Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. április 27. 16:30 Közélet, Pénz

Egyetlen alföldi úton majdnem 200 milliárdnyi megbízást kapott a Duna Aszfalt

Újabb hatalmas közbeszerzést nyert el a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt Kft. A tiszakécskei vállalat építheti az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszát illetve a kapcsolódó építményeket, köztük egy új, 556 méter hosszú hidat is a Tisza felett.

Mindezért 50,4 milliárd forintot számlázhat majd le a Duna Aszfalt a tendert kiíró Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt-nek, hacsak nem hívják le az opciós részt is, amiért további 941 milliót kaphat a cég. A Duna Aszfalton kívül még két induló volt: a Dömper Kft. illetve a Subterra-Raab kettős 53, a Generál Mély és Magasépítő Zrt. 55,5 milliárdért vállalata volna a munkát.

A leggyakrabban csak Mészáros Lőrinc állandó üzlettársaként emlegetett Szíjj vállalatát elég gyakran találják el nagyértékű közbeszerzések. Az M44-esen sem először dolgozik a társaság: a négy részre szedett beruházásból háromnál ott volt a nyertesek között. Egy szakaszt önállóan nyertek el, míg másik kettőt a Hódút Kft-vel közösen. A korábban elnyert szakaszok:

Szakasz   Hossz (km)  Ár (milliárd)  Nyertes 
Tiszakürt-Kunszentmárton 20,5 56,5  Duna Aszfalt – Hódút
Kunszentmárton-Csabacsűd 20,5  44,0 EuroAszfalt – Swietelsky – Soltút- A-Híd
Csabacsűd -Kondoros  20,4 42,2 Duna Aszfalt – Hódút
Kondoros-Békéscsaba 18,0  41,4 Duna Aszfalt

Az egyetlen olyan rész, amin nem ők dolgoznak, a Kunszentmárton és Csabacsűd közötti 20,5 kilométer. Az erre kiírt közbeszerzést az EuroAszfalt-Swietelsky-Soltút-A Híd négyes nyerte 44 milliárdos ajánlattal.

Mindez azt is jelenti, hogy a Duna Aszfalt egyetlen autópályán nagyjából 190 milliárd forintnyi munkát nyert el egyedül, vagy a Hódúttal közösen.

A mostani beruházás azért is érdekes, mert az egy kilométerre vetített költsége messze ennek a legmagasabb. Az M44-es korábbi szakaszai 2,1-2,8 milliárd forintba kerültek kilométerenként, a  Lakitelek és Tiszakürt közötti szűk 10 kilométernél azonban 5 milliárd feletti az egységár. Ebben minden bizonnyal szerepet játszik a már említett Híd, ami egész biztosan jelentősen megdobja a költségeket. A hídról egyébként korábban a magyarepitok.hu  azt írta, hogy terveit az Uvaterv Zrt. készíti, legnagyobb szabadnyílása pedig 152 méteres lesz.

A tervezett M8-as autópályát Békéscsabával összekötő M44-es egyébként régi hiányossága a magyar úthálózatnak. Megépítését régóta tervezik, még a 2014-es választások előtt maga Orbán Viktor tett ígéretet arra, hogy az előző ciklus végére elkészül, erre azonban végül nem történt meg. Bár valószínűleg nem ez az egyetlen ok, a gyorsforgalmi út hiánya egész biztosan nagyban hozzájárult a viharsarokként is emlegetett térség gazdasági leszakadásához.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Pénz Duna Aszfalt M44 Szíjj László Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Pálos Máté Hajdu Miklós
2023. október 2. 04:34 Közélet

Sokkal jobban keres, aki tovább tanul – még több diplomás kellene, mégis felrobbant az iskolaelhagyók aránya

Az érettségi, a szakképesítés és a főiskolai diploma is jelentős bértöbbletet hoz a munkaerőpiacon, a kormány a tankötelezettség leszállításával mégis több ezer fiatalt engedett ki 8 általánossal az oktatási rendszerből.

Pálos Máté
2023. október 1. 04:34 Közélet

Így leszünk sportoló nemzet: 9 év alatt több mint 40 iskolai tornaterem épült 21 milliárdból, a legszegényebbek pont kimaradtak

Miközben pörögnek a sportra az állami százmilliárdok, végül csak felépült több tucat tornaterem is, és ugyan az arlói iskolások mégsem kapják meg a megígért tornatermet, így már "csak" mintegy 200 tornaterem nélküli iskola lehet az országban.

Dr. Rékassy Balázs
2023. szeptember 30. 17:08 Élet, Közélet

Vadkapitalista és kommunista egészségügy együttélése mindenki számára vesztes helyzetet teremt

Az elmúlt pár év egészségpolitikai intézkedései nyomán a magasabb fizetések mellett a szolgáltatások színvonala nem lett jobb, a közhangulat javulása se érződik, és az ellátottak száma sem nőtt.

Fontos

Fabók Bálint
2023. október 2. 15:03 Adat

Karikó Katalin az első nő, aki kelet-európai állampolgárként tudományos Nobel-díjat kapott

Eddig mindössze három kelet-európai származású nő nyert tudományos Nobelt, közülük Karikó az első, aki megtartotta eredeti állampolgárságát.

Kolozsi Ádám
2023. október 2. 13:39 Élet

„Anyukám mindig meghallgatta a rádióban, hogy ki kapta a Nobel-díjat. Hát most összejött” – mondta Karikó Katalin díja után a G7-nek

A nemzetközi tudományosságban is egészen ritka, hogy az átütő alkalmazási eredmények után alig három évvel valakit a világ legnagyobb tudományos elismerésében részesítsenek.

Kolozsi Ádám
2023. október 2. 09:03 Világ

A magyar kormánymédia alapján nehéz lenne megérteni, mi történik éppen Svédországban

Bevándorlógettók, vérbosszú és gengszterrap: a svéd hadsereget is bevetnék az elszabadult bandaháborúk megállítására.