Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. augusztus 31. 11:07 Vállalat

Már nem lesz minden Porsche „Made in Germany”

Alig van már olyan európai autógyártó, amelynek ne lenne nagyon erős ázsiai és különösen kínai jelenléte, a Porsche esetében azonban ez eddig csak az eladásokban öltött testet: tavaly közel 89 ezer Porsche talált gazdára Kínában, amely az értékesítésének majdnem harmada.

Ezek az autók egytől egyig Európában készültek, és azon belül is elsősorban Németországban. Ez alól csak a Cayenne-ek képeznek részben kivételt, amelyek karosszériája Pozsonyban készül, de ezt követően Lipcsében építik be a motort. (Korábban készültek Boxsterek Finnországban egy gyártási partnerség keretében.) A Volkswagen-csoportba tartozó gyártónál azonban elérkezettnek látták az időt, hogy az értékesítésen túl is kiépítsék az ázsiai jelenlétet. Ahogy a Frankfurter Allgemeine Zeitung írja, Kínában egy kutató-fejlesztő központot, Malajziában pedig egy gyárat hoznak létre.

Egyelőre mindegyik viszonylag kis volumenű lesz, a sanghaji k+f központban kezdetben mindössze 15-en dolgoznak majd, elsősorban a hálózati megoldások, önvezetés és digitális szolgáltatások területén. Ezzel leginkább az a márka célja, hogy jobban megismerjék a kínai vásárlók igényeit, jelenleg ugyanis talán világszinten is ők igénylik leginkább az ilyen típusú innovációkat.

A leendő malajziai üzem paramétereit egyelőre nem közölték, de az is kicsiben indul, hivatalosan ugyanis csak az a cél, hogy a helyi – jelentős importvámokkal védett – piac igényeit kielégítsék. Mivel azonban tavaly az országban csak 400 Porschét adtak el, hosszabb távon aligha érik be ezzel a volumennel, mivel erre messze nem éri meg egy gyárat létrehozni és fenntartani. Az üzem a tervek szerint jövőre már termelni kezd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyar gyárakat is megbénítanak a délkelet-ázsiai járványgócokA texasi fagy és egy tokiói tűz után a délkelet-ázsiai Covid-gócpontok okoznak fennakadásokat az autóiparban és az elektronikai gyártásban.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás Kína Malajzia Porsche Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.

Avatar
2024. április 27. 04:37 Világ

Amerika részben hátat fordít a fenntarthatóságnak, Európa még kitart

Bár az ESG-célkitűzéseket mindössze néhány évvel ezelőtt állították fel, már annyi feszültséget okoztak, hogy az Egyesült Államokban részben feladták őket.