Hírlevél feliratkozás
László Pál
2022. november 15. 17:08 Podcast, Támogatói tartalom

Pár éven belül eltűnnek az autószalonok Európából

Nemcsak technológiai, hanem gazdasági változás is zajlik az autópiacon – az elektromos autózás és az alternatív üzemanyagok mellett az autóértékesítési rendszer is gyökeresen átalakul a következő 2-3 évben, sokkal nagyobb teret foglal a digitalizáció. Már most is van olyan autó Európában, amit csak online lehet megrendelni. Egy 2023-tól élő uniós jogszabály nyomán pedig gyakorlatilag eltűnnek a drága márkakereskedői hálózatok, 20-40 százalékkal csökkentve a gyártók költségeit.

Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója volt a G7 podcast vendége. A beszélgetést ide kattintva, vagy bármely podcast lejátszóban lehet meghallgatni:

Nagy útkeresésben vannak az autógyártók, mivel az elektrifikáció le fogja nullázni az eddigi versenyelőnyüket, az elmúlt 100-150 évben kialakult piaci pozíciójukat, imidzsüket. Sok új kínai, amerikai gyártó lép most piacra, mivel az elektromotor gyártható sok más, eddig autóval nem foglalkozó cég számára is, és nem olyan markánsak a különbségek ügyfélélményben az e-motorok között, mint a robbanómotoroknál.

A lízingpiac mozgástere is jócskán megnő azzal, hogy a jövőben már nem márkakereskedőkön keresztül, hanem direktben érintkeznek a bankok az autóvásárlókkal. Jellemző trend, hogy a beszállítói láncok akadozása miatt sokszor csak 2-3 éves átfutással érkező új autóra a vevők jó előre megkötik a lízingfinanszírozási szerződést, majd ehhez választanak olyan autót, amelyhez a legjobb feltételekkel tudnak hozzájutni. Ebben megnő az online eszközök szerepe: a kalkulátorok és a digitális dokumentumtovábbítás banki oldalról amúgy is a stratégia része. „A jövőben a banki kollégáknak is sokkal felkészültebbeknek kell lenniük az egyedi, sokszínű ügyféligények kezelésére, autó- és emberszakértővé kell válniuk” – mondta Fekete Csaba.

A márkakereskedők eltűnésével a vásárlók is jól járhatnak, mert bár sokkal kisebb terük lesz az áralkura, eltűnik a márkakereskedői jutalék és a készletfinanszírozási költség is, amit eddig a bankok beépítettek az ügyfélszerződések kamatába.

A podcast elkészítését a CIB Bank támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Fontos

Váczi István
2025. április 16. 11:59 Pénz

Idegesek a befektetők, Argentína lesz az Egyesült Államokból?

Sok évtizedes bizalmat kezdett ki Donald Trump kaotikus gazdaságpolitikája, aminek következményeit Magyarországon is érezhetjük.

Torontáli Zoltán Jandó Zoltán
2025. április 16. 05:45 Közélet

Tele vannak a raktárak eladatlan hússal és tejjel, és ez nagyon sokba fog kerülni

Óriási költségekkel jár, hogy a száj- és körömfájás miatt beragadt az export, és nagy a bizonytalanság abban, hogy milyen kárenyhítést kapnak a piaci szereplők.

Váczi István
2025. április 15. 12:55 Világ

Trump megértő Oroszországgal, mégis ő a legnagyobb veszély az orosz gazdaságra

Ha a vámháborús káosz miatt tovább esik az olajár, az nehezen megoldható feladat elé állítja az utóbbi években jól vizsgázó orosz gazdasági vezetést.