Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. július 7. 11:09 Vállalat, Világ

Megy ez, csak akarni kell, a vonat máris kiváltotta a repülőt

Amint arról korábban írtunk, a járvány miatt csődközelbe jutott osztrák légitársaságot az állam csak azzal a feltétellel mentette meg, hogy bizonyos környezetvédelmi szempontból fontos változtatásokat végrehajt. Ennek részeként Bécsben majdnem teljesen véget vetettek a belföldi polgári repülésnek, mert minden olyan repülőjáratot meg kell szüntetni, amely kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal.

Az AUA máris megtalálta az üzleti megoldást. Ahogy a Der Standard írja, a légitársaság növelni fogja az osztrák vasúttársaságtól vásárolt ülőhelyek mennyiségét a Bécs-Salzburg vonalon. Eddig is létezett ez a megoldás (mint ahogy más európai országokban is bevett gyakorlat), amely szerint a légitársaság vonatjegyet értékesít tipikusan az átszálló utasainak, és ugyanazookat a feltételeket garantálja, mintha repülőjegy lenne, most azonban ennek jelentős kiterjesztéséről van szó.

Az új megállapodás szerint reggel 5 óra és este 8.30 között minden órában lesz olyan Salzburg-Bécs vonatkapcsolat, amelyre az AUA helyeket köt le, és azokat értékesíti. A vonatjegy ugyanazt garantálja, mint a repülőjegy, például egy Bécsbe érkező légi utast automatikusan átfoglalnak a következő vonatra, ha a repülője késik.

Az ötletet egyébként azért nem kell tesztelni, mert tudják, hogy működik, a salzburgi repülőtér tavalyi felújításakor ugyanis szintén vonattal váltották ki a járatokat.

Salzburgból egyébként vonattal jelenleg tipikusan 3,5-4 óra alatt lehet kijutni a bécsi repülőtérre, ami nem sokkal kevesebb idő, mint Budapestről, ahonnan a leggyorsabb vasúti kapcsolat csak pár perccel több 4 óránál.

(Javítás: ahogy olvasóink jelezték, a Keleti pályaudvarról 3 óra 17 perc alatt is elérhető a bécsi reptér, 4 óra közelébe csak a Google menetrend böngészője tolja fel az időt, mert 30 perces gyaloglást feltételez a reptéren.)

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBécsből nem lesznek többé igazán olcsó repülők, és a budapesti járat is megszűnhetNagyon érdekes következményei lettek annak, hogy az osztrák kormány egy zöld programhoz kötötte a nemzeti légitársaság megmentését.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ AUA Bécs repülőtér Salzburg Schwechat vasút vonat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2024. május 17. 05:48 Pénz, Vállalat

Hiába szeretnék sokan, nem lehet csak úgy lejönni a földgázról

Bár jelentősen csökkent a magyar vállalatok földgázfelhasználása, az ipari szereplők nagy része, ha akarna, sem tudna szabadulni a földgáztól.

Stubnya Bence
2024. május 16. 16:16 Adat, Vállalat

Nem ért véget a magyar cégek szenvedése a tavalyi csődhullámmal

Korlátozott forgalomnövekedés, csökkenő árrés és az exportáló cégek szenvedése a kereslet hiánya miatt: ezek lesznek a legnagyobb idei céges kihívások.

Hajdu Miklós
2024. május 15. 16:36 Vállalat

Az elküldött vendégmunkások veszítik a legkevesebbet az iváncsai akkugyárban

Határozott idejű szerződéssel dolgoztak, és ki kell nekik fizetni a hátralévő időre vonatkozó munkabért akkor is, ha nem talál új munkát a kölcsönbe adó cég.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. május 17. 10:45 Adat, Közélet

Megmutatjuk, hogyan gyűltek a NER-elit ezermilliárdjai

A nyolc leggazdagabb NER-üzletember együttes vagyona tíz évvel ezelőtt még 50 milliárd sem volt, most viszont már a 2000 milliárd forintot is jóval meghaladja.

Stubnya Bence
2024. május 16. 13:47 Adat, Közélet

Újra lesz pénzünk fogyasztani, de még mindig túl nagy a lyuk a költségvetésen

Ugyan több előrejelzés is kicsit borúsabban látja az idei növekedési kilátásokat, mint pár hónapja, de legalább reálbér-növekedésre és több fogyasztásra számítanak.

Jandó Zoltán
2024. május 16. 10:27 Adat, Közélet

Veresége ellenére pénzügyileg más ligában focizik a Fradi, mint a többi magyar csapat

A Fradi annyi pénzből gazdálkodik, hogy még a svájci és a belga bajnokságban is a gazdagabb csapatok közé tartozna, a Paks büdzséje viszont itthon is szerénynek számít.