Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. május 7. 12:46 Vállalat

Olyan keményen bünteti meg az EU a BMW-t, hogy veszteségbe taszítja

A BMW arra számít, hogy irtózatosan meg fogja büntetni az Európai Bizottság. A német autógyártó most megjelent negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a kartellvádak miatt folyó európai eljárás lezárásához 1,4 milliárd eurót (450 milliárd forintnak megfelelő összeget) különítettek el. Emiatt a cég autógyártó üzletága a negyedévben veszteségbe fordult, amire egy évtizede nem volt példa.

A bírságot várhatóan azért kapja a BMW, mert vezetői szinten egyeztetett a Volkswagennel és a Daimlerrel arról, hogy milyen megoldásokkal próbálják csökkenteni az autók károsanyag-kibocsátását. A német cégek ezt annyira nem tartották jogellenesnek, hogy az egyeztetéseket nem is tagadták, márpedig a Bizottság szerint ez a verseny megállapodásos korlátozása volt.

Ám ha nem számolunk az 1,4 milliárd eurós gigabírsággal, a BMW-nek akkor sem túl jók a számai. Ez persze relatív, mert az 1,1 milliárd eurós profit elég nagy összeg, viszont egy év alatt még ez is 42 százalékos esés, ahogy például a Bloomberg emlékeztet rá.

A nyereség azért olvad, mert az eladások növekedését túlszárnyalja a kötelező költekezés, például a magyarországi gyárépítés, az üzemek modernizálása és az elektromos hajtású modellekre való átállítása. A piacok egyébként már korábban beárazták az uniós bírságot, így a BMW részvények a bejelentés kapcsán már nem sokat mozdultak.

Azt is idejében bejelentette a BMW, hogy a romló környezetre számos lépéssel válaszol, például felére csökkenti a gyártott motor- és váltókombinációk számát, vagyis nem fog annyiféle konfigurációt kínálni, mint most, és 2022 végéig összesen 12 milliárd eurót farag a költségeken. Az év második felében piacra dobják az új 3-as szériát és jön az X7-es SUV is, amitől az eladások felpörgésére számítanak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

Vállalat autó bírság BMW európai bizottság károsanyag kartell veszteség Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2021. augusztus 2. 11:15 Vállalat

Kevesebb alkalmazottra lesz szüksége a Mercedesnek a jövőben

Nem újdonság, hogy az elektromos autók összeszereléséhez kevesebb ember is elég, de most a Daimler vezérigazgatója nyíltan is beszélt erről.

Stubnya Bence
2021. augusztus 2. 06:06 Adat, Vállalat

Mi történne valójában, ha 200 ezerre emelnénk a bruttó vagy akár a nettó minimálbért?

Orbán Viktor bruttó 200 ezres ajánlata nem kiugró, Karácsony Gergely nettó 200-as licitje már komolyabb, de érdemi hatása még annak is csak más intézkedésekkel kombinálva lenne.

Hajdu Miklós
2021. július 28. 06:06 Vállalat

Nagyon erős következő évvel pattanna vissza a Budapest Park, miután megtizedelte a járvány

Annyi külföldi koncertet kellett elhalasztani, hogy ha ezt mind bepótolják, akkor rendkívül erős szezon jöhet össze.

Fontos

Papp László
2021. augusztus 2. 17:07 Pénz

Lassulhat vagy meg is állhat az ingatlanárak emelkedése a kamatemelések miatt

Olyan sokféle módon érinti mindennapjainkat a jegybank kamatemelési ciklusa, hogy a következő hónapok izgalmasak lesznek a lakosság és a cégek számára is.

Kasnyik Márton
2021. augusztus 1. 17:36 Élet

Egyre több a bizonyíték, hogy az ősember jó sok szénhidrátot evett

Vad gabonát őröltek, kenyeret sütöttek, gyökereket és hüvelyeseket főztek jóval azelőtt, hogy elindult volna a tudatos mezőgazdaság.

Avatar
2021. augusztus 1. 07:20 Közélet, Pénz

Mai szemmel szinte elképzelhetetlen állapotok között indult el a forint, épp 75 éve

Magyarország szó szerint romokban hevert, az államnak súlyos fizetési kötelezettségei voltak, bevétele viszont alig. A pengőt fel kellett áldozni.