Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. október 25. 12:56 Podcast, Támogatói tartalom

Sosem gondoltad volna, de egy autóipari cég épp most szeretné, hogy a részvényese legyél

2017 óta nem volt a lakosság számára is hozzáférhető, nyilvános részvénykibocsátás a magyar értékpapírpiacon. Október 25-én indul az AutoWallis Nyrt. részvényeinek lakossági jegyzése, november 2-án pedig az intézményi jegyzés, így a teljes tranzakció során 6-8 milliárd forint friss forrást tervez a tőzsde autós vállalata bevonni. Ennek előzménye, hogy a nyáron hasonló értékben zöld kötvényt is kibocsátott a vállalat – de érdemes-e az egyszeri befektetőnek az autóiparba tenni a pénzt a mostani piaci turbulencia közepette?

Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója volt a G7 podcast vendége. A beszélgetés bármely podcast-lejátszóban vagy ide kattintva hallgatható meg:

 

„Ha a nyilvános piacra lép a cég, transzparenssé válik, megnyílnak a lehetőségek, de bizonyítani is kell” – mondta. A közép-kelet-európai régió 14 országában működő AutoWallis megcsinálta a házi feladatot: az elmúlt két évben 6 milliárd forint tőkét emelt részben zártkörű intézményi kibocsátással, részben részvénycserével, ugyanis részben ilyen módon hajtották végre a növekedéshez szükséges felvásárlások egy részét is.

A vezérigazgató szerint fontos lépés volt a külső hitelminősítő általi átvilágítást követően az idén nyáron 6,6 milliárd forint értékű zöldkötvény-kibocsátás is. A minősítés lényege, hogy aki vállalja, hogy a hozam mellett a környezeti hatást is figyelembe vevő, fenntartható fejlesztési célpontokba fektet, az tud ilyen forrásokat is nyerni a kötvénybefektetőktől vagy banki forrásokból.
Ráadásul idő előtt sikerült túlteljesíteni a 2019-ben meghatározott stratégiában lefektetett célokat. „Gyorsabban megyünk folyamatosan előre, mint terveztük, de ez jó hír” – mondta Ormosy Gábor. 2019-ben a 65 milliárd forint árbevételt 2024-re eredetileg legalább duplázni szerették volna, ezt azonban már 2021-ben túlteljesítik, az idei évre ugyanis 191-212 milliárd forint közötti árbevételt várnak.

Ez azért is látványos eredmény, mert az iparág láthatóan nem mentes a kihívásoktól, elég aktuálisan a chiphiányra vagy a koronavírus miatti mobilitási korlátozásokra gondolni. „A pandémia alatt az autóbérlés kiesése kedvezőtlenül érintette a vállalatot is, de ezt hosszú távú bérlettel és más ügyfélkörre való átállással sikerült kezelni, és ezen a területen is az idei első félévben, a korábbi hasonló időszakkal összevetve 100 százalékos növekedést tudunk felmutatni” – mondta a vezérigazgató.

Bár a Balatonra vezetve még nem feltűnő a zöld rendszámos autók aránya itthon, figyelembe kell venni, hogy időbe telik az egész, átlagosan 15 éves autóállomány cseréje Magyarországon. Egyes márkáknál már az 50 százalékot közelíti a hibridek aránya az újautó-értékesítésben, és a teljesen elektromos modellek kínálata is lassan két számjegyűvé fejlődik.

Figyelemfelhívás

A részvényjegyzéshez kapcsolódóan befektetési tájékoztató készült, amely az autowallis.hu/reszvenyjegyzes oldalon érhető el. A tájékoztató felügyeleti jóváhagyása nem jelenti a felajánlott részvények jóváhagyását. A befektetőknek a befektetési döntés előtt célszerű elolvasniuk a tájékoztatót, hogy megértsék a döntés kockázatait és előnyeit. Nyilvános részvényjegyzéssel kapcsolatos reklám hangzott el.

A podcast elkészítését az AutoWallis Nyrt. támogatta.

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

László Pál
2021. december 5. 07:13 Podcast, Támogatói tartalom

Mikor volt Magyarország legközelebb a nyugati típusú fogyasztói társadalomhoz?

Podcastunkban Botos János gazdaságtörténész, egyetemi tanárral és Pásztory Ádámmal, az OTP Bank Pénzügytörténeti Gyűjteményének vezetőjével beszélgettünk a globális és magyar ipar- és gazdaságtörténet 150 évéről.

Stubnya Bence
2021. november 27. 07:21 Podcast

„Volt olyan ügyfelem, aki inkább veszni hagyta a pénzét” – már több mint egy éve tart a globális konténerkáosz

G7 Podcast! A boltok polcain azért is drágábbak egyes termékek, mert a konténerek a világban még mindig nem ott vannak, ahol lenniük kéne. Mihály Attila logisztikai szakértő magyarázta el, hogy miért.

Bucsky Péter
2021. november 24. 11:08 Podcast, Támogatói tartalom

Az elektromos buszok üzemeltetése új megközelítést igényel

Az ITK cégcsoport buszüzemeltetőként és buszgyártóként is készül az elektromos átállásra. Kossa György elnök-vezérigazgató a fenntartható közlekedés kevésbé ismert szempontjaira is rávilágított.

Fontos

Váczi István
2021. december 5. 17:01 Adat

Nem elfogyott, hanem megromlott a leghatékonyabbnak mondott vakcina magyar készletének tizede

Hiába volt összességében sikeres a Szputnyik felhasználása Magyarországon, a jelek szerint kínos lenne elismerni, hogy közel 200 ezer adagnak végül lejárt a szavatossága.

Katona Hajnalka
2021. december 5. 13:04 Élet

Néha még a harag is lehet jó tanácsadó

Persze csak akkor, ha az ember azért haragszik, mert igazságtalanságot lát, mert ilyenkor hajlamosabb jobban segíteni az érintettnek.

Pálos Máté
2021. december 4. 15:35 Adat, Élet

A térségben csak Magyarországon nőtt a legfontosabb termékenységi mutató

Tavaly sem csökkent, és feltehetően még idén is nő a magyar termékenységi ráta. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy jóval több gyerek születne.