Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. május 31. 15:01 Közélet, Vállalat

Majdnem másfél milliárd forinttal gazdagodott Orbán Viktor családja

Összességében kifejezetten erős évet zártak december végén a miniszterelnök szüleinek és testvérének cégei. Bár volt olyan társaság, amely ezúttal veszteséges lett, a vállalatok együttesen milliárdos nagyságrendű profitot termeltek, és ebből közel 1,4 milliárdot ki is vettek Orbánék.

A család legmeghatározóbb érdekeltsége továbbra is a Dolomit Kőbányászati Kft., amely 2018-ban minden korábbinál magasabb árbevételt hozott össze. A 4,6 milliárd forintos forgalom a 2017-es több mint másfélszerese, de az eddigi legjobb évben elért bevételnél is bő egymilliárddal magasabb. Ennek fényében nem meglepő, hogy a cég nyeresége is látványosan emelkedett és megközelítette a 2 milliárd forintot. A profitot a társaság egy az egyben kifizette osztalékként, ám ebből – mivel a Dolomit Kft.-nek nem Orbán Győző az egyetlen tulajdonosa – csak 972 millió forint jutott a miniszterelnök édesapjára.

A vállalat növekedése szinte biztosan nem ért véget, hiszen komoly tervek vannak a kitermelés további bővítésére. Áprilisban a Magyar Narancs írt róla, hogy a jelenlegi évi 100 ezer tonnáról egymillióra pörgetnék fel a kitermelt mennyiséget.

A másik két bányászati cégnek ennyire nem megy jól. A Gánt Kő és a Hahót Tőzeg Kft. – amelyek 2017-ig egy cég voltak – együttesen sem csinált 400 milliós forgalmat, ráadásul utóbbi vesztesége miatt a tavalyi profit is eltűnt. Ezek a vállalatok ezúttal nem is fizettek osztalékot.

 

Nem úgy a bányászati vállalkozásokhoz kapcsolt logisztikai cég, a Nehéz Kő Kft., amely tavaly ismét nagyot nőtt. Árbevétele megközelítette a 2,4 milliárd forintot, és ebből 304 millió forint eredménysoron is megmaradt. A társaság azonban még ennél is több osztalékot fizetett ki, az idei nyereség mellett ugyanis a korábban felhalmozott profit egy részét is kivette a társaságból Orbán Győző, aki így a Nehéz Kő Kft.-ből kicsit több, mint 400 millió forinthoz jutott.

A miniszterelnök szülei az elmúlt évekig nem gazdagodtak különösebben látványosan. Bár a cégek 2010 és 2014 között sem teljesítettek rosszul, ekkor még nem vettek ki túl sok pénzt a vállalatokból. A 2014-es választások után azonban véget ért ez a visszafogottság, azóta minden évben nagyobb osztalékjövedelme volt az Orbán-családnak, mint a kormányváltást követő első négy évben. Az elmúlt kilenc esztendőben összesen valamivel több mint 6,1 milliárd forint bevétele volt ilyen forrásból Orbánéknak, ebből 5,2 milliárd 2015 és 2018 között.

Közélet Vállalat dolomit kft Gánt Kő Kft. Nehéz Kő Kft. Orbán Győző Orbán Viktor Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Hidi János
2022. augusztus 7. 16:31 Közélet

A 2008-as válságot kiváltó értékvesztés többszörösét hozhatja a mostani átrendeződés az energiapiacon, de ez elkerülhető

Elkerülhető a válság, de ehhez a magán és kormányzati szektorok közös munkájára lenne szükség.

Tóth István János
2022. augusztus 6. 15:34 Közélet

Az utolsó csatlós átka

Minél később gondolja meg magát és szeretne átállni, annál nehezebb, költségesebb lesz ezt meglépnie.

Jandó Zoltán Torontáli Zoltán
2022. augusztus 6. 07:14 Közélet

Már megy a trükközés a magyar benzinkutakon, túl csábító a hatalmas árkülönbség

Nem sikerült felpörgetni az üzemanyagimportot az ársapka részleges megszüntetésével. Az ágazati szereplők szerint a keresletet kellene csökkenteni, de ehelyett a csalás válhat üzletszerűvé.

Fontos

Avatar
2022. augusztus 8. 17:04 Világ

A végén még elérik az oroszok, hogy új Szaúd-Arábia legyen egy afrikai országból

Az ukrajnai háború a műtrágyapiacot is teljesen átrendezte, és ez az élelmezési válságon keresztül Marokkót már a közeljövőben kulcsállammá teheti.

Kiss Péter
2022. augusztus 8. 09:44 Pénz

Mire lesz képes az eurót védő új fegyver a közelgő válságban?

Az Európai Központi Bank új eszköze egyelőre úgy hatékony, hogy nem is kellett használni, de ha tovább romlanak a gazdasági kilátások, élesben is be kell majd vetni.

Avatar
2022. augusztus 7. 04:34 Tech

2035-től ugyan villanyautóké lenne a főszerep Európában, de odáig eljutni nagyon nehéz lesz

2035-től nem lehet olyan új autót forgalomba helyezni az EU-ban, amit fosszilis üzemanyag hajt. A szabályozás elég szigorú, és a szakértők attól tartanak, hogy komoly véráldozatokkal fog járni.