Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. június 3. 09:50 Vállalat

Eladták a bajai hűtőházat, ahonnan a 9 halálos áldozatot követelő zöldségek származtak

A belga Greenyard közölte, hogy eladta magyarországi érdekeltségeit a szintén Belga Roger & Roger nevű családi vállalkozásnak. Az üzlet fő eleme az a bajai hűtőház, amelyet tavaly június végén kellett átmenetileg bezárni azért, mert korábban olyan fertőzött zöldségek kerültek ki az egységből, amelyek fogyasztásába Nyugat-Európában kilencen belehaltak.

Baján szeptember közepén már újraindult a termelés, miután a fertőzés okát azonosították, és ahogy akkor jelezték, az előírt biztonsági követelményeknél is szigorúbb saját működési feltételrendszert dolgoztak ki.

A Greenyard tavaly úgy becsülte, hogy körülbelül 10 milliárd forint bevételtől esett el az ügy miatt, de ez nem a kár teljes összege, mert levonták belőle azt, amit az ilyen esetekre is érvényes biztosítási szerződésük szerint a biztosítótól megkaptak. Az összeg jelentős része a Greenyard jó hírébe vetett bizalom megingásából származott, ennek fényében nem meglepő az értékesítés.

A Roger & Roger a felek közleménye szerint a magyar érdekeltségekkel együtt a dolgozókat is átvette, és az üzem fejlesztését ígéri. A cég a flandriai Dick család tulajdonában van, 20 éve alakult, és eddig elsősorban burgonyaszirmot illetve kukorica alapú chipseket gyártott. Jelenleg 20 országba exportál, és 350 alkamazottat foglalkoztat. A vételárat a Greenyard nem közölte.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAzonosították a halálos fertőzés forrásait a bajai hűtőházbanTízmilliárd forintos kárról beszélnek, de ennél jóval súlyosabbá válhat a helyzet.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚjra termel a bajai hűtőház, ahonnan a halálos fertőzést hordozó zöldségek származtakBeindult a termelés, 30 millió euróra becsülik a kárt az eset miatt.

Vállalat Baja eladás fagyasztóüzem Greenyard Roger & Roger zöldség Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. február 23. 12:44 Vállalat

Végül mégsem igaz, hogy jó marketinggel bármit el lehet adni

Nagyon marketingközpontú lett a napi fogyasztási cikkek globális piaca. Jönnek a felforgatók, akik nem értenek hozzá, mégis sztárok lesznek, de aztán kénytelenek kiszállni.

Fabók Bálint
2020. február 21. 06:53 Vállalat

Bolti dolgozóik mesélik el, hogy miért ilyen irdatlanul hatékony az Aldi és a Lidl

Ha nincs elég forgalom, egyszerűen hazaküldenek valakit. A magyar bevásárlást teljesen felforgató diszkontok egészen máshogyan működnek, mint a hagyományos áruházak, a dolgozóikkal beszéltünk a különbségekről.

Torontáli Zoltán
2020. február 19. 10:40 Vállalat, Világ

Teljesen bizonytalan lett az egyik legjobb német cég jövője

A Varta az elmúlt 12 hónapban először mennybe ment, aztán kiderült, hogy könnyen a pokolra is juthat a kínai konkurencia miatt.

Fontos

Bucsky Péter
2020. február 23. 07:12 Adat

Térképre raktuk az összes játszóteret Európában, Magyarország egész jól áll – FRISSÍTVE

Az országon belül nagyok a különbségek, és bár a fideszes településeken egy leheletnyivel több a játszótér, erre a kérdésre nem sok hatása van a családpolitikának.

Kasnyik Márton
2020. február 22. 07:16 Podcast

Palócz Éva: A fiatal generáció hadra fogható része elveszett az ország számára

G7 Podcast! A vendégünk a Kopint-Tárki vezérigazgatója, aki szerint a magasabb bérek két úton is termelékenyebbé tehetik a magyar cégeket: a gyengébbek lehúzzák a rolót, a jobbak előremenekülnek.

Jandó Zoltán
2020. február 20. 14:05 Közélet

Egy Puskás stadionnyi pénzt költhet propagandára az állam

Bár a kommunikáción korábban sem spórolt a kormányzat, most az eddigiekhez képest is egészen elképesztő összegben kötött szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.