Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. május 7. 12:46 Vállalat

Olyan keményen bünteti meg az EU a BMW-t, hogy veszteségbe taszítja

A BMW arra számít, hogy irtózatosan meg fogja büntetni az Európai Bizottság. A német autógyártó most megjelent negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a kartellvádak miatt folyó európai eljárás lezárásához 1,4 milliárd eurót (450 milliárd forintnak megfelelő összeget) különítettek el. Emiatt a cég autógyártó üzletága a negyedévben veszteségbe fordult, amire egy évtizede nem volt példa.

A bírságot várhatóan azért kapja a BMW, mert vezetői szinten egyeztetett a Volkswagennel és a Daimlerrel arról, hogy milyen megoldásokkal próbálják csökkenteni az autók károsanyag-kibocsátását. A német cégek ezt annyira nem tartották jogellenesnek, hogy az egyeztetéseket nem is tagadták, márpedig a Bizottság szerint ez a verseny megállapodásos korlátozása volt.

Ám ha nem számolunk az 1,4 milliárd eurós gigabírsággal, a BMW-nek akkor sem túl jók a számai. Ez persze relatív, mert az 1,1 milliárd eurós profit elég nagy összeg, viszont egy év alatt még ez is 42 százalékos esés, ahogy például a Bloomberg emlékeztet rá.

A nyereség azért olvad, mert az eladások növekedését túlszárnyalja a kötelező költekezés, például a magyarországi gyárépítés, az üzemek modernizálása és az elektromos hajtású modellekre való átállítása. A piacok egyébként már korábban beárazták az uniós bírságot, így a BMW részvények a bejelentés kapcsán már nem sokat mozdultak.

Azt is idejében bejelentette a BMW, hogy a romló környezetre számos lépéssel válaszol, például felére csökkenti a gyártott motor- és váltókombinációk számát, vagyis nem fog annyiféle konfigurációt kínálni, mint most, és 2022 végéig összesen 12 milliárd eurót farag a költségeken. Az év második felében piacra dobják az új 3-as szériát és jön az X7-es SUV is, amitől az eladások felpörgésére számítanak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

Vállalat autó bírság BMW európai bizottság károsanyag kartell veszteség Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Fabók Bálint
2021. január 15. 16:32 Vállalat

Csak bolyonganak az emberek a plázákban, még karácsonykor is 50 százalékkal kellett akciózni a boltoknak

A plázák nem ürültek ki, de nagyon kevesen vásárolnak, sok kisebb üzlet bezárt, a nagyobbaknál gyakori, hogy már csak egy ember visz egy műszakot.

Jandó Zoltán
2021. január 15. 06:33 Közélet, Vállalat

Újabb százmilliókkal tömték ki a 2017-es vizes vb-t szervező, azóta csak botrányokat halmozó céget

Az évek óta botrányos körülmények között vergődő vállalatot a harmadik nekifutásra sem sikerült megszüntetni, újabb százmilliókat emésztett fel a működése.

Jandó Zoltán
2021. január 12. 16:43 Adat, Vállalat

Az óbudai vízilabda csapat Bugyiig megy uszodát építeni, hogy kaphasson rá 1,8 milliárdos támogatást

Ez lehet a felcsúti ifjúsági akadémia után a második legnagyobb beruházás az idén. A fejlesztés indokolt, csak az a furcsa, miért így kell megvalósulnia.

Fontos

Avatar
2021. január 17. 16:25 Élet

Nem csak anyagiakban, de boldogságérzetben is egyre jobban szétszakad a társadalom

A jövedelem természetesen befolyásolja a boldogságérzetet, de összességében inkább az számít, hogy milyen az ember társadalmi státusza, és ez is szétszakadóban van.

Kasnyik Márton
2021. január 17. 06:29 Világ

Öt dolog, amit a Trump-korszakból tanultam

Őrült Királyként, saját hazugságaiba gabalyodva fejezi be elnökségét, de már korábban is kemény tanulságokkal szolgált Donald Trump politikai pályafutása.

Bucsky Péter
2021. január 16. 16:19 Adat, Élet

Vagy kinyírta, vagy a feketepiacra tolta a koronavírus a dohányzás jelentős részét

A szigorú járványügyi szabályok alatt akár tizedével is csökkent a cigarettavásárlás, de a feketepiac szerepe növekedhetett.