Hat év fejlesztése után a Toyota Európában is bemutatta a Mirai nevű hidrogénüzemű modell megújított változatát. Az autó, amely elődjéhez képest valóban sok újdonságot tartalmaz, legfőképpen azzal hívhatja fel magára a figyelmet, hogy tényleges levegőszűrőként működik a normál utcai használatban is, egészen attól a pillanattól kezdve, amikor beindítják (a benzines és dízelautóknak a legmodernebb katalizátorokkal szerelve is időre van szükségük, amíg elérik az üzemi hőmérsékletet, és nagy hatékonysággal szűrni kezdik a motorból kiáramló káros anyagokat).
A Mirai elsősorban technikai okokból lett ennyire zöld. Az autó elektromos hajtású, de az áramot nem akkumulátorból, hanem a hidrogénnel táplált üzemanyagcellájából szerzi, (vagyis hidrogént tankoló jármű). Mivel az üzemanyagcellába a korábbinál nagyobb hatékonyság érdekében extrán tiszta levegőt kell áramoltatni, az autó elején menet közben beszívott levegőből gyakorlatilag minden káros anyagot ki kell szűrni. Az üzemanyagcella végterméke pedig csupán víz(gőz) és némi hő.
A Mirai egy 1,9 tonnás, 5 méteres szedán, amely egy teljes tank hidrogénnel 650 kilométert képes megtenni, és egy osztrák teszt szerint ott 59 000 euróba (21,3 millió forintba) kerül, ami még mindig elég sok, de a trend nem rossz, mert egyrészt az elődmodell még 79 000 euró volt, másrészt az árat a helyi kedvezményekkel csökkenteni lehet.
A szűk keresztmetszet továbbra is a hidrogénkutak hiánya jelenti, az autó pedig természetesen csak akkor lehet ténylegesen zöld, ha majd olyan hidrogénnel megy, amelyet megújuló forrással állítottak elő (ez ma még nem jellemző, de különösen Európában minden fejlesztés azt célozza, hogy így legyen).
Tech
Fontos