Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. június 15. 15:43 Tech

Minden önvezető lesz, aminek kereke van, még a motor is?

Felülnél egy önvezető motorra? Elsőre elég bizarrnak hangzik a dolog, pedig komoly fejlesztések indultak meg annak érdekében, hogy ez mihamarabb valós kérdéssé váljon. Az autókkal és a kamionokkal szemben a motor automatizálásában nyilvánvalóan az adja a legkomolyabb feladatot, hogy két keréken kell navigálni, és az utasok sokkal jobban ki vannak téve az esetleges balesetek következményeinek.

Az egyik nagyágyú a Bosch, amelyik nemrég bejelentette, hogy elkezdte az olyan vezetést segítő rendszerek fejlesztését, mint például a fékező vagy gyorsító asszisztens. Ez nem olyan egyszerű, mint az autóknál, hiszen gyorsítás vagy lassítás közben az arra fel nem készült vezető könnyen kibillenhet a nyeregből. Az automata vészfék funkció könnyen gyilkos eszköz lehet, ezért inkább csak finom sebességváltoztatással kísérleteznek.

A fejlesztések lépésről lépésre haladnak, és még csak gyerekcipőben járnak. Ahogy a Recode írja, egy izraeli startup vállalkozás, a Ride Vision például azzal kezdi, hogy viszonylag egyszerű módon a környezetét 360 fokban pásztázni képes járművé teszi a motort, a felszerelt kamerák jeleznek, ha a motoros túl közel érne valamihez. Első körben a visszapillantó tükörre szerelt lámpák gyulladnak ki figyelmeztetésül.

Mivel azonban a motorozás elsősorban a jó időhöz kapcsolódik, a fejlesztések egyszerűbbek is lehetnek, mert a rendszereknek nem kell az esős-havas körülményekhez vagy a nagyon hideg időhöz is alkalmazkodniuk.

Úgy tűnik, hogy egyelőre nem dőlt el, melyik üzleti modell lesz a meghatározó: a kiegészítőket maguk a fejlesztők is árulhatják a meglévő motorokhoz, de persze a motorgyártóknak is eladhatják, amelyek eleve beépítik azokat a modelljeikbe. Mivel a fejlesztési költségek alacsonyabbak, mint az autóknál, elképzelhető, hogy a technológiai cégek legalább részben maguknál szeretnék tartani a piac egy részét, és az első verzióval is megpróbálkoznak.

Tech Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 14. 16:46 Tech, Világ

Megvan az önvezető kétkerekű BMW, de nem azért, hogy hazavigyen sörözés után

Az önvezetés a német gyártó szerint sci-fi marad, de a technológia segíthet biztonságosabbá tenni a motorozást.

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 5. 10:43 Tech, Világ

Látszólag minden egyben volt a nagy amerikai sikersztorihoz, aztán őrült nagy bukás lett belőle

Felszámolják az elmúlt évek agyonsztárolt kamucégét, az otthoni vérminta elemzést ígérő Theranost.

Bucsky Péter
2018. szeptember 2. 15:55 Tech

Optikai trükkel lassítanák le a gyorshajtókat

A rendkívül veszélyes alagutas balesetek kockázatát csökkentenék a sebességérzetet befolyásoló festéssel.

Fontos

Bucsky Péter
2018. szeptember 17. 06:45 Állam

Még többet költ az állam a Red Bull Air Race-re, valószínűleg szabálytalanul

Az eddig sejtettnél harmadával többe kerül a budapesti repülős PR-rendezvény, mivel a Hungaroring Zrt. külön a szervezéssel is megbíz egy céget évente félmilliárd forintért. A szerződés ráadásul szinte semmilyen számszerűsíthető konkrétumot nem tartalmaz, de azért azt kiköti, hogy a kormánymédiánál kell a hirdetési pénzeket elkölteni.

Fabók Bálint Kasnyik Márton
2018. szeptember 14. 06:52 Állam

A kormány úgy csinál, mint akinek egyáltalán nincs szüksége a magyar közgazdaságtanra

Felmerült, hogy a kormány megszüntetné a legeredményesebb közgazdasági kutatóintézetet, a Corvinust pedig egy alapítványba játszanák át. Megrendítő csapás lehet a magyar közgazdaságtannak.

Bucsky Péter
2018. szeptember 13. 07:21 Állam, Pénz

23-szor keres többet a Magyar Posta vezére, mint egy átlagos postás

Az állami vállalatok közül a Magyar Postánál a legnagyobb a különbség az átlagdolgozók és a vezető fizetése között. Itt 23-szoros az eltérés, míg az átlag 12.