Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. május 7. 12:46 Vállalat

Olyan keményen bünteti meg az EU a BMW-t, hogy veszteségbe taszítja

A BMW arra számít, hogy irtózatosan meg fogja büntetni az Európai Bizottság. A német autógyártó most megjelent negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a kartellvádak miatt folyó európai eljárás lezárásához 1,4 milliárd eurót (450 milliárd forintnak megfelelő összeget) különítettek el. Emiatt a cég autógyártó üzletága a negyedévben veszteségbe fordult, amire egy évtizede nem volt példa.

A bírságot várhatóan azért kapja a BMW, mert vezetői szinten egyeztetett a Volkswagennel és a Daimlerrel arról, hogy milyen megoldásokkal próbálják csökkenteni az autók károsanyag-kibocsátását. A német cégek ezt annyira nem tartották jogellenesnek, hogy az egyeztetéseket nem is tagadták, márpedig a Bizottság szerint ez a verseny megállapodásos korlátozása volt.

Ám ha nem számolunk az 1,4 milliárd eurós gigabírsággal, a BMW-nek akkor sem túl jók a számai. Ez persze relatív, mert az 1,1 milliárd eurós profit elég nagy összeg, viszont egy év alatt még ez is 42 százalékos esés, ahogy például a Bloomberg emlékeztet rá.

A nyereség azért olvad, mert az eladások növekedését túlszárnyalja a kötelező költekezés, például a magyarországi gyárépítés, az üzemek modernizálása és az elektromos hajtású modellekre való átállítása. A piacok egyébként már korábban beárazták az uniós bírságot, így a BMW részvények a bejelentés kapcsán már nem sokat mozdultak.

Azt is idejében bejelentette a BMW, hogy a romló környezetre számos lépéssel válaszol, például felére csökkenti a gyártott motor- és váltókombinációk számát, vagyis nem fog annyiféle konfigurációt kínálni, mint most, és 2022 végéig összesen 12 milliárd eurót farag a költségeken. Az év második felében piacra dobják az új 3-as szériát és jön az X7-es SUV is, amitől az eladások felpörgésére számítanak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autó bírság BMW európai bizottság károsanyag kartell veszteség Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.