Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 29. 13:37 Vállalat

A Toyota és a Volkswagen is keresi még a helyét a jövő autóiparában

A hét első napjaiban újabb jelét adta a világ két legnagyobb autógyártó csoportja, a Toyota és a Volkswagen annak, hogy a járműiparban hatalmas átalakulások zajlanak. A japán autógyár a hét elején jelentette be, hogy 500 millió dollárral száll be az Uberbe, a németekről pedig kiderült, hogy megjelentek a Tesla környékén, segítséget ajánlva Elon Musknak a vállalat részvényeinek felvásárlásában. A Volkswagen üzlete végül nem jött össze, ugyanis Musk pénteken bejelentette, hogy mégsem vezeti ki cégét a tőzsdéről, maga a gesztus mégis fontos volt a német konszerntől.

A Toyota és az Uber az önvezető autók fejlesztésében és a járműmegosztó szolgáltatások révén történő terjesztésében működik majd együtt, annak ellenére, hogy a néhány éve még Budapesten is működő fuvarszervező cég önvezető tesztautója halálra gázolt egy gyalogost tavasszal. Vakmerőnek tűnhet tehát a Toyota, hogy épp az Uberrel fog össze, de a hagyományos autógyárakon hatalmas nyomás van, mivel egyre több jel utal arra, hogy hosszú távon vissza fog esni a gépkocsik iránti kereslet. A japán cég azt reméli, hogy a közös fejlesztéssel elébe mehet például annak a kedvezőtlen tendenciának, hogy az elöregedő társadalmakban egyre többen lesznek, akik a koruk vagy az egészségi állapotuk miatt nem vezethetnek, pedig lenne pénzük és igényük az autózásra.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem száguldanak már az autóeladások, és ez rossz hír a magyar gazdaságnakÉszak-Amerikában kevesebb kocsit vesznek az emberek, Kínában és Európában lassul a növekedés. A helyzetet az mentheti meg, ha elmarad a kereskedelmi háború.

 

A Volkswagen megjelenése a Tesla körül pedig azért különösen érdekes, mert épp egy éve nyilatkozta Herbert Diess, a német konszern vezetője, hogy már  nem a Toyotával, a Hyundai-jal és a francia autógyártókkal rivalizálnak, hanem a veszteséget termelő Teslával. A kaliforniai cég eladásai meg sem közelítik a Volkswagenét, Diess szerint mégis olyan potenciál van benne, ami a német vállalatnál nincs meg, és ebben a tekintetben nekik kell felzárkózniuk a Teslához.

A hagyományos, nagy autógyártók nyomulása nem újdonság a közlekedési iparág új cégei körül, a Toyota például már 2016-ban is befektetett az Uberbe, és idén is volt már egy hasonló lépése, amelynek során egymilliárd dollárt tett egy szingapúri autómegosztó vállalkozásba. Ahogy korábban is megírtuk, ezeket a lépéseket egyaránt motiválják a szigorodó környezetvédelmi normák, az elektromos hajtás térnyerése, az önvezető járművek fejlődése és az a tendencia, hogy egyre kevesebben fognak autót vásárolni és birtokolni a következő évtizedben.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAutógyárból közlekedési szolgáltatóvá válik a Toyota, de nincs ezzel egyedülEltelik még néhány év, és már nem autót veszünk a Toyotától, hanem taxit vagy pizzát rendelünk tőle, és lezárulhat a BMW vs. Mercedes vita is.

Vállalat autóipar tesla Toyota uber Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2019. május 22. 15:57 Vállalat, Világ

Izland sokkot kapott a Malév-szindróma miatt

Nagyon ritka, hogy egyetlen cég bedőlése magával rántsa egy egész ország gazdaságát, de mintha éppen ez történne Izlandon.

Jandó Zoltán
2019. május 22. 12:34 Közélet, Vállalat

Birkózás kezdődött a TV2 irányításáért

Átalakították a cég vezetését, hogy Mészáros Lőrinc bizalmi embere mindenre rálásson. Közben Orbán Viktor vejének vállalatánál is hasonló változások voltak.

Jandó Zoltán
2019. május 21. 06:46 Közélet, Vállalat

Körbezártak minket az oroszok, és a kormány önként sétál a karjaikba

Gázkörgyűrű építésével foglalja vissza Kelet-Közép-Európát a Gazprom. Bár a magyar hatóság a régióban egyedüliként résen volt, a kormány ezt az előnyt is eldobhatja.

Fontos

Tóth István János
2019. május 21. 17:48 Adat, Közélet

Nyolc ábra egy magyar csodáról

Ha piacgazdaság van, akkor kétségtelenül Mészáros Lőrinc cégei a legjobbak az országban, és nekik kellene nyerniük az összes közbeszerzést. De van alternatív magyarázat is.

Váczi István
2019. május 20. 16:22 Világ

Jó időre meghatározza Európa sorsát a hétvégi választás

Hosszú időre lekerül a szorosabb integráció a napirendről, ha az euroszkeptikus pártok nagyon megerősödnek az Európai Parlamentben.

Jandó Zoltán
2019. május 20. 11:41 Tech, Vállalat

Gyakorlatilag kicsinálják a magyarok második kedvenc okostelefon-márkáját

A magyar okostelefon-piacot is felboríthatja a Huawei-botrány. Itthon az elmúlt hónapokban minden negyedik készüléket a kínai gyártó adta el.