Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. június 7. 14:38 Vállalat

Újabb autógyártó akarja abbahagyni a belső égésű modellek gyártását

Az 500-as képében a Fiat jelenleg egyetlen elektromos személyautót gyárt, de a cégvezetés elkötelezte magát, hogy 2030-ban már kizárólag elektromos kocsikat kínál majd a vevőknek.

A márka anyavállalata, a Stellantis által publikált dokumentum szerint – amely a Fiat-vezérigazgató Olivier Francois és Stefano Boeri építész beszélgetésének kivonata – az olasz autógyártó termékpalettáját 2025 és 2030 között fokozatosan az elektromos járművek felé tolják el, és végül nem is maradnak belső égésű motor által hajtottak. A menedzser hozzátette: az egyre olcsóbb akkumulátorokat kihasználva olyan gyorsan jönnek ki az új modellekkel, amennyire csak lehetséges.

Ez a fejlemény azért is figyelemre méltó, mert a Fiat-Chrysler finoman szólva nem járt élen az elektromos autózásban, csak úgy tudta elkerülni a túl magas flottaszintű károsanyag-kibocsátás miatti uniós büntetést, hogy kibocsátási krediteket vásárolt a Teslától. Miután azonban a Fiat-Chrysler egyesült az Opelt is magában foglaló Peugeot-Citroennel (PSA), megváltozott a helyzet. Az így létrejött Stellantisban immár házon belül van egy olyan alváz, amelyet az elektromos Opel Corsánál, Peugeot 208-asnál és DS 3 Crossbacknél is használnak, és amelyre a jövőben Fiatok is épülhetnek.

Ahogy a bejelentésről beszámoló golem.de emlékeztet, a Fiat már egészen hosszú sorba állt be azzal, hogy bejelentette a belső égésű modellek kivezetését. A Jaguar 2025-től akar csak elektromos autókat gyártani, a Volvo, valamint a BMW a Minivel 2030-at jelölte ki erre, míg a General Motors 2035-as dátumot tűzött ki.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég az autóipari jó hírek mögött is nagy bizonytalanság látszikA magyar járműgyártás meglehetősen kiszolgáltatott a külföldi vállalatoknak, miközben az ágazat hazai kézben lévő része nincs könnyű helyzetben.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autógyártás autógyártó elektromos autó Fiat stellantis üvegház Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. május 7. 14:03 Tech, Vállalat

Elmegy a piac a magyar e-kereskedők mellett

Vége annak az egyszerű korszaknak, amikor a Kínából nagyban megvett árut kettes szorzóval itthon simán el lehet adni.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 14:24 Adat, Vállalat

Most látszik, mennyire megütötte az oroszokat, hogy nem veszik a gázukat Európában

Az európai piac összeomlása miatt lett közel negyed évszázadnyi nyereséges működés után 2023-ban veszteséges a Gazprom orosz gázóriás.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 05:32 Pénz, Vállalat

Nem a Gazprommal lesz a politikai haszonszerzés eszköze a Fradi és a magyar labdarúgás

Mert már régen az. A magyar futballban soha nem alakult ki valódi szponzoráció. A Fidesz hatalomra kerülését követően a baráti pénzeket a politikai motiváció váltotta fel.

Fontos

Váczi István
2024. május 7. 16:33 Élet

Elkezdődött a G7 új korszaka

Újult erővel, több és frissebb cikkel térünk vissza.

Jandó Zoltán
2024. május 7. 11:08 Adat, Közélet

Magyar egészségügy 2024: inkasszó, eszközhiány, 100 milliárdos adósság

A magyar tulajdonban lévő egészségügyi beszállító cégek lehetnek a kórházi adósságállomány folyamatos növekedésének vesztesei. Több vállalat is elhagyhatja a piacot.

Stubnya Bence
2024. május 7. 05:38 Közélet, Világ

A románok fogyasztanak, a magyarok beruháznak, de ki lesz ettől gazdagabb hosszú távon?

Románia fogyasztásorientált gazdasági stratégiával hagyta le egy főre eső GDP-ben Magyarországot. A magyar gazdaságpolitika viszont még inkább a beruházásokra fókuszálna.