A jellemzően inkább az ország észak-keleti szegletében aktív He-Do Kft. újíthatja fel az Eurovelo 6 kerékpárút Szentendre és Budapest közötti szakaszát. A társaság 850 milliós ajánlattal nyerte el a megbízást, megelőzve a korábban Seszták Miklós egykori fejlesztési miniszterhez kötött Penta Kft-t és a kormány kedvenc autópálya-építőjét, a Duna Aszfaltot (DA) is. A tavaly közel 130 milliárd forintos forgalmat, és 18 milliárdos nyereséget produkáló DA például majdnem 15 százalékkal drágább ajánlatot adott.
A Budapest és Szentendre közötti Duna-menti kerékpárút valószínűleg az egyik legforgalmasabb az országban, az állapota azonban hosszú évek óta kritikán aluli. Nem véletlen ígérik már jó ideje, hogy felújítják, sőt valójában a munkának mostanra be is kellett volna fejeződnie. A tervezést már két éve megrendelte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és bár azóta többször módosítottak a szerződésen, elvileg így is már majdnem egy éve kész vannak a tervek.
A kivitelezésre azonban csak januárban írták ki a közbeszerzést, és a tenderen a napokban hirdettek eredményt. A közzétett dokumentumok szerint a
850 millió forintból egy nagyjából 5,6 kilométerest szakaszt hoznak rendbe, illetve részben építenek meg,
a két város közötti bicikliútnak ugyanis némileg a nyomvonala is változik. Az út négy méter széles lesz, egyes helyeken a közvilágítást is kiépítik mellette, a Dera-Patak felett pedig egy 36 méter hosszú híd vezet majd át.
Az elmúlt években a korábbinál nagyobb hangsúlyt kapott Magyarországon a kerékpárút-hálózat fejlesztése. A kifejezetten közkedvelt Duna-menti útvonalat láthatóan kiemelten kezelik, több helyen is voltak, illetve lesznek fejlesztések a tervek szerint. Szentendre városa például másfél éve egy 160 oldalas kerékpárforgalmi hálózati tervet állított össze, és a fővárosból Szentendrére vezető másik, a 11-es út mellett haladó kerékpárutat is a közelmúltban újították fel.
Élet
Fontos