Jó évet zárt tavaly a Magyarországon több mint 230 üzlettel jelen lévő Rossmann, a német drogérialánc csoportszinten 8,1 százalékkal 11,1 milliárd euróra növelte árbevételét. A cég közleménye szerint ilyen gyorsan utoljára abban az évben nőtt, amikor 2012-ben csődbe ment egyik legfontosabb riválisa, a Schlecker.
Az egyes piacai közül csak Németországra közölt adatot a vállalat, ott 8,2 százalékkal 7,9 milliárd euróra nőtt a forgalom. A többi piacán (Spanyol-, Lengyel-, Cseh- és Magyarország, Albánia, Koszovó és Törökország) a növekedés 7,8 százalék volt, így az árbevétel 3,2 milliárd eurót tett ki.
A drogérialánc első alkalommal lépett kizárólag digitális formában egy új piacra, Dániában. Az online értékesítésről azt írták, hogy két számjegyű mértékben nőtt 2021-ben, az utóbbi két évben pedig majdnem megduplázódott. Ahogy a Welt emlékeztet, erről az alapító Dirk Rossmann – aki ősszel vonult vissza a vállalatvezetéstől – tavaly tavasszal azt mondta a német hírügynökségnek, hogy az internetes értékesítésük továbbra is veszteséges, de csak kis mértékben, és folytatják ennek a tevékenységnek a bővítését.
A vállalat az eredményességéről nem tett közzé információt, és mivel magánkézben van, erre nincs is kötelezettsége. Arról viszont beszámolt, hogy az idei üzleti évben 230 millió eurót szán beruházásokra, amelyek keretében 200 új üzletet nyit, ebből 70-et Németországban. Nem lenne meglepő, ha idehaza is újabb boltokat nyitna, hiszen tavaly 18 üzlettel bővült az itteni hálózata.
Vállalat
Fontos