Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. április 27. 16:30 Közélet, Pénz

Egyetlen alföldi úton majdnem 200 milliárdnyi megbízást kapott a Duna Aszfalt

Újabb hatalmas közbeszerzést nyert el a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt Kft. A tiszakécskei vállalat építheti az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszát illetve a kapcsolódó építményeket, köztük egy új, 556 méter hosszú hidat is a Tisza felett.

Mindezért 50,4 milliárd forintot számlázhat majd le a Duna Aszfalt a tendert kiíró Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt-nek, hacsak nem hívják le az opciós részt is, amiért további 941 milliót kaphat a cég. A Duna Aszfalton kívül még két induló volt: a Dömper Kft. illetve a Subterra-Raab kettős 53, a Generál Mély és Magasépítő Zrt. 55,5 milliárdért vállalata volna a munkát.

A leggyakrabban csak Mészáros Lőrinc állandó üzlettársaként emlegetett Szíjj vállalatát elég gyakran találják el nagyértékű közbeszerzések. Az M44-esen sem először dolgozik a társaság: a négy részre szedett beruházásból háromnál ott volt a nyertesek között. Egy szakaszt önállóan nyertek el, míg másik kettőt a Hódút Kft-vel közösen. A korábban elnyert szakaszok:

Szakasz   Hossz (km)  Ár (milliárd)  Nyertes 
Tiszakürt-Kunszentmárton 20,5 56,5  Duna Aszfalt – Hódút
Kunszentmárton-Csabacsűd 20,5  44,0 EuroAszfalt – Swietelsky – Soltút- A-Híd
Csabacsűd -Kondoros  20,4 42,2 Duna Aszfalt – Hódút
Kondoros-Békéscsaba 18,0  41,4 Duna Aszfalt

Az egyetlen olyan rész, amin nem ők dolgoznak, a Kunszentmárton és Csabacsűd közötti 20,5 kilométer. Az erre kiírt közbeszerzést az EuroAszfalt-Swietelsky-Soltút-A Híd négyes nyerte 44 milliárdos ajánlattal.

Mindez azt is jelenti, hogy a Duna Aszfalt egyetlen autópályán nagyjából 190 milliárd forintnyi munkát nyert el egyedül, vagy a Hódúttal közösen.

A mostani beruházás azért is érdekes, mert az egy kilométerre vetített költsége messze ennek a legmagasabb. Az M44-es korábbi szakaszai 2,1-2,8 milliárd forintba kerültek kilométerenként, a  Lakitelek és Tiszakürt közötti szűk 10 kilométernél azonban 5 milliárd feletti az egységár. Ebben minden bizonnyal szerepet játszik a már említett Híd, ami egész biztosan jelentősen megdobja a költségeket. A hídról egyébként korábban a magyarepitok.hu  azt írta, hogy terveit az Uvaterv Zrt. készíti, legnagyobb szabadnyílása pedig 152 méteres lesz.

A tervezett M8-as autópályát Békéscsabával összekötő M44-es egyébként régi hiányossága a magyar úthálózatnak. Megépítését régóta tervezik, még a 2014-es választások előtt maga Orbán Viktor tett ígéretet arra, hogy az előző ciklus végére elkészül, erre azonban végül nem történt meg. Bár valószínűleg nem ez az egyetlen ok, a gyorsforgalmi út hiánya egész biztosan nagyban hozzájárult a viharsarokként is emlegetett térség gazdasági leszakadásához.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Pénz Duna Aszfalt M44 Szíjj László Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Pálos Máté
2024. február 21. 17:08 Közélet

Egyre több ember dönt a haláláról, Hollandiában már a halálozások 5 százaléka eutanázia

Európában és a világon egyre több embernek terjed ki az önrendelkezési joga a halálára – és egyre többen élnek is vele.

Torontáli Zoltán
2024. február 21. 12:19 Közélet

Mikor fogja kifizetni a tb, ha magánklinikára megy valaki egy műtétre?

Lényegében ezen kezdett el dolgozni a kormányzati szakpolitika, de rengeteg a nyitott kérdés.

Stubnya Bence
2024. február 21. 10:01 Közélet

Európai rekorder lenne Magyarország, ha sikerülne a kormány terve

85 százalékra emelkedhet a kormány tervei szerint a foglalkoztatottsági ráta. Tartalék azonban csak a 25 év alattiakban és az 55 év felettiekben van.

Fontos

Váczi István
2024. február 22. 12:15 Élet

A gáz után a víz drágulása fenyegeti a panelek árát felsrófoló távhős rezsicsökkentést

Bajba sodorta a távhőszolgáltatókat a vízdíjak megemelése, a problémára vagy a szabályok módosítása, vagy további állami támogatás lehet megoldás.

Jandó Zoltán
2024. február 22. 04:34 Vállalat

Mostantól biztosan nem Orbán kötélbarátja felügyeli a lakásod

Eladta egyik meghatározó biztonsági cégét Garancsi István. A tranzakcióval a piac lényegében kétszereplőssé vált, ráadásul a két óriáscég más-más szegmensekben aktív.

Torontáli Zoltán
2024. február 21. 15:22 Vállalat, Világ

Újabb országban mondták ki, nem munkavállalók az ételfutárok, de bekerülhetnek az ágazati kollektív szerződésbe

Hiányzik az unióban az egységes szabályozás, a finn bíróság a magyarral megegyező állásfoglalást hozott.