Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. május 24. 11:15 Tech

Akkora a pánik a GDPR miatt, hogy még Beyoncét is elhomályosítja

Holnaptól, azaz május 25-től kell a cégeknek alkalmazniuk a GDPR-nek megfelelő adatkezelési szabályokat, ennek megfelelően mindenki postaládája és internetes böngészője megtelt az új adatvédelmi szabályzatokkal.

Az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete (ez a GDPR) arra kényszeríti a vállalatokat, hogy sokkal körültekintőbben kezeljék a náluk rögzített személyes adatokat. Az intézkedéstől azt várják többek között, hogy megelőzhetőek lesznek olyan ügyek, mint amilyen például a Cambridge Analytica botránya volt. Ha nem felel meg egy cég az előírásoknak, hatalmas bírságokra számíthat: a büntetés felső határa 20 millió euró vagy a cég bevételének 4 százaléka is lehet.

A GDPR-rel már 2017 vége óta folyamatosan foglalkozik a sajtó, mi is megvizsgáltunk néhány esetet, hogy az új rendelet szerint hogyan kellene kezelni őket. Ennek ellenére csak áprilisban kezdett meredeken emelkedni a GDPR-re irányuló internetes keresések forgalma Magyarországon, és májusban, a határidő előtt tetőzik*A cikk írásakor sajnos még nem volt elérhető megbízható adat az utolsó, május 21-ével kezdődő hétre a GDPR keresési forgalmára a Google Trends-en..

A választási kampány lezárulása óta még az Orbán Viktor iránti érdeklődést is felülmúlja ez a látszólag nem különösebben izgalmas, a cégvezetőkön kívüliek számára inkább kifejezetten unalmasnak tűnő téma.

Nem egyedi jelenség a határidő előtti pánik, ha világszerte vizsgáljuk a keresési forgalmak, ugyanezeket a tendenciákat látjuk. Orbán helyett Beyoncét véve viszonyítási alapnak a nemzetközi szinten elmondható az is, hogy a Google felhasználóit május közepe óta jobban foglalkoztatja az adatvédelem, mint a mindenütt ismert énekesnő.

A határidő előtti hajrá nem csak a keresések gyakoriságában nyilvánul meg. A New York Times is beszámolt a megváltozó adatkezelési feltételekről értesítő email-ek és felhívások áradatáról, amit az online szolgáltatások felhasználói az utóbbi hetekben tapasztalhattak. A cikk szerint bármilyen fárasztónak is tűnik, érdemes elolvasni az új szabályokat, mert sok cég kihasználja, hogy az internetezőket többnyire csak az érdekli, hogy mielőbb megtalálják az “Elfogadom” gombot.

Így például ismételt, immár a GDPR szabályainak is megfelelő engedélyt kapnak arra, hogy a szükségesnél akár több személyes adatot gyűjtsenek (miközben a GDPR egyik célja épp ennek a megfékezése), és rejtve tudják tartani azokat az új funkciókat a nagy nyilvánosság elől, amelyek abban segítenék a felhasználókat, hogy átnézzék az általuk megosztott adatokat, esetleg letöltsék és töröljék azokat.

Tehát az egész felhajtásnak akkor lesz csak igazán értelme, ha a felhasználók is tudatosabban foglalkoznak azzal, hogy milyen adatkezelési szabályokat fogadnak el, utána néznek, hogy milyen jogokat biztosít nekik a GDPR. És persze jobban törődnek azzal is, hogy végül milyen információkat osztanak meg magukról.

Tech adatkezelés adatvédelem GDPR Google Trends Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Debreczeni Anna
2019. május 23. 18:17 Tech

Magukhoz láncolnak a márkák, és ezzel még jól is járunk

Rengeteg pénzt hagynak a földön a cégek, akik nem kezdenek semmit a hozzájuk beérkező adatokkal.

Jandó Zoltán
2019. május 20. 11:41 Tech, Vállalat

Gyakorlatilag kicsinálják a magyarok második kedvenc okostelefon-márkáját

A magyar okostelefon-piacot is felboríthatja a Huawei-botrány. Itthon az elmúlt hónapokban minden negyedik készüléket a kínai gyártó adta el.

Avatar Straub Ádám
2019. május 19. 16:05 Tech

Nemsokára eltűnik egy a 80-as évek óta velünk élő technológia

Hamarosan minden eszközünkből eltűnik az évtizedeken át szolgáló merevlemez, amelyet a nem felejtő memórián alapuló SSD-meghajtók váltanak le.

Fontos

Hajdu Miklós
2019. május 24. 06:40 Adat, Közélet

A győztesekhez tartozni jó, akkor is, ha politikai táborokról van szó

Az MSZP-sek jóval boldogabbak voltak a fideszeseknél, amíg az ő pártjuk volt kormányon. 2010 óta viszont a szocialisták bizonyulnak a szomorúbb csoportnak az egyre derűsebb Fidesz-szimpatizánsokkal szemben.

Jandó Zoltán
2019. május 23. 14:42 Vállalat

Huszonhat munkással kaszált 3,6 milliárdot az állami megbízásokkal kitömött építőcég

Árbevételét megduplázta, nyereségét pedig megháromszorozta tavaly a 190 milliárdból épülő Puskás Stadion kivitelezésén is dolgozó Magyar Építő Zrt.

Váczi István
2019. május 23. 13:13 Vállalat

Vajna örökösei megütötték a főnyereményt: 12 milliárdos osztalék

Magyarország legnagyobb kaszinós cége, az öt fővárosi játékhelyet és a vegas.hu online kaszinót üzemeltető LVC Diamond 12,2 milliárd forint osztalékot fizetett.