Korábban írtuk róla, hogy elég magas bér ígéretével toboroz a Tesla a Berlin közelében épülő gyárába, de a német sajtó szerint így sem megy könnyen a pozíciók betöltése. A grünheidei üzemben a tervek szerint júliusban kezdődik a termelés, és idővel évi akár félmillió autó is lehet majd a kibocsátás.
Jelenleg 350 nyitott németországi állás található a vállalat karrieroldalán, köztük mintegy száz menedzsment pozíció. Ez nem tűnik túl soknak a hétezres tervezett létszámhoz képest, a német újságírók figyelmét inkább az keltette fel, hogy az álláshirdetések közül néhányat több mint egy éve tettek közzé, 2020-ból pedig 190 származik.
A Tesla nem akarta kommentálni a Handelsblatt megállapításait, mindössze arra hívta fel a figyelmet, hogy azok a pozíciók, ahova több embert akarnak felvenni, csak egyszer szerepelnek a karrieroldalán. (Amiből az következik, hogy az adott pozícióba már vehettek fel embert, csak nem annyit, amennyit összesen akarnak.) Decemberben egyébként egy német lap arról írt, hogy a hétezerből egyelőre csak kétezer embert vettek fel.
Leginkább a menedzsmentpozíciókról képzelhető el, hogy nem lesz könnyű betölteni őket. Ahogy egy HR-szakértő a Handelsblattnak elmondta, a mostani, sok szempontból válságos gazdasági helyzetben a szóba jöhető emberek jobban meggondolnak egy váltást, nagyobbra értékelhetik a meglévő pozíciójuk biztonságát a váltás által megnyíló lehetőségekhez képest.
Emellett a riválisok közül a Volkswagen többféle módon is igyekszik gondoskodni arról, hogy a Tesla ne tudja levadászni a szakembereit. Például ebben a hónapban nyitották meg azt a lehetőséget, hogy ha valakinek beleegyezik a felettese, akkor három-hat hónapos távollétre mehet, miközben megkapja a fizetése háromnegyedét.
Vállalat
Fontos