Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. május 7. 12:46 Vállalat

Olyan keményen bünteti meg az EU a BMW-t, hogy veszteségbe taszítja

A BMW arra számít, hogy irtózatosan meg fogja büntetni az Európai Bizottság. A német autógyártó most megjelent negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a kartellvádak miatt folyó európai eljárás lezárásához 1,4 milliárd eurót (450 milliárd forintnak megfelelő összeget) különítettek el. Emiatt a cég autógyártó üzletága a negyedévben veszteségbe fordult, amire egy évtizede nem volt példa.

A bírságot várhatóan azért kapja a BMW, mert vezetői szinten egyeztetett a Volkswagennel és a Daimlerrel arról, hogy milyen megoldásokkal próbálják csökkenteni az autók károsanyag-kibocsátását. A német cégek ezt annyira nem tartották jogellenesnek, hogy az egyeztetéseket nem is tagadták, márpedig a Bizottság szerint ez a verseny megállapodásos korlátozása volt.

Ám ha nem számolunk az 1,4 milliárd eurós gigabírsággal, a BMW-nek akkor sem túl jók a számai. Ez persze relatív, mert az 1,1 milliárd eurós profit elég nagy összeg, viszont egy év alatt még ez is 42 százalékos esés, ahogy például a Bloomberg emlékeztet rá.

A nyereség azért olvad, mert az eladások növekedését túlszárnyalja a kötelező költekezés, például a magyarországi gyárépítés, az üzemek modernizálása és az elektromos hajtású modellekre való átállítása. A piacok egyébként már korábban beárazták az uniós bírságot, így a BMW részvények a bejelentés kapcsán már nem sokat mozdultak.

Azt is idejében bejelentette a BMW, hogy a romló környezetre számos lépéssel válaszol, például felére csökkenti a gyártott motor- és váltókombinációk számát, vagyis nem fog annyiféle konfigurációt kínálni, mint most, és 2022 végéig összesen 12 milliárd eurót farag a költségeken. Az év második felében piacra dobják az új 3-as szériát és jön az X7-es SUV is, amitől az eladások felpörgésére számítanak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

Vállalat autó bírság BMW európai bizottság károsanyag kartell veszteség Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2019. július 18. 07:05 Vállalat

Ötven százalékkal emelték a béreket, nem is akar elmenni senki

Főleg vércukorszintmérőiről ismerik idehaza a 77 Elektronikát, de a nemzetközi sikereket már jóval összetettebb berendezések fejlesztése és gyártása hozta meg.

Jandó Zoltán
2019. július 16. 15:24 Vállalat

Káosz a TV2-nél: hivatalosan is eladták a csatornát, valószínűleg többször is

Egészen döbbenetes kavarás zajlik a TV2-nél, az azonban most már biztos, hogy hivatalosan is új tulajdonosa van a kereskedelmi tévének.

Debreczeni Anna
2019. július 15. 17:43 Vállalat

Nem kell misztifikálni az új technológiákat

Ez a Microsoft már nem ugyanaz, mint ami öt-tíz évvel ezelőtt volt. Interjú Christopher Mattheisennel, a Microsoft Magyarország jelenlegi, és a Magyar Telekom korábbi vezérigazgatójával.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. július 22. 14:53 Közélet

Akár 42 milliárdból is kijöhetne az újabb vizes vb, de nem fog

Teljesen új létesítményt valóban nem kell építeni, ideigleneseket azonban igen, és a meglévőeknél is szükség lesz milliárdos átalakításokra.

Bucsky Péter
2019. július 22. 06:45 Közélet

208 millióért szólt Orbán Viktor a Sziget Zrt. fesztiválozóihoz

Hat év alatt kétmilliárd forint állami pénz. Ha nem kapna ennyi támogatást a Sziget, feleakkora lenne a profit.

Torontáli Zoltán
2019. július 21. 08:12 Élet, Közélet

Hiába akarod elkerülni a génmódosított alapanyagú élelmiszereket, ez lehetetlen

Abban a hisztérikus megközelítésben, amely Magyarországra is egyre jellemzőbb, nem sok értelme van a GMO-ellenességnek.