Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 9. 12:35 Vállalat

A Suzuki, a Mazda és a Yamaha is csalt a károsanyag-kibocsátási teszteken

Az emissziós botrányoktól a japán járműgyártók sem mentesek, ma a Mazdáról, a Suzukiról és a motorkerékpárokat gyártó Yamaháról derült ki, hogy csaltak, miközben új modelljeik fogyasztását és károsanyag-kibocsátását tesztelték. A gyártók már be is ismerték, hogy az általuk alkalmazott vizsgálati módszerek nem felelnek maradéktalanul a japán jogszabályoknak. Leginkább a Suzukit érinti a csalás, ugyanis a három japán üzemében gyártott járművek közel felét nem megfelelő módon tesztelte, míg ez az arány a Mazdánál csak négy a Yamahánál pedig két százalék.

A megtévesztő vizsgálati eljárásokra azért derült most fény, mert a japán közlekedési minisztérium júliusban elrendelte a tesztelési módszerek felülvizsgálatát az országban működő autó- és motorkerékpárgyáraknál, miután korábban a Nissan és a Subaru is hasonló botrányba keveredett. Összesen 23 autó- és motorkerékpárgyárat érintett az akció, közülük 17-ben nem találtak szabálytalanságot a hatóságok, három külföldi üzem (az Audi, a Volkswagen és a Volvo egységei) esetében pedig még tart a kiértékelés.

Toshihiro Suzuki, a Suzuki vezetője a nyilatkozatában elnézést kért a cég ügyfeleitől és részvényeseitől, és beismerte a gyárakban zajló tesztek hiányosságait. Magyarázata szerint az üzemekben dolgozók a vizsgálatok lebonyolítására nem eléggé felkészültek, amit a menedzsmentnek nem kellett volna rájuk bíznia. Pedig a Suzukinál már 2016-ban is gond volt az autóik fogyasztásmérésével, amikor egy hasonló vizsgálatot indított a közlekedési miniszter, akkor épp a Mitsubishi csalása miatt.

A botrány egyelőre csak az érintett cégek tőzsdei szereplésében látszódott meg (a Suzuki részvénye 6 százalékot esett Tokióban), visszahívások várhatóan nem lesznek. A hibásan lebonyolított tesztek megtévesztő adatait a gyártók csak a japán piacon értékesített járműveknél tüntették fel, így az európai vásárlóknak nem kell átverve érezniük magukat.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat dízelbotrány károsanyag mazda suzuki yamaha Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. június 20. 05:05 Pénz, Vállalat

Miért emelik a cégek az áraikat a várható idei infláció többszörösével?

A béremelésekhez és a verseny hiányához is köze van annak, hogy néhány szolgáltató szektorban a tavalyi inflációt közelítő mértékben emelték idén az árakat.

Torontáli Zoltán
2024. június 18. 16:30 Tech, Vállalat

Közép-kelet-európai versenytársak szorítják ki a magyar tőkét a magyar e-kereskedelemből

A Foxpost eladása újabb jele annak, hogy a régióban hosszabb távon a magyar cégek nem rúgnak labdába.

Hajdu Miklós
2024. június 12. 19:09 Vállalat, Világ

Milliókkal drágulhatnak a kínai autók Magyarországon az új vámok miatt

Csorbulhat a kínai elektromos autók árelőnye az európai modellekhez képest, de teljesen nem fog eltűnni.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. június 19. 05:03 Közélet

Az EU-csatlakozás korunk legnagyobb gazdasági csodája

A 2004-es bővítés globális összevetésben is példátlan felzárkózást hozott a térségünkben. Egy erről szóló friss tanulmány a magyar gazdaságpolitikát és az ukrán csatlakozásról szóló vitákat is más megvilágításba helyezi.

Torontáli Zoltán
2024. június 18. 05:03 Élet, Pénz

Egyre bátrabban szabotálják a kártyás fizetést éttermek és kis üzletek

Ez akkor szokott történni, amikor érzik, hogy a vásárlók is partnerek, de arra is utalhat, hogy nő a gazdaságon belül a szürke zóna.

Stubnya Bence
2024. június 17. 05:45 Közélet

A gazdasági helyzet eddig Magyar Pétert segítette, 2026-ig viszont már inkább a Fideszt fogja

A gazdaság gyengélkedése rontotta a kormánypárt mostani eredményét, a Tisza párt eredményét pedig javíthatta. 2026-ig ez a hatás fokozatosan átfordul majd.