Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. november 1. 15:58 Podcast, Támogatói tartalom

A zöldülésnek ára van, de még kérdés, ki fogja megfizetni

Az egyéni szinten dől el, ki hogyan szeretne élni, ha viszont a vállalatoktól nem követelik meg a fenntarthatóbb működést különféle törvényekkel, szabályozással, akkor nem lesz változás – mondta Simon Anita, az Alteo Nyrt. fenntarthatóságért és körforgásos gazdaságért felelős vezérigazgató-helyettese a G7 podcastban.

A beszélgetés bármely podcast-lejátszóban vagy ide kattintva hallgatható meg:

Az energetikai nagyvállalat első női csúcsvezetője felidézte, hogy legutóbb egy V4-es klímakonferencián a fiatalok tették fel a kérdést: ki a felelős, kin lehet számon kérni a fenntarthatósági célokat: az egyéneken, a vállalatokon, a vállalatok vezetőin vagy az államokon?

Szabályzói oldalról az EU a 2030-as karbonsemlegességi célkitűzéssel támogatja meg a vállalatok fenntarthatóbb működésre való átállását, amihez nagyon sokan már csatlakoztak is. Az egy másik kérdés, hogy ezek a technológiák milyen módon és formában, és főleg milyen áron állnak majd rendelkezésre. Annak, hogy zöldüljenek, biztosan ára lesz – a kérdés, hogy a nap végén ki fogja ezt megfizetni – mondta Simon Anita.

A mostani formában biztosan nem mehet tovább a gazdasági fejlődés, de a globális népességnövekedés magával húzza a hulladékképződés és az energiaigény növekedését is. Ezeknek a tényezőknek, arányoknak a felmérésével és a hozzájuk rendelt megfelelő szabályozási háttérrel lehet tenni a fenntarthatósági célokért az Alteo vezérigazgató-helyettese szerint.

Az edukáció is fontos, de akkor tud egy új, klímatudatos generáció felnőni, ha rendelkezésre áll az ehhez szükséges infrastruktúra is – mondta. A fenntarthatósági igazgatósághoz tartozó e-mobilitás üzletág tavaly októberben indult az Alteonál. A fejlődés magáért beszél az iparágban: ma már 20 perc alatt lehet 400 kilométerre elegendő üzemanyagot tölteni az elektromos autókba, míg egy-másfél évvel korábban 100 kilométer volt ez a távolság – és már most tudjuk, hogy mi a következő lépcsőfok – mondta. Az Alteonál elkötelezettek az e-mobilitás iránt, szeretnék folytatni a töltőkapacitások bővítését is.

A podcast elkészítését az Alteo Nyrt. támogatta.

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

László Pál
2021. december 5. 07:13 Podcast, Támogatói tartalom

Mikor volt Magyarország legközelebb a nyugati típusú fogyasztói társadalomhoz?

Podcastunkban Botos János gazdaságtörténész, egyetemi tanárral és Pásztory Ádámmal, az OTP Bank Pénzügytörténeti Gyűjteményének vezetőjével beszélgettünk a globális és magyar ipar- és gazdaságtörténet 150 évéről.

Stubnya Bence
2021. november 27. 07:21 Podcast

„Volt olyan ügyfelem, aki inkább veszni hagyta a pénzét” – már több mint egy éve tart a globális konténerkáosz

G7 Podcast! A boltok polcain azért is drágábbak egyes termékek, mert a konténerek a világban még mindig nem ott vannak, ahol lenniük kéne. Mihály Attila logisztikai szakértő magyarázta el, hogy miért.

Bucsky Péter
2021. november 24. 11:08 Podcast, Támogatói tartalom

Az elektromos buszok üzemeltetése új megközelítést igényel

Az ITK cégcsoport buszüzemeltetőként és buszgyártóként is készül az elektromos átállásra. Kossa György elnök-vezérigazgató a fenntartható közlekedés kevésbé ismert szempontjaira is rávilágított.

Fontos

Váczi István
2021. december 5. 17:01 Adat

Nem elfogyott, hanem megromlott a leghatékonyabbnak mondott vakcina magyar készletének tizede

Hiába volt összességében sikeres a Szputnyik felhasználása Magyarországon, a jelek szerint kínos lenne elismerni, hogy közel 200 ezer adagnak végül lejárt a szavatossága.

Katona Hajnalka
2021. december 5. 13:04 Élet

Néha még a harag is lehet jó tanácsadó

Persze csak akkor, ha az ember azért haragszik, mert igazságtalanságot lát, mert ilyenkor hajlamosabb jobban segíteni az érintettnek.

Pálos Máté
2021. december 4. 15:35 Adat, Élet

A térségben csak Magyarországon nőtt a legfontosabb termékenységi mutató

Tavaly sem csökkent, és feltehetően még idén is nő a magyar termékenységi ráta. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy jóval több gyerek születne.