Hírlevél feliratkozás
Forint Ferenc
2023. november 21. 17:56 Fizetett hirdetés

Hatékonyság és élmény: ezt is nyújtja az e-mobilitás

Egypedálos vezetés, töltésvezérlés mobilapplikáción, hatékonyság: az elektromobilitás új vezetési élményt nyújt.

Az elektromos autózással kapcsolatban általában a zéró emissziós környezeti hatásokat szokták felhozni az egyik különbségként a hagyományos járművekkel szemben. Ugyanakkor vannak további területek is, ahol merőben újat hoznak a mobilitásba a nem belsőégésű motorral hajtott autók. Ilyen a vezetési élmény, illetve a hatékonyság is – utóbbi nemcsak az energiafelhasználásban, de a flottakezelésben is tetten érhető.

Egy autó beszerzése során az egyik legfontosabb tényezőt a vételár mellett a fenntartási költség jelenti. Ebben pedig jelentős különbség mutatkozik az egyes hajtási technológiák között. A legnagyobb eltérés az elektromos járművek javára – a belső égésű motoros autókhoz képest –, hogy  kevesebb kopó-forgó alkatrészből áll. Ez jóval alacsonyabb szervizelési költségeket is jelent, és nincs szükség olajcserére sem, amely az egyik leggyakoribb szerviztétel.

Ugyanezek a költségek egy céges gépjármű flotta üzemeltetésénél többszörözve jelentkeznek, ezért a járműparkkal rendelkező kis- és középvállalatok számára is fontos költségelőny lehet a szervizdíjak mérséklődése. Számukra az E.ON E-flotta mindemellett azért is előnyös, mert saját eszköz beruházás nélkül is azonnali megoldást képes nyújtani a felmerülő mobilitási igényekre, azok változására és kiszámítható költségként jelenik meg a cég életében.

Szintén az üzemeltetéshez kapcsolódó előny, hogy – a nyilvános töltőhálózaton elérhető egyen- és váltóáramú gyors-, villám-, és ultragyorstöltők használata esetén is –, a töltéshez használt elektromos energia még az elmúlt időszak drágulását figyelembe véve is jelen cikk megjelenésének időpontjában olcsóbb egy kilométerre vetítve, mint a fosszilis üzemanyagok. A töltőhálózat nemzetközi és hazai szinten is folyamatosan fejlődik, az E.ON szakmai támogatásával és nemzetközi hátterével pedig most bármelyik vállalat akár a saját E-töltő hálózatát is kiépítheti.

A zéró emissziós autózás mindezeken túl teljesen új vezetési élményt nyújt a belső égésű motoros autókhoz képest, hiszen alacsony fordulattól maximális nyomaték leadására képes, ezzel dinamikusabbá téve az autó gyorsulását. A szennyezésmentes üzemelés azt is magával hordozza, hogy szinte hangtalanul lehet suhanni a városban. Az indítás is halk, csupán a fedélzeti rendszer csippanása jelzi, hogy a gép készen áll az indulásra.

Menet közben a legnagyobb különbséget az úgynevezett egypedálos vezetés jelenti. Ennek lényege, hogy az elektromos autókban is van ugyan fékpedál, ám azt sokkal ritkábban kell használni, ugyanis ezek a gépjárművek képesek a motorféküzem során felszabaduló mozgási energiát visszatáplálni a hajtóakkumulátorba. Mivel ennek a regeneratív fékezésnek az ereje változtatható, így a gázpedál felengedésével akár olyan mértékű lassulás (és energiavisszanyerés) történhet, ami városi közlekedés esetén csak veszélyhelyzetekben teszi szükségessé a fékpedál használatát.

Az elektromos autózást könnyíti még a fedélzeti és töltőrendszerek távoli elérése: a legtöbb utazással kapcsolatos adatot és funkciót akár távolról, interneten keresztül okostelefonról is lehet vezérelni, sőt, a töltési folyamatot otthoni e-töltő rendszer esetén időzíteni is lehet, ráadásként pedig a korábbi töltések adatai is megtekinthetők a mobilalkalmazásban. Sőt, a drivE.ON alkalmazás azzal is kényelmesebbé teszi az e-autós mindennapokat, hogy a költésért saját regisztrált bankkártyával is lehet fizetni.

A cikk megjelenését az E.ON támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Fizetett hirdetés Olvasson tovább a kategóriában

Advertisement

Fizetett hirdetés

Forint Ferenc
2024. július 1. 09:30 Fizetett hirdetés

Környezettudatos hulladékfuvarozás – közútról vasútra

Az EU elvárásai nemcsak a hulladékgazdálkodást állítják kihívás elé, hanem a begyűjtött hulladék logisztikáját is.

Forint Ferenc
2024. június 19. 11:31 Fizetett hirdetés

Így lépi át az elektromos autózás korlátait a Porsche Taycan

Ha a Porsche valamibe belekezd, nem csupán az elsőségre törekszik, hanem általában átlépi a műfaj korlátait. A több mint 75 éves autógyártó az elektromos autózás műfajába is így lépett be, amikor 2019-ben bemutatta a Taycant. A négyajtós sportautó számos világújdonsággal érkezett, a folyamatosan bővülő kínálat pedig egyre szélesebb közönség szívébe lopta be magát. A siker magától értetődő volt. De a Porsche nem dőlt hátra és most még jobbá tette a Taycant.

Forint Ferenc
2024. május 8. 17:05 Fizetett hirdetés

Már van megoldás a nagy méretű és nagy átmérőjű fémszerkezetek vágására

Többé nem jelent problémát a nehezen kezelhető fémprofilok precíziós vágása a gyártó vállalatok számára. A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.