Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. november 1. 15:58 Podcast, Támogatói tartalom

A zöldülésnek ára van, de még kérdés, ki fogja megfizetni

Az egyéni szinten dől el, ki hogyan szeretne élni, ha viszont a vállalatoktól nem követelik meg a fenntarthatóbb működést különféle törvényekkel, szabályozással, akkor nem lesz változás – mondta Simon Anita, az Alteo Nyrt. fenntarthatóságért és körforgásos gazdaságért felelős vezérigazgató-helyettese a G7 podcastban.

A beszélgetés bármely podcast-lejátszóban vagy ide kattintva hallgatható meg:

Az energetikai nagyvállalat első női csúcsvezetője felidézte, hogy legutóbb egy V4-es klímakonferencián a fiatalok tették fel a kérdést: ki a felelős, kin lehet számon kérni a fenntarthatósági célokat: az egyéneken, a vállalatokon, a vállalatok vezetőin vagy az államokon?

Szabályzói oldalról az EU a 2030-as karbonsemlegességi célkitűzéssel támogatja meg a vállalatok fenntarthatóbb működésre való átállását, amihez nagyon sokan már csatlakoztak is. Az egy másik kérdés, hogy ezek a technológiák milyen módon és formában, és főleg milyen áron állnak majd rendelkezésre. Annak, hogy zöldüljenek, biztosan ára lesz – a kérdés, hogy a nap végén ki fogja ezt megfizetni – mondta Simon Anita.

A mostani formában biztosan nem mehet tovább a gazdasági fejlődés, de a globális népességnövekedés magával húzza a hulladékképződés és az energiaigény növekedését is. Ezeknek a tényezőknek, arányoknak a felmérésével és a hozzájuk rendelt megfelelő szabályozási háttérrel lehet tenni a fenntarthatósági célokért az Alteo vezérigazgató-helyettese szerint.

Az edukáció is fontos, de akkor tud egy új, klímatudatos generáció felnőni, ha rendelkezésre áll az ehhez szükséges infrastruktúra is – mondta. A fenntarthatósági igazgatósághoz tartozó e-mobilitás üzletág tavaly októberben indult az Alteonál. A fejlődés magáért beszél az iparágban: ma már 20 perc alatt lehet 400 kilométerre elegendő üzemanyagot tölteni az elektromos autókba, míg egy-másfél évvel korábban 100 kilométer volt ez a távolság – és már most tudjuk, hogy mi a következő lépcsőfok – mondta. Az Alteonál elkötelezettek az e-mobilitás iránt, szeretnék folytatni a töltőkapacitások bővítését is.

A podcast elkészítését az Alteo Nyrt. támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Stubnya Bence
2024. december 29. 06:04 Podcast

A minimálbér-emelés felét a vásárlók fizetik meg

A másik felét jellemzően a vállalatok nyelik le és gazdálkodják ki. A G7 Podcastban a minimálbér kutatója, Linder Attila beszélt az új eredményekről.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. február 13. 11:35 Vállalat

A magyar terjeszkedés elakadása most a Mere legkisebb baja

Razziázott a hatóság a Mere-tulajdonosok moszkvai üzleteiben, többet hónapokra bezártak. Nincs előrelépés a magyarországi boltnyitást illetően sem.

Mészáros R. Tamás
2025. február 13. 06:00 Világ

Agresszívabb külpolitikára utal a USAID szétverése, amit Orbán győzelemként ünnepel

Alkotmányos válságot is okozhat az amerikai nemzetközi fejlesztési ügynökség beszántása, ami Orbán öröme ellenére számára is tartogat kockázatokat.

Vámosi Ágoston
2025. február 12. 17:25 Világ

Visszaesett az orosz olajkitermelés, de a hazai autósoknak most nem kell aggódniuk

A forint erősödésének köszönhetően most belefér némi olajdrágulás anélkül, hogy itthon többe kerülne a benzin vagy a gázolaj.