Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. április 27. 16:30 Közélet, Pénz

Egyetlen alföldi úton majdnem 200 milliárdnyi megbízást kapott a Duna Aszfalt

Újabb hatalmas közbeszerzést nyert el a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt Kft. A tiszakécskei vállalat építheti az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszát illetve a kapcsolódó építményeket, köztük egy új, 556 méter hosszú hidat is a Tisza felett.

Mindezért 50,4 milliárd forintot számlázhat majd le a Duna Aszfalt a tendert kiíró Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt-nek, hacsak nem hívják le az opciós részt is, amiért további 941 milliót kaphat a cég. A Duna Aszfalton kívül még két induló volt: a Dömper Kft. illetve a Subterra-Raab kettős 53, a Generál Mély és Magasépítő Zrt. 55,5 milliárdért vállalata volna a munkát.

A leggyakrabban csak Mészáros Lőrinc állandó üzlettársaként emlegetett Szíjj vállalatát elég gyakran találják el nagyértékű közbeszerzések. Az M44-esen sem először dolgozik a társaság: a négy részre szedett beruházásból háromnál ott volt a nyertesek között. Egy szakaszt önállóan nyertek el, míg másik kettőt a Hódút Kft-vel közösen. A korábban elnyert szakaszok:

Szakasz   Hossz (km)  Ár (milliárd)  Nyertes 
Tiszakürt-Kunszentmárton 20,5 56,5  Duna Aszfalt – Hódút
Kunszentmárton-Csabacsűd 20,5  44,0 EuroAszfalt – Swietelsky – Soltút- A-Híd
Csabacsűd -Kondoros  20,4 42,2 Duna Aszfalt – Hódút
Kondoros-Békéscsaba 18,0  41,4 Duna Aszfalt

Az egyetlen olyan rész, amin nem ők dolgoznak, a Kunszentmárton és Csabacsűd közötti 20,5 kilométer. Az erre kiírt közbeszerzést az EuroAszfalt-Swietelsky-Soltút-A Híd négyes nyerte 44 milliárdos ajánlattal.

Mindez azt is jelenti, hogy a Duna Aszfalt egyetlen autópályán nagyjából 190 milliárd forintnyi munkát nyert el egyedül, vagy a Hódúttal közösen.

A mostani beruházás azért is érdekes, mert az egy kilométerre vetített költsége messze ennek a legmagasabb. Az M44-es korábbi szakaszai 2,1-2,8 milliárd forintba kerültek kilométerenként, a  Lakitelek és Tiszakürt közötti szűk 10 kilométernél azonban 5 milliárd feletti az egységár. Ebben minden bizonnyal szerepet játszik a már említett Híd, ami egész biztosan jelentősen megdobja a költségeket. A hídról egyébként korábban a magyarepitok.hu  azt írta, hogy terveit az Uvaterv Zrt. készíti, legnagyobb szabadnyílása pedig 152 méteres lesz.

A tervezett M8-as autópályát Békéscsabával összekötő M44-es egyébként régi hiányossága a magyar úthálózatnak. Megépítését régóta tervezik, még a 2014-es választások előtt maga Orbán Viktor tett ígéretet arra, hogy az előző ciklus végére elkészül, erre azonban végül nem történt meg. Bár valószínűleg nem ez az egyetlen ok, a gyorsforgalmi út hiánya egész biztosan nagyban hozzájárult a viharsarokként is emlegetett térség gazdasági leszakadásához.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Pénz Duna Aszfalt M44 Szíjj László Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Stubnya Bence
2024. szeptember 18. 16:27 Közélet

A VI. kerületi tiltás után a kormány is ráfordulna az Airbnb-szabályozás szigorítására

Országosan is szigorítás jöhet, a nemzetgazdasági miniszter szerint az Airbnb nem turisztikai, hanem lakhatási kérdés.

Stubnya Bence
2024. szeptember 18. 13:48 Közélet, Világ

Még mindig túl sokan dohányoznak, ezért újabb helyekről tiltaná ki az EU a cigarettát

Magyarországon 26 százalék volt tavaly a dohányosok aránya, az új szabályokat a hevített dohánytermékekre és elektronikus cigarettákra is kiterjesztenék.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 18. 10:13 Közélet, Vállalat

A Brazil Államkincstár a hatezer milliárdos magyar cég kötvényéről: ez csalás!

Az értékpapír nem érvényes és soha nem is létezett, a vele kapcsolatos bármilyen kereskedelmi vagy pénzügyi tranzakció illegális - írták a brazilok.

Fontos

Mészáros R. Tamás
2024. szeptember 19. 04:55 Világ

Fogy a jüan, akadozik az orosz kereskedelem az új szankciók miatt

Növekvő kereskedelmi és pénzügyi kellemetlenséget okoznak Oroszországnak és Kínának az Egyesült Államok legújabb pénzügyi fogásai, amelyeket újabb szankciók követhetnek.

Stubnya Bence
2024. szeptember 18. 05:31 Adat, Közélet

Orbán nagyokat mondott, de tényleg nem rosszak a magyar növekedési kilátások

Inkább 3, mint 5 százalékos növekedés várható jövőre, de ez Közép-Európában és az uniós mezőnyben is az erősebb teljesítmények közé tartozhat.

Torontáli Zoltán
2024. szeptember 17. 16:33 Közélet, Vállalat

Miért mondja Nagy Márton, hogy a Spar politizál?

A Spar és a magyar állam közötti csörte jogi-szakmai oldala helyett a kormány a jelek szerint most már a politikai szálra helyezi a hangsúlyt.