Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 29. 13:37 Vállalat

A Toyota és a Volkswagen is keresi még a helyét a jövő autóiparában

A hét első napjaiban újabb jelét adta a világ két legnagyobb autógyártó csoportja, a Toyota és a Volkswagen annak, hogy a járműiparban hatalmas átalakulások zajlanak. A japán autógyár a hét elején jelentette be, hogy 500 millió dollárral száll be az Uberbe, a németekről pedig kiderült, hogy megjelentek a Tesla környékén, segítséget ajánlva Elon Musknak a vállalat részvényeinek felvásárlásában. A Volkswagen üzlete végül nem jött össze, ugyanis Musk pénteken bejelentette, hogy mégsem vezeti ki cégét a tőzsdéről, maga a gesztus mégis fontos volt a német konszerntől.

A Toyota és az Uber az önvezető autók fejlesztésében és a járműmegosztó szolgáltatások révén történő terjesztésében működik majd együtt, annak ellenére, hogy a néhány éve még Budapesten is működő fuvarszervező cég önvezető tesztautója halálra gázolt egy gyalogost tavasszal. Vakmerőnek tűnhet tehát a Toyota, hogy épp az Uberrel fog össze, de a hagyományos autógyárakon hatalmas nyomás van, mivel egyre több jel utal arra, hogy hosszú távon vissza fog esni a gépkocsik iránti kereslet. A japán cég azt reméli, hogy a közös fejlesztéssel elébe mehet például annak a kedvezőtlen tendenciának, hogy az elöregedő társadalmakban egyre többen lesznek, akik a koruk vagy az egészségi állapotuk miatt nem vezethetnek, pedig lenne pénzük és igényük az autózásra.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem száguldanak már az autóeladások, és ez rossz hír a magyar gazdaságnakÉszak-Amerikában kevesebb kocsit vesznek az emberek, Kínában és Európában lassul a növekedés. A helyzetet az mentheti meg, ha elmarad a kereskedelmi háború.

 

A Volkswagen megjelenése a Tesla körül pedig azért különösen érdekes, mert épp egy éve nyilatkozta Herbert Diess, a német konszern vezetője, hogy már  nem a Toyotával, a Hyundai-jal és a francia autógyártókkal rivalizálnak, hanem a veszteséget termelő Teslával. A kaliforniai cég eladásai meg sem közelítik a Volkswagenét, Diess szerint mégis olyan potenciál van benne, ami a német vállalatnál nincs meg, és ebben a tekintetben nekik kell felzárkózniuk a Teslához.

A hagyományos, nagy autógyártók nyomulása nem újdonság a közlekedési iparág új cégei körül, a Toyota például már 2016-ban is befektetett az Uberbe, és idén is volt már egy hasonló lépése, amelynek során egymilliárd dollárt tett egy szingapúri autómegosztó vállalkozásba. Ahogy korábban is megírtuk, ezeket a lépéseket egyaránt motiválják a szigorodó környezetvédelmi normák, az elektromos hajtás térnyerése, az önvezető járművek fejlődése és az a tendencia, hogy egyre kevesebben fognak autót vásárolni és birtokolni a következő évtizedben.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAutógyárból közlekedési szolgáltatóvá válik a Toyota, de nincs ezzel egyedülEltelik még néhány év, és már nem autót veszünk a Toyotától, hanem taxit vagy pizzát rendelünk tőle, és lezárulhat a BMW vs. Mercedes vita is.

Vállalat autóipar tesla Toyota uber Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. július 1. 10:33 Vállalat

A magyar kkv-k nagyon lemaradtak a robotizációban, a csehek és a lengyelek is kétszer jobbak náluk

Míg a kelet-európai nagyvállalatok nyitnak az ipari robotok felé, a kis- és közepes vállalatok kevésbé, a magyarok pedig még sokkal kevésbé. Nálunk még azt sem tudják igazán, hogy mit szeretnének kezdeni egy robottal.

Jandó Zoltán
2020. június 26. 15:17 Vállalat

Bértámogatást kérnének a magyar szállodák az összeomló turizmus miatt

Az árak nem fognak esni, zárva tartó hotelek viszont lesznek. A szektor újabb segítséget várna, hogy meg lehessen őrizni a még megmaradt munkahelyeket.

Kasnyik Márton
2020. június 25. 16:42 Vállalat

Nem eltűnt, hanem eleve ott sem volt a kétmilliárd euró a német kamu csodacégben

Kiderült, hogy hiába falazott neki egész Németország, mindenkiből hülyét csinált a Wirecard Steve Jobs-utánzó alapítója.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. június 30. 11:58 Élet

A járvány számai azt mutatják, hogy nem kell annyit orvoshoz járni, amennyit szoktunk

Visszaesett mindenfajta orvos-beteg találkozás, de a telemedicina még kezdetleges formában is jobban működik, mint amennyire eddig használta a magyar egészségügy.

Bucsky Péter
2020. június 30. 06:51 Közélet

A fideszes településeknek is fájhat az önkormányzati megszorítás

Főleg a települések adottságaitól függ, hogy mennyire sújtják a kormányzati elvonások, amelyek várható mértékét az összes város és falu esetében térképre vittük.

Jandó Zoltán
2020. június 29. 06:34 Közélet

Vaszily Miklós, akitől az Indexet féltik, Mészáros Lőrinc pénzével indított új médiacéget

Mészáros Lőrinc azóta nem húzott nagyot a médiapiacon, hogy ingyen és bérmentve átadta médiabirodalmát a fideszes médiaalapítványnak.