Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. július 15. 14:48 Élet

Még Koppenhágát is megosztotta az e-roller invázió, pedig ott tényleg rengeteg bicikliút van

Fél évvel azután, hogy a dán fővárosban is megjelentek az elektromos rollerek, a The Guardian munkatársa meglehetősen ellentmondásos helyzetről számolt be a helyszínről. A világ (Amszterdam után) második leginkább biciklis városában naponta összesen 1,4 millió kilométert bicikliznek a lakosok, és a helyiek között mindössze 3 százalék azoknak az aránya, akik nem tekernek mindennap legalább egyszer.

Koppenhágában híresen jó a kerékpáros infrastruktúra, így elvileg ez lehetne az a város, amely leginkább képes befogadni az újonnan megjelent közlekedési eszközt, az e-rollert. Ennek ellenére látványosan kétfelé oszlik az emberek véleménye, vagy imádja valaki az e-rollert, vagy utálja.

Az utakon jelenleg még csak 7 ezer e-roller közlekedik, ami elenyésző szám a biciklikhez képest, az adatok szerint azonban az orvosi ellátást igénylő sérülések száma a két közlekedési eszköznél majdnem megegyezik. Rolleres balesetből naponta átlagosan kettőt regisztrálnak a városban, biciklisből pedig évente 800 történik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkDühbe gurul a város?Az elektromos rollerek valószínűleg a mindennapok részévé válnak, konfliktusokat okoz azonban a városlakókkal, ha a kölcsönzőcégek túltolják a biciklit.

A rollereknél (egyelőre) nem csak a balesetek aránya kiugróan magas, hanem az ittas vezetésé is. A riportban megszólaló rendőr azt mondja, a belvárosi éjszakai ellenőrzéseknél előfordul, hogy minden egymás után megállított rolleres ittas, ami az autóknál vagy biciklinél soha nincs így. Ennek az lehet az oka, hogy az éjszakai szórakozóhelyekről rollerrel tűnik a legjobbnak hazamenni, mert olcsó, nem kell rá várni, mint a tömegközlekedésre, de még erőt sem kell kifejteni a haladáshoz, mint a biciklin.

Sem az autósok, sem a gyalogosok nem szoktak még hozzá a váratlanul akár 20 km/h-val felbukkanó e-rollerekhez, előbbiek könnyen elütik őket, utóbbiakat pedig könnyen elütik a rolleresek.

A rollermegosztó cégek azt mondják, nagyon komolyan veszik a biztonsági figyelmeztetéseket, az applikációikban tippeket adnak a használatra. A közvéleményt mégis annyira megosztja a rollerhasználat, hogy az ellenzők egyszerűen bedobják az útjukba kerülő otthagyott rollereket a kukákba, de sok eszköz landol a csatornák mélyén is.

A konfliktusok egyik fő forrása, hogy a rollereket a használati zónán belül bárhol ott lehet hagyni, és gyakran útban vannak a lakosoknak. A svéd Voi ezért azt tervezi, hogy parkolóhelyeket jelöl meg azokban a városokban, ahol a szolgáltatása elérhető, és extra használati lehetőséggel fogja díjazni azokat, akik ott rakják le a rollerjeiket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA gyalogosoknak elege lett a járdán szlalomozó elektromos rollerekbőlSan Francisco szabályozni akarja a megosztásos közlekedési eszközök használatát, mert kezdenek káoszba fulladni az utcái.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet baleset e-roller ittas vezetés Koppenhága roller Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. május 5. 05:32 Élet, Világ

Már egészen messziről is átjárnak a magyarok Szlovákiába élelmiszerért

Tényleg megéri 80-100 kilométerről rendszeresen kijárni cigiért, sörért, sajtért és sok minden másért? Egyre többen gondolják úgy, hogy igen.

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. május 7. 11:08 Adat, Közélet

Magyar egészségügy 2024: inkasszó, eszközhiány, 100 milliárdos adósság

A magyar tulajdonban lévő egészségügyi beszállító cégek lehetnek a kórházi adósságállomány folyamatos növekedésének vesztesei. Több vállalat is elhagyhatja a piacot.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 14:24 Adat, Vállalat

Most látszik, mennyire megütötte az oroszokat, hogy nem veszik a gázukat Európában

Az európai piac összeomlása miatt lett közel negyed évszázadnyi nyereséges működés után 2023-ban veszteséges a Gazprom orosz gázóriás.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 05:32 Pénz, Vállalat

Nem a Gazprommal lesz a politikai haszonszerzés eszköze a Fradi és a magyar labdarúgás

Mert már régen az. A magyar futballban soha nem alakult ki valódi szponzoráció. A Fidesz hatalomra kerülését követően a baráti pénzeket a politikai motiváció váltotta fel.