Ahogy nő a globális felmelegedéssel kapcsolatos tudatosság, egyre több cég igyekszik ellentételezni a termékei vagy a szolgáltatásai nyomán fellépő környezetkárosodást. Erre törekszik – mások mellett, ugyanis az ötlettel egyáltalán nincs egyedül – a berlini alapítású Ecosia is, az internetes keresők piacán kínálva olyan megoldást, aminek használata nem jár szén-dioxid-kibocsátással, sőt, a keresésekkel a cég faültetési akcióját is támogatják a felhasználók.
A német cég ugyanis kizárólag megújuló energiaforrásokból látja el árammal a szervereit, miközben nyereségének mintegy 80 százalékát fák ültetésére fordítja. Christian Kroll, a vállalkozás vezetője szerint az erdősítés a legolcsóbb és a leggyorsabb módja a klímaváltozás elleni fellépésnek, ha a megfelelő térségekben – leginkább Közép- és Dél-Amerikában, Afrikában és Délkelet-Ázsiában – történik meg. A Bloomberg által idézett adatok szerint pedig
már akár 45 kereséssel összejön egy fa ültetésére elegendő profit a cégnél.
Az Ecosia ráadásul az erdőtüzek ellen is igyekszik fellépni, a cég Brazíliában a tűzoltók támogatásával és a lakosság tájékoztatásával próbálja elejét venni a tűzvészeknek.
A tíz éve működő cég várhatóan egyre nagyobb léptékű környezetvédelmi programokba foghat, a felhasználók köre ugyanis folyamatosan nő. A mára már több mint 8 millió aktív felhasználónak köszönhetően a cég közel 75 millió fa telepítésén van túl, de ez a szám várhatóan egyre meredekebben emelkedik majd. Az előző évhez képest átlagosan 82 százalékkal nőtt meg az oldal forgalma, de amikor hirtelen a klímaváltozásra terelődik az emberek figyelme – például egy-egy jelentősebb tüntetés vagy esemény nyomán – akár meg is tízszereződik a Ecosián folyó keresések száma.
Krollék nemcsak a környezetvédelmi tevékenységek színesítésén dolgoznak, hanem új termékek bevezetésén is. Többek között a keresőmotorjukat alakítják olyan módon, hogy a találatokat a fenntarthatóság figyelembevételével rangsorolja a rendszer, illetve egy környezettudatos digitális személyi asszisztens kifejlesztését is fontolgatják. Az Ecosia vezetője szerint az egyik legfontosabb szempont, amit figyelembe kell venniük, hogy a felhasználók számára ne legyen túlságosan bosszantó a zöld szempontok érvényesülése a termékeik működése során.
Tech
Fontos