Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. november 1. 15:58 Podcast, Támogatói tartalom

A zöldülésnek ára van, de még kérdés, ki fogja megfizetni

Az egyéni szinten dől el, ki hogyan szeretne élni, ha viszont a vállalatoktól nem követelik meg a fenntarthatóbb működést különféle törvényekkel, szabályozással, akkor nem lesz változás – mondta Simon Anita, az Alteo Nyrt. fenntarthatóságért és körforgásos gazdaságért felelős vezérigazgató-helyettese a G7 podcastban.

A beszélgetés bármely podcast-lejátszóban vagy ide kattintva hallgatható meg:

Az energetikai nagyvállalat első női csúcsvezetője felidézte, hogy legutóbb egy V4-es klímakonferencián a fiatalok tették fel a kérdést: ki a felelős, kin lehet számon kérni a fenntarthatósági célokat: az egyéneken, a vállalatokon, a vállalatok vezetőin vagy az államokon?

Szabályzói oldalról az EU a 2030-as karbonsemlegességi célkitűzéssel támogatja meg a vállalatok fenntarthatóbb működésre való átállását, amihez nagyon sokan már csatlakoztak is. Az egy másik kérdés, hogy ezek a technológiák milyen módon és formában, és főleg milyen áron állnak majd rendelkezésre. Annak, hogy zöldüljenek, biztosan ára lesz – a kérdés, hogy a nap végén ki fogja ezt megfizetni – mondta Simon Anita.

A mostani formában biztosan nem mehet tovább a gazdasági fejlődés, de a globális népességnövekedés magával húzza a hulladékképződés és az energiaigény növekedését is. Ezeknek a tényezőknek, arányoknak a felmérésével és a hozzájuk rendelt megfelelő szabályozási háttérrel lehet tenni a fenntarthatósági célokért az Alteo vezérigazgató-helyettese szerint.

Az edukáció is fontos, de akkor tud egy új, klímatudatos generáció felnőni, ha rendelkezésre áll az ehhez szükséges infrastruktúra is – mondta. A fenntarthatósági igazgatósághoz tartozó e-mobilitás üzletág tavaly októberben indult az Alteonál. A fejlődés magáért beszél az iparágban: ma már 20 perc alatt lehet 400 kilométerre elegendő üzemanyagot tölteni az elektromos autókba, míg egy-másfél évvel korábban 100 kilométer volt ez a távolság – és már most tudjuk, hogy mi a következő lépcsőfok – mondta. Az Alteonál elkötelezettek az e-mobilitás iránt, szeretnék folytatni a töltőkapacitások bővítését is.

A podcast elkészítését az Alteo Nyrt. támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Bucsky Péter
2024. február 10. 04:38 Podcast

Egy évszázaddal később is kimutathatók az oktatáspolitikai döntések hatásai

A Klebelsberg-korszak általános iskolái jobban ellenálltak a falusi iskolák bezárásának. A népességfogyás miatt ma a kisvárosi gimnáziumok kerültek veszélybe.

László Pál
2024. február 6. 15:35 Podcast, Támogatói tartalom

Űrhajós nem, influencer annál inkább lenne a legtöbb általános iskolás

Az alfa generációs magyar gyerekek 55 százaléka már pénzt is keresett, kétharmaduk a technológia segítségével, felük közösségi média platformokon, míg negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. május 18. 17:24 Vállalat

Részleges gyárbezáráshoz vezetett az autóipari válság Szlovákiában

Részben bezárt egy szlovákiai motorgyár, miközben az európai elektromos autók versenyképessége egyre kétségesebb az új piaci szereplők mellett.

Hajdu Miklós
2024. május 17. 13:32 Élet

Tisztulni kezd az őskáosz az elektromos rollereknél

Két hónap múlva már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással lehet bizonyos elektromos rollerekkel közlekedni.

Jandó Zoltán
2024. május 17. 10:45 Adat, Közélet

Megmutatjuk, hogyan gyűltek a NER-elit ezermilliárdjai

A nyolc leggazdagabb NER-üzletember együttes vagyona tíz évvel ezelőtt még 50 milliárd sem volt, most viszont már a 2000 milliárd forintot is jóval meghaladja.