Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 7. 11:09 Vállalat, Világ

Megy ez, csak akarni kell, a vonat máris kiváltotta a repülőt

Amint arról korábban írtunk, a járvány miatt csődközelbe jutott osztrák légitársaságot az állam csak azzal a feltétellel mentette meg, hogy bizonyos környezetvédelmi szempontból fontos változtatásokat végrehajt. Ennek részeként Bécsben majdnem teljesen véget vetettek a belföldi polgári repülésnek, mert minden olyan repülőjáratot meg kell szüntetni, amely kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal.

Az AUA máris megtalálta az üzleti megoldást. Ahogy a Der Standard írja, a légitársaság növelni fogja az osztrák vasúttársaságtól vásárolt ülőhelyek mennyiségét a Bécs-Salzburg vonalon. Eddig is létezett ez a megoldás (mint ahogy más európai országokban is bevett gyakorlat), amely szerint a légitársaság vonatjegyet értékesít tipikusan az átszálló utasainak, és ugyanazookat a feltételeket garantálja, mintha repülőjegy lenne, most azonban ennek jelentős kiterjesztéséről van szó.

Az új megállapodás szerint reggel 5 óra és este 8.30 között minden órában lesz olyan Salzburg-Bécs vonatkapcsolat, amelyre az AUA helyeket köt le, és azokat értékesíti. A vonatjegy ugyanazt garantálja, mint a repülőjegy, például egy Bécsbe érkező légi utast automatikusan átfoglalnak a következő vonatra, ha a repülője késik.

Az ötletet egyébként azért nem kell tesztelni, mert tudják, hogy működik, a salzburgi repülőtér tavalyi felújításakor ugyanis szintén vonattal váltották ki a járatokat.

Salzburgból egyébként vonattal jelenleg tipikusan 3,5-4 óra alatt lehet kijutni a bécsi repülőtérre, ami nem sokkal kevesebb idő, mint Budapestről, ahonnan a leggyorsabb vasúti kapcsolat csak pár perccel több 4 óránál.

(Javítás: ahogy olvasóink jelezték, a Keleti pályaudvarról 3 óra 17 perc alatt is elérhető a bécsi reptér, 4 óra közelébe csak a Google menetrend böngészője tolja fel az időt, mert 30 perces gyaloglást feltételez a reptéren.)

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBécsből nem lesznek többé igazán olcsó repülők, és a budapesti járat is megszűnhetNagyon érdekes következményei lettek annak, hogy az osztrák kormány egy zöld programhoz kötötte a nemzeti légitársaság megmentését.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ AUA Bécs repülőtér Salzburg Schwechat vasút vonat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.