Hírlevél feliratkozás
László Pál
2021. július 27. 14:01 Podcast, Támogatói tartalom

Magyarországon ötödébe kerül egy startupba fektetni, mint a Szilícium-völgyben

Annyira túlfűtött most a globális kockázati tőkepiac, olyan sok a befektető, hogy szinte lehetetlen hozzáférni a tranzakciókhoz – ezért a nemzetközi befektetők egyre inkább keresik azokat a helyeket, ahol van még potenciál, és ilyen a tágabban vett kelet-közép-európai régió is – mondja Galácz Ábel, a Lead Ventures alapkezelő vezetője a G7 podcastban.

A beszélgetés bármely podcast-lejátszóban, vagy ide kattintva hallgatható meg:

A régió előnye, hogy van egy nagyon jó mérnök-programozó „talentbázisa”, bár a vállalkozói kedv jellemzően alacsonyabb, mint nyugaton, inkább a biztonságos hátteret adó, nagy cégekhez mennek dolgozni az emberek, minthogy saját vállalkozást indítsanak. Előny még, hogy itt kevesebb pénzből tudnak eljutni fejlettebb stádiumba a startupok.

A régióban a magvető finanszírozási szakasz utáni szintű, úgynevezett scaleup tranzakció 2-4 millió eurós befektetés – ez az Egyesült Államokban 10 millió dollárnál kezdődik. Ez az összeg nagyjából ugyanazt a fejlettségi fokozatot, egy 20-30 fős csapat pénzügyi bázisát biztosítja hasonló időtávra. A különbséget elsősorban a bérköltségek eltérése adja, de ehhez hozzátartozik, hogy a megélhetési költségeknél, vagy például az irodabérlésnél sem mindegy, hogy a Szilícium-völgyben vagy Budapesten van a helyszín.

Még a koronavírus-járvány első hulláma alatt kapott 22 millió eurós befektetést az autógyárak részére önvezető rendszereket fejlesztő AI Motive. Galácz Ábel szerint a startupnál jól meglátták a piaci rést: a nagy techcégek – Google, Apple, Tesla – többnyire zárt ajtók mögött fejlesztik a teljesen önvezető autóikat, míg a nagy autógyártók szeretnék ezeket a technológiákat folyamatosan beépíteni a kínálatukba, de nincs meg a szoftveres képességük hozzá.

Az AI Motive az autógyártók számára önvezető modulokat biztosít, amelyek a leggyakoribb élethelyzetekre fókuszálnak, például az autópályás önvezetésre. Említette azt is, hogy 3,5 millió eurót kapott összesen az automatizált marketingszoftvert fejlesztő és értékesítő Recart budapesti csapata, akik abban segítenek elég hatékonyan a webshopoknak, hogy a vásárlók ne hagyják ott a szokásosan nagy arányban a bevásárlókosaraikat a fizetés előtt.

A podcast elkészítését a Lead Ventures támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom befektetés kockázati tőke Lead Ventures startup Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2025. március 29. 06:06 Podcast

Lemarad a gazdaság a népesség növekedése mögött, ha nem csökken Afrika kizsákmányolása

A nehézségekben a rossz kormányzási gyakorlatoknál is nagyobb szerepe lehet az adóelkerülésnek és az egyoldalú kereskedelmi kapcsolatoknak.

Stubnya Bence
2025. február 1. 06:08 Podcast

Mosolygósnak mondják a filippínó vendégmunkásokat, de sokuk lesz depressziós Magyarországon

Többszörösen kiszolgáltatott, sérülékeny csoport az itthon dolgozó EU-n kívüli vendégmunkásoké, a magyarok pedig saját kiszolgáltatottságuk miatt bizalmatlanok velük szemben. G7 Podcast!

Holtzer Péter
2025. január 25. 06:01 Podcast

Amikor jön a gyerek és beléd rúg, akkor nem az az első gondolatod, hogy ez a gyerek bajban van

A pedagógusok, nevelők nincsenek felkészülve a viselkedészavaros gyerekek kezelésére, ebben igyekszik segíteni a NoBadKid – Pressley Ridge Alapítvány.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.