Nem maradnak következmények nélkül a Facebook körüli botrányok, a Reuters Institute kutatása szerint ugyanis a közösségi oldalt egyre kevesebben használják a hírek megvitatására.
Ugyan a hírcsatornák között sokáig dinamikusan nőtt az oldal jelentősége, idén ez a tendencia megfordult, és a felhasználók már inkább olyan csevegőalkalmazásokban osztják és beszélik meg a számukra érdekes cikkeket, mint például a WhatsApp (ami egyébként szintén a Facebooké).
Ez a fiatalabb felhasználókra különösen igaz, akik körében 20 százalékkal csökkent tavaly óta a Facebookról való hírfogyasztás. Az Egyesült Államokban 2017 óta összességében 9 százalékkal csökkent az oldal jelentősége a hírfogyasztásban.
A megkérdezett szakértők szerint a jelenség hátterében az áll, hogy az internetezők elkezdtek személyesebb és védettebb terepet keresni az őket érdeklő hírek megvitatásához, ahol nem kell sok emberrel konfrontálódniuk.
A hírek felfedezésében, tehát az új információ begyűjtésében továbbra is a Facebook és a Twitter a legmeghatározóbb felület, viszont a hírportálok számára rendkívül fontos megosztások és hozzászólások egyre inkább a csevegőalkalmazásokba helyeződnek át.
Az új jelenség a közösségi oldalak és a csetprogramok üzemeltetőinek és a tartalomgyártóknak is bőven tartogat kihívásokat. A hirdetési kiadások és bevételek optimalizálásakor, illetve a kattintások beárazásakor ugyanis egyre nagyobb súllyal kell figyelembe venniük azokat a tartalomhoz kötődő interakciókat, amiket a felhasználók a közösségi oldalakon kívül tesznek meg.
Különösen izgalmas, hogy miképp fog alkalmazkodni a kattintásokból és a közösségi oldalakon mért interakciókból élő média egy olyan trendhez, ami épp arról szól, hogy a felhasználók rejtve akarják tartani, miképp reagáltak egy adott hírre.
A Reuters Institute felmérésében egyébként 74 ezren vettek részt 37 országból.
Tech
Fontos