Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2020. július 30. 15:27 Élet

Még a bicikli szervizelésébe is beszáll a brit kormány, csak tekerjenek többen

Évi nagyjából 153 milliárd forintnyi – öt év alatt összesen kétmilliárd – fontból gazdálkodhat majd az Egyesült Királyságban frissen létrehozott kormányzati szerv, aminek az lesz a feladata, hogy javítsa az országban a bicikilis és gyalogos infrastruktúrát.

A közlekedési minisztériumhoz tartozó Active Travel England nevű program alapján intézkedések egész sora igyekszik majd elősegíteni azt, hogy biztonságosabbak és minél több ember számára hozzáférhetőek legyenek az autózás alternatívái – írja a programról beszámoló Bloomberg.

A kormányzati szerv felel majd a központilag szabályozott feltételeknek megfelelő bicikliutak és tárolók kialakításáért. Ez a gyakorlatban azt jelenti majd például, hogy csak az autós forgalomtól elszeparáltan lehet majd új bicikliutakat létrehozni, valamint hogy az új utaknak egy átlátható rendszerbe kell illeszkednie, illetve úgy kell az utakat kialakítani, hogy különféle fajtájú kerékpárokkal is kényelmesen el lehessen rajtuk férni, még nagy forgalom esetén is.

Az új bicikliutakon kívül a program keretén belül létrehoznak 12 új, Kis Hollandiának nevezett városi forgalomcsökkentett zónát. Ezzel együtt októberig a helyi közúti szabályozásban tervezett módosításokról is konzultációt kezdeményez a kormány. Ezek közül az egyik legfontosabb változtatás egy egyértelmű forgalmi hierarchia felállítása lenne, amiben

a legnagyobb potenciális károkat okozni képes szereplőket terhelné a legnagyobb felelősség a balesetek elkerülésében.

A minisztériumot a bicikilizés hozzáférhetőségének növelése érdekében egy nemzeti e-bicikli program végrehajtásával is megbízták. Ennek a részletei egyelőre nem ismertek, de nagy valószínűséggel az elektromos biciklik vásárlásának állami támogatásáról van szó, annak érdekében, hogy az idősebbek körében és hosszabb utak esetében is ösztönözzék a kerékpározást.

Az új kormányzati szerv egy olyan programot is felügyel, aminek keretén belül 50 ezer darab 50 font értékű szervizjegyet osztanak ki. Ezzel azt szeretnék ösztönözni, hogy azok is újra kezdjék el használni a kerékpárjukat, akik csak lusták elvinni szervizbe az otthon porosodó, rossz műszaki állapotban lévő biciklijüket, de egyébként járnának vele.

Bár a kétmilliárd fontos keretösszeg soknak tűnhet főleg annak fényében, hogy Angliában az utazások két százaléka esetében használnak kerékpárt, de egyrészt ez még így is 500 millió fonttal kevesebb, mint amennyit a kormány erre a célra beígért, másrészt pedig szintén tervben van egy 27 milliárdos autóút-építési program. A program nagysága és kiterjedtsége miatt ugyanakkor hatalmas jelentőségű lehet országos szinten.

Az életben egyszer adódik ilyen lehetőség, amikor a következő generációk hozzáállására is hatással lehetünk, és minél több embert vehetünk rá arra, hogy a napi rutinjuk részévé tegyék a sétálást és a kerékpározást

– mondta az Egyesült Királyság közlekedési államtitkára, Grant Shapps.

Az alternatív közlekedési lehetőségek népszerűsítése a brit kormány egészségesebb életmódot népszerűsítő intézkedéseinek részét képezi, amely a járvány miatt egyébként is nagyobb hangsúlyt kapott a közelmúltban. „Ez a példa nélküli járvány azt is megmutatta, hogy sokaknak – köztük nekem is – komolyabban kell venniük az egészségüket. (…) Komolyabban kell mérlegelnünk, hogy milyen változások szükségesek az életmódunkban ahhoz, hogy aktívabbak és sportosabbak legyünk” – írja Boris Johnson miniszterelnök a programot részletező jelentés előszavában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVilágbajnok magyarázat az úthibákra a kormány kedvenc cégétől: „ez fizika”Nem tudni, hogy milyen célokat szolgál a hatvani kerékpáros kalandpark, de a helyi közösség nem sokat profitált az uniós pénzből megvalósított beruházásból.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet kerékpár közlekedés Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.