Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 29. 13:37 Vállalat

A Toyota és a Volkswagen is keresi még a helyét a jövő autóiparában

A hét első napjaiban újabb jelét adta a világ két legnagyobb autógyártó csoportja, a Toyota és a Volkswagen annak, hogy a járműiparban hatalmas átalakulások zajlanak. A japán autógyár a hét elején jelentette be, hogy 500 millió dollárral száll be az Uberbe, a németekről pedig kiderült, hogy megjelentek a Tesla környékén, segítséget ajánlva Elon Musknak a vállalat részvényeinek felvásárlásában. A Volkswagen üzlete végül nem jött össze, ugyanis Musk pénteken bejelentette, hogy mégsem vezeti ki cégét a tőzsdéről, maga a gesztus mégis fontos volt a német konszerntől.

A Toyota és az Uber az önvezető autók fejlesztésében és a járműmegosztó szolgáltatások révén történő terjesztésében működik majd együtt, annak ellenére, hogy a néhány éve még Budapesten is működő fuvarszervező cég önvezető tesztautója halálra gázolt egy gyalogost tavasszal. Vakmerőnek tűnhet tehát a Toyota, hogy épp az Uberrel fog össze, de a hagyományos autógyárakon hatalmas nyomás van, mivel egyre több jel utal arra, hogy hosszú távon vissza fog esni a gépkocsik iránti kereslet. A japán cég azt reméli, hogy a közös fejlesztéssel elébe mehet például annak a kedvezőtlen tendenciának, hogy az elöregedő társadalmakban egyre többen lesznek, akik a koruk vagy az egészségi állapotuk miatt nem vezethetnek, pedig lenne pénzük és igényük az autózásra.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem száguldanak már az autóeladások, és ez rossz hír a magyar gazdaságnakÉszak-Amerikában kevesebb kocsit vesznek az emberek, Kínában és Európában lassul a növekedés. A helyzetet az mentheti meg, ha elmarad a kereskedelmi háború.

 

A Volkswagen megjelenése a Tesla körül pedig azért különösen érdekes, mert épp egy éve nyilatkozta Herbert Diess, a német konszern vezetője, hogy már  nem a Toyotával, a Hyundai-jal és a francia autógyártókkal rivalizálnak, hanem a veszteséget termelő Teslával. A kaliforniai cég eladásai meg sem közelítik a Volkswagenét, Diess szerint mégis olyan potenciál van benne, ami a német vállalatnál nincs meg, és ebben a tekintetben nekik kell felzárkózniuk a Teslához.

A hagyományos, nagy autógyártók nyomulása nem újdonság a közlekedési iparág új cégei körül, a Toyota például már 2016-ban is befektetett az Uberbe, és idén is volt már egy hasonló lépése, amelynek során egymilliárd dollárt tett egy szingapúri autómegosztó vállalkozásba. Ahogy korábban is megírtuk, ezeket a lépéseket egyaránt motiválják a szigorodó környezetvédelmi normák, az elektromos hajtás térnyerése, az önvezető járművek fejlődése és az a tendencia, hogy egyre kevesebben fognak autót vásárolni és birtokolni a következő évtizedben.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAutógyárból közlekedési szolgáltatóvá válik a Toyota, de nincs ezzel egyedülEltelik még néhány év, és már nem autót veszünk a Toyotától, hanem taxit vagy pizzát rendelünk tőle, és lezárulhat a BMW vs. Mercedes vita is.

Vállalat autóipar tesla Toyota uber Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2019. augusztus 23. 14:16 Adat, Vállalat

A lengyelek elhúztak mellettünk, de legalább a görögöket megelőztük

Ebben az évtizedben 9 százalékkal nőtt a magyar gazdaság termelékenysége, ami közép-európai mércével mérve elég lassú tempó. Románia még mögöttünk van, de villámgyorsan zárkózik fel.

Váczi István
2019. augusztus 23. 10:03 Vállalat

Annyit ér Peppa malac, mint az OTP harmada

Megvásárolja az egyebek mellett a Peppa malac és a Pizsihősök rajzfilmsorozatokat jegyző brit vállalatot a világ egyik legnagyobb játékgyártó cége, az amerikai Hasbro.

Fabók Bálint
2019. augusztus 22. 06:53 Vállalat

Dolgozónként 14 milliárd forintot termel egy titkolózó amerikai multi Magyarországon

A Cadence Design az egyik legjobban fizető cég a világon, és ugyan Magyarországon csak egy kis irodája van, forgalma alapján a 200 legnagyobb itteni vállalat egyike.

Fontos

Kasnyik Márton
2019. augusztus 24. 07:23 Világ

Példátlan következményekkel járhat a brazíliai erdőégetés

Lassan visszafordíthatatlan lesz Amazónia erdőinek pusztulása. Ha ez nem csak Brazília szuverén ügye, akkor akár a katonai beavatkozás is szóba jöhet.

Bucsky Péter
2019. augusztus 23. 06:54 Közélet

Idén 130 milliárdot költünk az MSZP-SZDSZ kormányok kőbe vésett szerződéseire

Hiába költött a kormány 2010 óta 37 milliárdot a ppp projektek kivásárlására, a legdrágább börtönök és a Müpa továbbra is magánkézben vannak, és kiemelkedő hasznot termelnek a tulajdonosaiknak.

Fabók Bálint
2019. augusztus 21. 06:51 Világ

138 milliárd forintos afrikai útépítés reklámfilmjében tűnik fel a Duna Aszfalt

A világ egyik legkorruptabb országában vesznek részt egy világkereskedelmi szempontból számottevő útépítésen. A kollégáik nagy nehézségekkel küzdenek.