiugró népszerűsége ellenére a leghíresebb ilyen Toyota, a Prius kereslete 21 százalékkal csökkent idén az Egyesült Államokban. Ez pedig nem jó hír környezetvédelmi szempontból.

A Toyota persze igyekszik kihasználni a RAV4 népszerűségét, és azt tervezi, hogy az észak-amerikai piacra szánt mennyiség előállítását Kanadából hamarosan Kentucky államba helyezi át, a választékot pedig kibővíti egy hálózatról tölthető verzióval, amelyet Japánból importál majd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Toyota és a Volkswagen is keresi még a helyét a jövő autóiparábanA közlekedést megreformáló startupokkal képzelik el jövőjüket a hagyományos, nagy autógyártók is.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat hibrid autó suv Toyota városi terepjáró Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.