Hírlevél feliratkozás
László Pál
2022. november 15. 17:08 Podcast, Támogatói tartalom

Pár éven belül eltűnnek az autószalonok Európából

Nemcsak technológiai, hanem gazdasági változás is zajlik az autópiacon – az elektromos autózás és az alternatív üzemanyagok mellett az autóértékesítési rendszer is gyökeresen átalakul a következő 2-3 évben, sokkal nagyobb teret foglal a digitalizáció. Már most is van olyan autó Európában, amit csak online lehet megrendelni. Egy 2023-tól élő uniós jogszabály nyomán pedig gyakorlatilag eltűnnek a drága márkakereskedői hálózatok, 20-40 százalékkal csökkentve a gyártók költségeit.

Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója volt a G7 podcast vendége. A beszélgetést ide kattintva, vagy bármely podcast lejátszóban lehet meghallgatni:

Nagy útkeresésben vannak az autógyártók, mivel az elektrifikáció le fogja nullázni az eddigi versenyelőnyüket, az elmúlt 100-150 évben kialakult piaci pozíciójukat, imidzsüket. Sok új kínai, amerikai gyártó lép most piacra, mivel az elektromotor gyártható sok más, eddig autóval nem foglalkozó cég számára is, és nem olyan markánsak a különbségek ügyfélélményben az e-motorok között, mint a robbanómotoroknál.

A lízingpiac mozgástere is jócskán megnő azzal, hogy a jövőben már nem márkakereskedőkön keresztül, hanem direktben érintkeznek a bankok az autóvásárlókkal. Jellemző trend, hogy a beszállítói láncok akadozása miatt sokszor csak 2-3 éves átfutással érkező új autóra a vevők jó előre megkötik a lízingfinanszírozási szerződést, majd ehhez választanak olyan autót, amelyhez a legjobb feltételekkel tudnak hozzájutni. Ebben megnő az online eszközök szerepe: a kalkulátorok és a digitális dokumentumtovábbítás banki oldalról amúgy is a stratégia része. „A jövőben a banki kollégáknak is sokkal felkészültebbeknek kell lenniük az egyedi, sokszínű ügyféligények kezelésére, autó- és emberszakértővé kell válniuk” – mondta Fekete Csaba.

A márkakereskedők eltűnésével a vásárlók is jól járhatnak, mert bár sokkal kisebb terük lesz az áralkura, eltűnik a márkakereskedői jutalék és a készletfinanszírozási költség is, amit eddig a bankok beépítettek az ügyfélszerződések kamatába.

A podcast elkészítését a CIB Bank támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

László Pál
2024. december 7. 21:44 Podcast, Támogatói tartalom

Csökkent a digitális fizetési tudásindex, de az infrastruktúra tovább fejlődött

Magasabbra is került a léc, amit meg kell ugrani, ezért csökkenhetett az idei pontszám.

Bucsky Péter
2024. december 7. 21:43 Podcast

Az osztrák fizetést könnyebb elérni, mint az osztrák boldogságot

Friss kutatási eredmények szerint az ausztriai magyarok boldogabbak a magyarországi átlagnál, de nem érik el az osztrák átlagot.

László Pál
2024. december 4. 11:40 Podcast, Támogatói tartalom

Keresik a fenntartható irodaépületeket a cégek, de a magasabb bérleti díjakat inkább megúsznák

Az új fejlesztéseket már közel karbonsemleges technológiával tervezik, de ennek megvan az ára.

Fontos

Stubnya Bence
2024. december 11. 15:37 Közélet

Aprópénzzel fékezné a lakásdrágulást a kormány, miután százmilliárdokkal gyorsította

Nagy kérdés, hogy ennyi keresletet élénkítő intézkedés mellett elég lesz-e évi 40 milliárd forint lakásépítésre ahhoz, hogy javuljon a lakhatás megfizethetősége.

Torontáli Zoltán
2024. december 11. 12:25 Adat, Élet

Idén jól jártak a nyugdíjasok a kormány tévedésével, de jövőre fordulhat a kocka

Bár a rendszer ezt elvileg kizárja, idén több százalékkal emelkedik a nyugdíjak reálértéke. Jövőre ez már biztosan nem lesz így.

Mészáros R. Tamás
2024. december 11. 06:02 Közélet, Pénz

Beindult Orbán kifektetési terve, de nem úgy, ahogy megálmodta

Elkezdett záródni az olló a ki- és beáramló jövedelmek között, de elsősorban nem a kivitt működőtőke megtérülése, hanem a háztartási vagyon külföldre vándorlása miatt.