Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. június 7. 14:38 Vállalat

Újabb autógyártó akarja abbahagyni a belső égésű modellek gyártását

Az 500-as képében a Fiat jelenleg egyetlen elektromos személyautót gyárt, de a cégvezetés elkötelezte magát, hogy 2030-ban már kizárólag elektromos kocsikat kínál majd a vevőknek.

A márka anyavállalata, a Stellantis által publikált dokumentum szerint – amely a Fiat-vezérigazgató Olivier Francois és Stefano Boeri építész beszélgetésének kivonata – az olasz autógyártó termékpalettáját 2025 és 2030 között fokozatosan az elektromos járművek felé tolják el, és végül nem is maradnak belső égésű motor által hajtottak. A menedzser hozzátette: az egyre olcsóbb akkumulátorokat kihasználva olyan gyorsan jönnek ki az új modellekkel, amennyire csak lehetséges.

Ez a fejlemény azért is figyelemre méltó, mert a Fiat-Chrysler finoman szólva nem járt élen az elektromos autózásban, csak úgy tudta elkerülni a túl magas flottaszintű károsanyag-kibocsátás miatti uniós büntetést, hogy kibocsátási krediteket vásárolt a Teslától. Miután azonban a Fiat-Chrysler egyesült az Opelt is magában foglaló Peugeot-Citroennel (PSA), megváltozott a helyzet. Az így létrejött Stellantisban immár házon belül van egy olyan alváz, amelyet az elektromos Opel Corsánál, Peugeot 208-asnál és DS 3 Crossbacknél is használnak, és amelyre a jövőben Fiatok is épülhetnek.

Ahogy a bejelentésről beszámoló golem.de emlékeztet, a Fiat már egészen hosszú sorba állt be azzal, hogy bejelentette a belső égésű modellek kivezetését. A Jaguar 2025-től akar csak elektromos autókat gyártani, a Volvo, valamint a BMW a Minivel 2030-at jelölte ki erre, míg a General Motors 2035-as dátumot tűzött ki.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég az autóipari jó hírek mögött is nagy bizonytalanság látszikA magyar járműgyártás meglehetősen kiszolgáltatott a külföldi vállalatoknak, miközben az ágazat hazai kézben lévő része nincs könnyű helyzetben.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás autógyártó elektromos autó Fiat stellantis üvegház Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.