Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 9. 12:35 Vállalat

A Suzuki, a Mazda és a Yamaha is csalt a károsanyag-kibocsátási teszteken

Az emissziós botrányoktól a japán járműgyártók sem mentesek, ma a Mazdáról, a Suzukiról és a motorkerékpárokat gyártó Yamaháról derült ki, hogy csaltak, miközben új modelljeik fogyasztását és károsanyag-kibocsátását tesztelték. A gyártók már be is ismerték, hogy az általuk alkalmazott vizsgálati módszerek nem felelnek maradéktalanul a japán jogszabályoknak. Leginkább a Suzukit érinti a csalás, ugyanis a három japán üzemében gyártott járművek közel felét nem megfelelő módon tesztelte, míg ez az arány a Mazdánál csak négy a Yamahánál pedig két százalék.

A megtévesztő vizsgálati eljárásokra azért derült most fény, mert a japán közlekedési minisztérium júliusban elrendelte a tesztelési módszerek felülvizsgálatát az országban működő autó- és motorkerékpárgyáraknál, miután korábban a Nissan és a Subaru is hasonló botrányba keveredett. Összesen 23 autó- és motorkerékpárgyárat érintett az akció, közülük 17-ben nem találtak szabálytalanságot a hatóságok, három külföldi üzem (az Audi, a Volkswagen és a Volvo egységei) esetében pedig még tart a kiértékelés.

Toshihiro Suzuki, a Suzuki vezetője a nyilatkozatában elnézést kért a cég ügyfeleitől és részvényeseitől, és beismerte a gyárakban zajló tesztek hiányosságait. Magyarázata szerint az üzemekben dolgozók a vizsgálatok lebonyolítására nem eléggé felkészültek, amit a menedzsmentnek nem kellett volna rájuk bíznia. Pedig a Suzukinál már 2016-ban is gond volt az autóik fogyasztásmérésével, amikor egy hasonló vizsgálatot indított a közlekedési miniszter, akkor épp a Mitsubishi csalása miatt.

A botrány egyelőre csak az érintett cégek tőzsdei szereplésében látszódott meg (a Suzuki részvénye 6 százalékot esett Tokióban), visszahívások várhatóan nem lesznek. A hibásan lebonyolított tesztek megtévesztő adatait a gyártók csak a japán piacon értékesített járműveknél tüntették fel, így az európai vásárlóknak nem kell átverve érezniük magukat.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat dízelbotrány károsanyag mazda suzuki yamaha Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.