Kevesebb mint két évvel a piacra dobása után a gyenge forgalmi adatok miatt felhagy a Nestlé az egyebek mellett az Egyesült Királyságban árult, csökkentett cukortartalmú Milkybar Wowsomes csokoládék forgalmazásával.
Bevezetésekor a svájci édesipari multi azt kommunikálta, hogy „üreges” cukorkristályokat alkalmaz a termékben, hogy ugyanazt az élvezeti értéket 30 százalékkal kevesebb cukorral is el lehessen érni. Ekkor ezt a technológiát több édesipari szakember is olyan áttörésként értékelte, amely segíthet a Nestlének, hogy az alacsony cukortartalmú édességek növekvő piacán is vezető szerepre tegyen szert – írja a BBC.
Ezt a tendenciát a hatósági fellépés is gyorsítja, sok országban ugyanis egyre jobban nyomasztják az édességgyártókat, hogy csökkentsék termékeik cukortartalmát, így járulva hozzá az elhízás elleni küzdelemhez. Ennek megfelelően a Milkybar Wowsomes bevezetésekor a Nestlé nagy-britanniai és írországi vezetője azt emelte ki, hogy a szülők olyan csokoládét adhatnak gyermekeiknek, amelynek kellemes az íze, még sincs benne olyan sok cukor.
Az Egyesült Királyságban más nagy gyártók is követték a Nestlé példáját, a Mars Wrigley a Snickers és a Mars, a Mondelez pedig a Cadbury Dairy Milk csökkentett cukortartalmú verziójával.
Mivel a hatósági nyomás nem változik, valószínűleg nem törik meg ez a trend, legfeljebb lelassul. A Nestlé most azt kommunikálja, hogy új technológián dolgozik, amelyet jövőre szeretne bevezetni a piacra.
Élet
Fontos