Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. június 15. 15:43 Tech

Minden önvezető lesz, aminek kereke van, még a motor is?

Felülnél egy önvezető motorra? Elsőre elég bizarrnak hangzik a dolog, pedig komoly fejlesztések indultak meg annak érdekében, hogy ez mihamarabb valós kérdéssé váljon. Az autókkal és a kamionokkal szemben a motor automatizálásában nyilvánvalóan az adja a legkomolyabb feladatot, hogy két keréken kell navigálni, és az utasok sokkal jobban ki vannak téve az esetleges balesetek következményeinek.

Az egyik nagyágyú a Bosch, amelyik nemrég bejelentette, hogy elkezdte az olyan vezetést segítő rendszerek fejlesztését, mint például a fékező vagy gyorsító asszisztens. Ez nem olyan egyszerű, mint az autóknál, hiszen gyorsítás vagy lassítás közben az arra fel nem készült vezető könnyen kibillenhet a nyeregből. Az automata vészfék funkció könnyen gyilkos eszköz lehet, ezért inkább csak finom sebességváltoztatással kísérleteznek.

A fejlesztések lépésről lépésre haladnak, és még csak gyerekcipőben járnak. Ahogy a Recode írja, egy izraeli startup vállalkozás, a Ride Vision például azzal kezdi, hogy viszonylag egyszerű módon a környezetét 360 fokban pásztázni képes járművé teszi a motort, a felszerelt kamerák jeleznek, ha a motoros túl közel érne valamihez. Első körben a visszapillantó tükörre szerelt lámpák gyulladnak ki figyelmeztetésül.

Mivel azonban a motorozás elsősorban a jó időhöz kapcsolódik, a fejlesztések egyszerűbbek is lehetnek, mert a rendszereknek nem kell az esős-havas körülményekhez vagy a nagyon hideg időhöz is alkalmazkodniuk.

Úgy tűnik, hogy egyelőre nem dőlt el, melyik üzleti modell lesz a meghatározó: a kiegészítőket maguk a fejlesztők is árulhatják a meglévő motorokhoz, de persze a motorgyártóknak is eladhatják, amelyek eleve beépítik azokat a modelljeikbe. Mivel a fejlesztési költségek alacsonyabbak, mint az autóknál, elképzelhető, hogy a technológiai cégek legalább részben maguknál szeretnék tartani a piac egy részét, és az első verzióval is megpróbálkoznak.

Tech Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Rigó Anita
2018. november 16. 16:19 Tech

Zuckerberg tagadja, hogy tudott volna a sorosozó álhírkampányról

A New York Times cikke hatalmas vihart kavart a cég körül, a vezetők igyekeznek magyarázkodni.

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Hajdu Miklós
2018. november 10. 17:08 Tech

Egy intézmény nyerte el a magyar egyetemekhez jutó uniós kutatási pénzek közel harmadát

Tovább elemeztük a H2020 pályázatok adatait, ezúttal a magyar egyetemekre koncentrálva. Kiderült, hogy a CEU messze kiemelkedik a magyar egyetemek között a nemzetközi színtéren.

Fontos

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.

Jandó Zoltán
2018. november 17. 07:22 Pénz, Piac

Háromszáz milliárdnyi Mészáros-vagyon vált láthatóvá

Hiába estek a Mészáros-részvények, a felcsúti milliárdos nem lett szegényebb. Közel 120 milliárd forintra értékelték az állami megrendelésekkel kipárnázott építőipari cégeit, a Mészáros és Mészáros Kft-t és az R-Kordot.