Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. május 7. 12:46 Vállalat

Olyan keményen bünteti meg az EU a BMW-t, hogy veszteségbe taszítja

A BMW arra számít, hogy irtózatosan meg fogja büntetni az Európai Bizottság. A német autógyártó most megjelent negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a kartellvádak miatt folyó európai eljárás lezárásához 1,4 milliárd eurót (450 milliárd forintnak megfelelő összeget) különítettek el. Emiatt a cég autógyártó üzletága a negyedévben veszteségbe fordult, amire egy évtizede nem volt példa.

A bírságot várhatóan azért kapja a BMW, mert vezetői szinten egyeztetett a Volkswagennel és a Daimlerrel arról, hogy milyen megoldásokkal próbálják csökkenteni az autók károsanyag-kibocsátását. A német cégek ezt annyira nem tartották jogellenesnek, hogy az egyeztetéseket nem is tagadták, márpedig a Bizottság szerint ez a verseny megállapodásos korlátozása volt.

Ám ha nem számolunk az 1,4 milliárd eurós gigabírsággal, a BMW-nek akkor sem túl jók a számai. Ez persze relatív, mert az 1,1 milliárd eurós profit elég nagy összeg, viszont egy év alatt még ez is 42 százalékos esés, ahogy például a Bloomberg emlékeztet rá.

A nyereség azért olvad, mert az eladások növekedését túlszárnyalja a kötelező költekezés, például a magyarországi gyárépítés, az üzemek modernizálása és az elektromos hajtású modellekre való átállítása. A piacok egyébként már korábban beárazták az uniós bírságot, így a BMW részvények a bejelentés kapcsán már nem sokat mozdultak.

Azt is idejében bejelentette a BMW, hogy a romló környezetre számos lépéssel válaszol, például felére csökkenti a gyártott motor- és váltókombinációk számát, vagyis nem fog annyiféle konfigurációt kínálni, mint most, és 2022 végéig összesen 12 milliárd eurót farag a költségeken. Az év második felében piacra dobják az új 3-as szériát és jön az X7-es SUV is, amitől az eladások felpörgésére számítanak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

Vállalat autó bírság BMW európai bizottság károsanyag kartell veszteség Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2023. április 1. 13:08 Vállalat

Nem csak itthon figyeltek fel a száguldó infláció mellett megugró profitokra

A cégek megnövekedett profitja okozta a 2022 második felében 20 százalék fölé emelkedő magyarországi infláció egy nem elhanyagolható részét az MNB szerint.

Bucsky Péter
2023. április 1. 08:35 Támogatói tartalom, Vállalat

Budapestről irányítják több európai gyártóvállalat energiabeszerzését, a legnagyobbak is közöttük vannak

Interjúnkban Manuel Angel Sanchez Vivas, a Schneider Electric európai HR-vezetője arról beszélt, hogyan tudják a vállalatok a tehetséges fiatalokat megszólítani, és hogy miért értékelődött fel és mélyült el a vállalatok és az egyetemek közötti kapcsolat.

Hajdu Miklós
2023. március 31. 15:10 Vállalat

Az amerikai piacot is egyre inkább beveszi a Debrecenben gyárat építő CATL

A CATL megjelenése az Egyesült Államokban is ellenérzéseket vált ki, igaz, nem környezetvédelmi okok miatt.

Fontos

Stubnya Bence
2023. április 1. 04:34 Podcast

Csak szlogennek elég, vagy alapja is van Orbán 500 ezer új dolgozóról szóló tervének?

A kormányfő arról beszélt, hogy elsődlegesen belső tartalékokból kellene 500 ezer munkahelyet betölteni a magyar munkaerőpiacon. A tervről Scharle Ágota munkagazdásszal beszélgettünk a G7 Podcastban.

Pálos Máté
2023. március 31. 17:52 Közélet

Már 1767 pedagógus aláírta, hogy elhagyná a pályát, ha jön az új köznevelési státusztörvény

Bő két nap alatt közel 1800 pedagógus nyilatkozott úgy, hogy felhagy a tanítással, amennyiben a kormány megvalósítja a köznevelésben a terveit.

Pálos Máté
2023. március 31. 13:04 Közélet

Romokban a magyar akadémiai szabadság és egyetemi autonómia

Nemzetközi elemzések szerint az elmúlt tíz évben a magyar akadémiai szabadság jelentősen csökkent, a vagyonkezelő alapítványok által fenntartott egyetemek modellje pedig példátlan Európában.