Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. március 5. 16:34 Pénz, Vállalat

A konyhástól a mérnökig mindenki kap másfél millió forint bónuszt a német Volkswagennél

Több mint százezer alkalmazottjának fizet fejenként 4750 euró, azaz másfél millió forint jutalmat a német Volkswagen. Ez több mint 16 százalékkal magasabb, mint a tavalyi bónusz, és a 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta a legmagasabb év végi jutalom a vállalatnál.

A dolgozók 2016-ban 3950, 2017-ben pedig 2905 euró jutalmat kaptak, igaz, a dízelbotrányt megelőző évben, 2014-ben még 7500 eurót utalt év végén a vállalat.

A cég azonban megváltoztatta a rendszert. Míg korábban az előző év üzleti eredményétől függött a kifizetés, most már az utóbbi két év átlagát veszik alapul. Az elmúlt évekhez képest magasnak tekinthető mostani jutalmat a 2017-es kimagasló eredmények köszönhetik a dolgozók.

A német hetilap, a Der Spiegel információi szerint ezt az összeget mindenki megkapja, akit közvetlenül, tehát nem munkaerő-kölcsönzőn keresztül foglalkoztatnak, vagyis az üzemi konyha mosogatójától egészen a fejlesztőmérnökig bezárólag.

Nem jár ez a bónusz a menedzsereknek, vagyis a vezető beosztású munkatársaknak, illetve a cégcsoport egyéb márkáinál dolgozóknak, mint például a Porsche vagy az Audi kollégáinak, mert rájuk más szabályok vonatkoznak. A menedzserek persze valójában sokkal nagyobb év végi jutalmat kapnak. Elég csak a Volkswagen korábbi vezetőjére gondolni, akinek a kétmillió eurós éves alapbére mellett, hatmillió eurós jutalmat is kifizetett a vállalat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Suzuki, a Mazda és a Yamaha is csalt a károsanyag-kibocsátási tesztekenNem csak a Volkswagen és az európai gyártók jóhírét tépázzák az emissziós botrányok, hanem a japán márkákét is.

A cég annak ellenére fizet másfél millió forintos prémiumot a dolgozóinak, hogy nehéz üzleti éven van túl. Műszakokat kellett megszüntetni, és komoly nehézséget okozott, hogy a Volkswagen motorjai megfeleljenek az új környezetvédelmi előírásoknak. Augusztusban és szeptemberben emiatt több modell értékesítését kellett felfüggeszteni, mert a Volkswagen egyes típusai nem teljesítették az új, WLTP károsanyag-kibocsátási határértékeket.*A Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure, azaz a WLTP váltotta le tavaly szeptemberben a még a nyolcvanas években született, s a valóságtól távol álló, laborkörülmények közötti NEDC (New European Drving Cycle) normát. Az új mérés négy különböző vezetési ciklust tartalmaz, alacsony, közepes, gyors és extrém gyors sebességűt (városi, elővárosi, országúti és autópályás vezetést), mindegyik ciklusban különböző vezetési helyzetekkel, megállásokkal, gyorsításokkal, fékezésekkel. Minden modell minden hajtásláncverzióját külön tesztelik, ráadásul az elérhető legkönnyebb és legnehezebb verziókkal is (a tömeg ugyebár a rendelt extrák mennyiségétől is függ).

„Ez nem a dolgozók hibája volt. Sőt, nekik köszönhetően sikerült a gondokat megoldani” – mondta Bernd Osterloh, a cég üzemi tanácsnak elnöke.

A Volkswagen mindenezek ellenére 2,7 százalékkal növelte a bevételét, és 6 százalékkal a nyereségét. A dízelbotrány hatása, az ezzel kapcsolatos büntetések és csoportos perek miatt azonban még komoly költségei lehetnek idén és jövőre a cégcsoportnak.

Az ágazatra is nehéz év vár idén. A német autógyártók szövetsége szerint öt százalékkal 4,8 millió autóra csökken idén a német gyárak termelése. Kisebb volumenű értékesítéssel számolnak az amerikai és kínai kereskedelmi háború és a Brexit okozta piaci bizonytalanságok miatt. A kínai gazdasági növekedés lassulása is gondot okoz. Ha az Egyesült Államok mégiscsak bevezeti a 25 százalékos védővámot, az csak a Volkswagennek 2-3 milliárd eurójába fog kerülni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚjabb csapást mér a Volkswagenre a dízelbotrányMár körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat dízelbotrány jutalom Volkswagen Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Avatar
2024. november 14. 10:36 Pénz

Futóhomokra épül az adócsökkentő dubajozás

Számos magyar vállalkozó akarja csökkenteni adóterhét Dubajon keresztül, ám az ezt szolgáló megoldások sokkal kockázatosabbak, mint azt a legtöbben hiszik.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.