Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. február 2. 14:30 Tech

Kelet-Európa nagy cégei a járványban tényleg rárohantak az internetre

Tavaly nyáron a kelet-európai nagyvállalatok 13 százaléka mondta azt, hogy a bevételének több mint 20 százalékát várja digitális értékesítési csatornából, ám idén év végére ez az arány várhatóan 47 százalékra emelkedik – ez derült ki az IDC piackutató és a világ egyik vezető informatikai cége, az Oracle közös régiós felméréséből.

Roman Biller, az Oracle értékesítési alelnöke egy sajtóbeszélgetésen nem győzte hangsúlyozni, hogy ehhez mekkora fejlesztésekre van szükség, nemcsak a vállalatoknál, hanem az őket kiszolgáló szolgáltatásoknál is. Ha majdnem minden második nagyvállalat legalább 20 százalékos árbevétel-arányos digitális értékesítést tervez, az olyan mértékű keresletnövekedést okoz a régióban, amely szinte példátlan.

Ahogy mondta, a járvány különösen a felhőalapú szolgáltatások iránti keresletet ugrasztotta meg, ám amint az egyébként is sejthető, nagy technológiai újításokról nincs szó, a pandémia hatása sokkal inkább csak az, hogy nagyon felgyorsította az egyébként is tervezett változások ütemét.

Egyre érdekesebb egyébként a globálisan dolgozó IDC adatait abból a szempontból nézni, hogy a nagyvállalati felméréseknél a cégvezetői válaszok arányai ma már alig mutatnak eltérést Nyugat- és Kelet-Európa között. Sok szempontból mintha már szinte semmi különbség nem lenne a keleti és a nyugati cégvezetők véleménye és céges informatikai fejlesztési tervei között.

A járvány viszont egy bizonyos informatikai szempontból mégis meglehetősen szétdobta a kelet-európai országokat. Bár a költségcsökkentést az összes országban továbbra is nagyon fontos elemnek tartják a nagyvállalatok, ehhez új tényezők zárkóztak fel, és ebben jelentősebb eltérések vannak.

Romániában például nem sok minden változott, ott a költségcsökkentést tartják ma is a legfontosabb stratégiai elemnek, Szlovákiában és Görögországban viszont az ügyfélélmény növelése lett az első. Magyarország, Szerbia és Horvátország cégvezetői elsősorban az üzleti teljesítmény növelését helyezik előtérbe, Lengyelországban és Csehországban pedig érdekes módon az informatikai biztonság lett a legfontosabb fejlesztési irány.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAzt hittük, az internetes boltok olcsóbbak, de elkezdtek összejátszaniA gépek megtanulták egymással összejátszva növelni a kereskedők profitját, a szabályozás lemaradt a technológia mögött.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech értékesítés felhő felmérés idc internet Kelet-Európa Oracle Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2024. június 18. 16:30 Tech, Vállalat

Közép-kelet-európai versenytársak szorítják ki a magyar tőkét a magyar e-kereskedelemből

A Foxpost eladása újabb jele annak, hogy a régióban hosszabb távon a magyar cégek nem rúgnak labdába.

Hidi János Kovács Márton
2024. június 16. 05:42 Tech, Világ

Felgyorsítható a zöld átmenet, vagy bukni fogjuk a klímacélokat?

A jó trend már kialakult, de nincs elég beruházás ahhoz, hogy elérjük a párizsi klímakonferencián kitűzött klímacélt. Miben lehet mégis bízni?

Torontáli Zoltán
2024. május 23. 05:07 Tech, Vállalat

Három magyar élelmiszerboltlánc kezd kísérletezni a személyzet nélküli nyitva tartással

Nagy az óvatoskodás a témában, mert az indulás erősen kísérleti jellegű lesz.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. június 20. 05:05 Pénz, Vállalat

Miért emelik a cégek az áraikat a várható idei infláció többszörösével?

A béremelésekhez és a verseny hiányához is köze van annak, hogy néhány szolgáltató szektorban a tavalyi inflációt közelítő mértékben emelték idén az árakat.

Mészáros R. Tamás
2024. június 19. 05:03 Közélet

Az EU-csatlakozás korunk legnagyobb gazdasági csodája

A 2004-es bővítés globális összevetésben is példátlan felzárkózást hozott a térségünkben. Egy erről szóló friss tanulmány a magyar gazdaságpolitikát és az ukrán csatlakozásról szóló vitákat is más megvilágításba helyezi.

Torontáli Zoltán
2024. június 18. 05:03 Élet, Pénz

Egyre bátrabban szabotálják a kártyás fizetést éttermek és kis üzletek

Ez akkor szokott történni, amikor érzik, hogy a vásárlók is partnerek, de arra is utalhat, hogy nő a gazdaságon belül a szürke zóna.