Hírlevél feliratkozás
László Pál
2022. június 13. 17:16 Podcast, Támogatói tartalom

Nemsokára alig látjuk majd az égen a repülőgépek kondenzcsíkját, és ez jó hír a bolygónak

Hatalmas adatvagyont kezelnek a légitársaságok, amit nem félnek a bolygó érdekében használni: a mesterséges intelligencia minden vívmánya, algoritmusok és gépi tanulás is segíti egy-egy repülőút optimalizálását, hogy nagyságrendekkel kevesebb szén-dioxid-kerüljön a levegőbe. A papírmentes utazás már évek óta napi realitás az utasok és a személyzet számára is, és van már megoldás a globális felmelegedéshez hozzájáruló kondenzcsíkok minimalizálására is.

A kutatások szerint vissza fog jönni a járvány előtti növekedés a légi közlekedésben, ahol a fenntarthatóságon sokkal nagyobb fókusz lesz – a légitársaságok informatikai szolgáltatói felé is az az elvárás, hogy minél hatékonyabb megoldásokat tudjanak nyújtani erre – mondta Csiszár Zoltán, a Lufthansa Systems Hungária cégvezetője a G7 podcastban.

Az adást bármely podcast lejátszóban vagy ide kattintva lehet meghallgatni:

A repülési terv esetében – amely egy járat pontos útvonalát adja meg a célállomásig – jelentős optimalizálási lehetőségek vannak, 5 százalékkal is csökkenteni lehet az üzemanyag-felhasználást. Ez komoly spórolási lehetőség, mivel egyre drágább az üzemanyag, ráadásul egy átlagos európai légitársaság esetében évi 270 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátás előzhető meg.

A hatékonyságra való törekvés a szervezeti működésben az agilis modellre való fokozatos átállásban, az úgynevezett skálázott agilitással valósul meg a vállalatnál. „Mivel termékeink mérete és komplexitása magasabb az átlagosnál, szervezetünk sem tud IT startup jelleggel működni, inkább a fokozatos, de folyamatos megújulás mellett döntöttünk” – mondta Csiszár Zoltán. Budapesten és Szegeden 72 agilis csapat működik, és folyamatosan nő a számuk. Próbálnak minél több autonómiát adni a csapatoknak, és nagyon fontos az egyes teamek összehangolása is, mert van, hogy egy terméken 9-12 vagy akár 23 csapat dolgozik. „Négy éve kezdődött az átállás, és soha nem lesz vége, mert ha azt mondjuk, befejeződött, már nem vagyunk agilisek” – mondta.

„Fontos, hogy az átállás lépésről lépésre, termékről termékre, csapatról csapatra történjen, ne menjen a vállalati értékek és az együttműködés rovására” – mondta Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR igazgatója. „Nagyon emberközpontú szervezeti kultúra van a vállalatnál, fontos a kölcsönös bizalom és tisztelet” – emelte ki. Mindenki kap elég időt és lehetőséget az agilis működés hozta változásokkal, újfajta meetingekkel való együttélésre, és a kollégák egymásnak is sokat tudnak segíteni ebben. 2017 óta van a cégnél duális vezetésű megközelítés; minden szervezeti egységnek két vezetője van: az egyik az üzleti sikerességért felel, a másik pedig az emberekért.

A podcast elkészítését a Lufthansa Systems Hungária támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Holtzer Péter
2024. június 29. 05:39 Podcast

Több kevésbé neves iskola kéne, ahonnan jönnek a diákok – így látják az egyetemen a saját utánpótlásukat

Hafiek Andrea, a Semmelweis Egyetem Oktatásigazgatási Hivatalának vezetője és Benyó Zoltán, az egyetem Doktori Tanácsának elnöke volt a G7 oktatási témájú podcastsorozata, a 28. óra vendége.

Holtzer Péter
2024. június 8. 05:43 Podcast

„Mindenkinek ebből kéne tanulnia” – így segíthet itthon is a világ egyik legnagyobb tanulási platformja

Egyetemi vizsgára készülve, elitgimnáziumban, de tanodákban is tanulnak már itthon az amerikai nonprofit platform oktatási anyagaiból. A 28. óra adásának vendége Lovas Eszter, a Khan Academy hazai képviselője volt.

László Pál
2024. május 28. 09:45 Podcast, Támogatói tartalom

A generatív MI olyan, mint az úthenger – dönteni kell, hogy elé állunk vagy felülünk rá

Minden cégnek jobb, ha inkább felül, és megpróbálja irányítani ezt a dolgot.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.