Hírlevél feliratkozás
Stubnya Bence
2020. július 30. 15:27 Élet

Még a bicikli szervizelésébe is beszáll a brit kormány, csak tekerjenek többen

Évi nagyjából 153 milliárd forintnyi – öt év alatt összesen kétmilliárd – fontból gazdálkodhat majd az Egyesült Királyságban frissen létrehozott kormányzati szerv, aminek az lesz a feladata, hogy javítsa az országban a bicikilis és gyalogos infrastruktúrát.

A közlekedési minisztériumhoz tartozó Active Travel England nevű program alapján intézkedések egész sora igyekszik majd elősegíteni azt, hogy biztonságosabbak és minél több ember számára hozzáférhetőek legyenek az autózás alternatívái – írja a programról beszámoló Bloomberg.

A kormányzati szerv felel majd a központilag szabályozott feltételeknek megfelelő bicikliutak és tárolók kialakításáért. Ez a gyakorlatban azt jelenti majd például, hogy csak az autós forgalomtól elszeparáltan lehet majd új bicikliutakat létrehozni, valamint hogy az új utaknak egy átlátható rendszerbe kell illeszkednie, illetve úgy kell az utakat kialakítani, hogy különféle fajtájú kerékpárokkal is kényelmesen el lehessen rajtuk férni, még nagy forgalom esetén is.

Az új bicikliutakon kívül a program keretén belül létrehoznak 12 új, Kis Hollandiának nevezett városi forgalomcsökkentett zónát. Ezzel együtt októberig a helyi közúti szabályozásban tervezett módosításokról is konzultációt kezdeményez a kormány. Ezek közül az egyik legfontosabb változtatás egy egyértelmű forgalmi hierarchia felállítása lenne, amiben

a legnagyobb potenciális károkat okozni képes szereplőket terhelné a legnagyobb felelősség a balesetek elkerülésében.

A minisztériumot a bicikilizés hozzáférhetőségének növelése érdekében egy nemzeti e-bicikli program végrehajtásával is megbízták. Ennek a részletei egyelőre nem ismertek, de nagy valószínűséggel az elektromos biciklik vásárlásának állami támogatásáról van szó, annak érdekében, hogy az idősebbek körében és hosszabb utak esetében is ösztönözzék a kerékpározást.

Az új kormányzati szerv egy olyan programot is felügyel, aminek keretén belül 50 ezer darab 50 font értékű szervizjegyet osztanak ki. Ezzel azt szeretnék ösztönözni, hogy azok is újra kezdjék el használni a kerékpárjukat, akik csak lusták elvinni szervizbe az otthon porosodó, rossz műszaki állapotban lévő biciklijüket, de egyébként járnának vele.

Bár a kétmilliárd fontos keretösszeg soknak tűnhet főleg annak fényében, hogy Angliában az utazások két százaléka esetében használnak kerékpárt, de egyrészt ez még így is 500 millió fonttal kevesebb, mint amennyit a kormány erre a célra beígért, másrészt pedig szintén tervben van egy 27 milliárdos autóút-építési program. A program nagysága és kiterjedtsége miatt ugyanakkor hatalmas jelentőségű lehet országos szinten.

Az életben egyszer adódik ilyen lehetőség, amikor a következő generációk hozzáállására is hatással lehetünk, és minél több embert vehetünk rá arra, hogy a napi rutinjuk részévé tegyék a sétálást és a kerékpározást

– mondta az Egyesült Királyság közlekedési államtitkára, Grant Shapps.

Az alternatív közlekedési lehetőségek népszerűsítése a brit kormány egészségesebb életmódot népszerűsítő intézkedéseinek részét képezi, amely a járvány miatt egyébként is nagyobb hangsúlyt kapott a közelmúltban. „Ez a példa nélküli járvány azt is megmutatta, hogy sokaknak – köztük nekem is – komolyabban kell venniük az egészségüket. (…) Komolyabban kell mérlegelnünk, hogy milyen változások szükségesek az életmódunkban ahhoz, hogy aktívabbak és sportosabbak legyünk” – írja Boris Johnson miniszterelnök a programot részletező jelentés előszavában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVilágbajnok magyarázat az úthibákra a kormány kedvenc cégétől: „ez fizika”Nem tudni, hogy milyen célokat szolgál a hatvani kerékpáros kalandpark, de a helyi közösség nem sokat profitált az uniós pénzből megvalósított beruházásból.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet kerékpár közlekedés Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. május 5. 05:32 Élet, Világ

Már egészen messziről is átjárnak a magyarok Szlovákiába élelmiszerért

Tényleg megéri 80-100 kilométerről rendszeresen kijárni cigiért, sörért, sajtért és sok minden másért? Egyre többen gondolják úgy, hogy igen.

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. május 4. 05:07 Adat

Soha nem volt még ilyen enyhe az év eleje Magyarországon

Nemcsak globálisan, Magyarországon is kiugróan magas volt az átlaghőmérséklet 2024 első harmadában. Februárban és márciusban is megdőlt a hőmérsékletrekord.

Bucsky Péter
2024. május 3. 04:31 Adat, Közélet

Átformálta a lakáspiacot a kormány a sok százmilliárdos támogatásokkal

A legalább három gyermeket nevelőknél látványos a lakástulajdonosok arányának növekedése, a falvakban pedig fogyni kezdtek az üresen álló házak.

Mészáros R. Tamás
2024. május 2. 04:32 Világ

Egyre több az elektromos autó, egyre több a panasz is Kínában

A kínai vásárlók nagyobb hatótávolságot és jobb tölthetőséget várnak, nő az elektromos autókkal elégedetlenek aránya. Délkelet-Ázsiában ugyanakkor egyre jobban megy a biznisz a kínai gyártók számára.