Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. augusztus 15. 14:52 Pénz, Vállalat

Előzik a Teslát az autógyártás nagyágyúi Európában

Az idei első félévben közel 760 ezer elektromos autót értékesítettek a világon. A legtöbb a Nissan elektromos autótípusából, a Leafből fogyott, összesen 41 ezer darab. A második egy kínai gyártó kocsija lett, míg a Tesla Model 3 csak a dobogó harmadik helyére fért fel.

 

A gyártók között sem sikerült nyernie a Teslának, csak a második helyet csípte meg a kínai BYD mögött. Ebből is látszik, hogy elképesztő ütemben jönnek fel az új kínai és a hagyományos európai-japán autógyártók az elektromos gépkocsik piacán.

 

Ha csak az európai piacokat nézzük, akkor az látható, hogy a hagyományos autógyártóknak egyáltalán nincs mitől tartaniuk. Az idei első félévben értékesített 185 ezer elektromos autóból az első öt típus a Nissan, a Renault, a BMW, a Volkswagen és a Mitsubishi terméke.*A Nissan, a Renault és a Mitsubishi szoros szövetséget alkot. A Renault jelenleg a Nissan 43,4 százalékos tulajdonosa, a Nissan pedig 18 százaléknyi Renault-részvényt birtokol. A Mitsubishi 34 százalékban a Nissané, így áttételesen a Renault tulajdonosa is.

 

A Tesla Model S csak a hatodik legtöbbet értékesített elektromos autó Európában. A Bloomberg cikke szerint csak Norvégiában és Hollandiában tudta növelni eladásait a Tesla, miközben a nagy európai piacokon az idei első negyedévben drasztikusan visszaesett az értékesítése.

Németországban – ahol a legtöbb új autót adják el Európában – 29 százalékkal, míg a szintén jelentős piacnak számító Nagy-Britanniában 31 százalékkal csökkent a Tesla értékesítése. Ennek leginkább az az oka, hogy a hagyományos gyártók is felfedezték az elektromos autózásban rejlő lehetőségeket, és ma már esetenként jobb kocsikat készítenek, mint a Tesla.

Az amerikai cég hat éve kezdett elektromos autók értékesítésébe, és eleinte a Tesla valóban sztár volt, hiszen rajta kívül senki másnak az autója sem tudott 300-400 kilométeres hatótávot garantálni. Ma már az alsó-közép kategóriás Nissan Leaf is képes erre, és sokkal kevesebbe kerül, mint a Tesla modelljei.

A Tesla valódi vetélytársa Európában a BMW, a Porsche, a Land Rover, a Mercedes, valamint az Audi, és most már ezek a cégek is kínálnak felső kategóriás elektromos autókat. A Tesla olcsónak számító, 60 ezer dollárba kerülő Model 3-ja egyelőre nem érhető el az Egyesült Államokon kívül. Így Európában csak a drágább Model S-hez lehet mérni az európai konkurensek árait, és ők nem kérnek többet az elektromos luxusautókért, mint a Tesla.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA beígért olcsó Tesla valójában húszmillióba kerül, és várni kell ráIgaz, hogy a belépő szintű Model 3-as 10 millió forint alatt van, de nem lehet kapni.

 

A Bloombergnek nyilatkozó német vásárlók azt mondták, hogy a hagyományos gyártók elektromos autóinak jobb az összeszereltsége, mint a hullámzó minőséget képviselő Tesláké. Ha pedig nem drágább és hozza az elvárható hatótávolságot, akkor a vásárlók nem tudnak olyan érvet mondani, amiért a Teslát részesítenék előnyben a német gyártmányokkal szemben.

Az amerikai elektromos autógyártó ezért nagy gondban van. Nagyon lassan sikerül a gyártókapacitást a megfelelő szintre növelni, és a minőséggel is akadnak problémák. A befektetők elégedetlenek, és a cégvezér, Elon Musk legújabban azon gondolkodik, hogy kivezeti a vállalatot a tőzsdéről. Ehhez a tőkét állítólag Szaúd-Arábia állami befektetési alapja biztosítaná.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElon Musk az egész tőzsdéből viccet csinál, ezért nem őrült dolog, ha tényleg lelép onnanA világ legnagyobb tőzsdei machinációjára készül a Tesla alapítója. Erősen kétséges, hogy meg tudja-e csinálni, de van benne logika.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat BMW elektromos autók mercedes Nissan Porsche Renault tesla Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Avatar
2024. november 14. 10:36 Pénz

Futóhomokra épül az adócsökkentő dubajozás

Számos magyar vállalkozó akarja csökkenteni adóterhét Dubajon keresztül, ám az ezt szolgáló megoldások sokkal kockázatosabbak, mint azt a legtöbben hiszik.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.