Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. július 15. 14:48 Élet

Még Koppenhágát is megosztotta az e-roller invázió, pedig ott tényleg rengeteg bicikliút van

Fél évvel azután, hogy a dán fővárosban is megjelentek az elektromos rollerek, a The Guardian munkatársa meglehetősen ellentmondásos helyzetről számolt be a helyszínről. A világ (Amszterdam után) második leginkább biciklis városában naponta összesen 1,4 millió kilométert bicikliznek a lakosok, és a helyiek között mindössze 3 százalék azoknak az aránya, akik nem tekernek mindennap legalább egyszer.

Koppenhágában híresen jó a kerékpáros infrastruktúra, így elvileg ez lehetne az a város, amely leginkább képes befogadni az újonnan megjelent közlekedési eszközt, az e-rollert. Ennek ellenére látványosan kétfelé oszlik az emberek véleménye, vagy imádja valaki az e-rollert, vagy utálja.

Az utakon jelenleg még csak 7 ezer e-roller közlekedik, ami elenyésző szám a biciklikhez képest, az adatok szerint azonban az orvosi ellátást igénylő sérülések száma a két közlekedési eszköznél majdnem megegyezik. Rolleres balesetből naponta átlagosan kettőt regisztrálnak a városban, biciklisből pedig évente 800 történik.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkDühbe gurul a város?Az elektromos rollerek valószínűleg a mindennapok részévé válnak, konfliktusokat okoz azonban a városlakókkal, ha a kölcsönzőcégek túltolják a biciklit.

A rollereknél (egyelőre) nem csak a balesetek aránya kiugróan magas, hanem az ittas vezetésé is. A riportban megszólaló rendőr azt mondja, a belvárosi éjszakai ellenőrzéseknél előfordul, hogy minden egymás után megállított rolleres ittas, ami az autóknál vagy biciklinél soha nincs így. Ennek az lehet az oka, hogy az éjszakai szórakozóhelyekről rollerrel tűnik a legjobbnak hazamenni, mert olcsó, nem kell rá várni, mint a tömegközlekedésre, de még erőt sem kell kifejteni a haladáshoz, mint a biciklin.

Sem az autósok, sem a gyalogosok nem szoktak még hozzá a váratlanul akár 20 km/h-val felbukkanó e-rollerekhez, előbbiek könnyen elütik őket, utóbbiakat pedig könnyen elütik a rolleresek.

A rollermegosztó cégek azt mondják, nagyon komolyan veszik a biztonsági figyelmeztetéseket, az applikációikban tippeket adnak a használatra. A közvéleményt mégis annyira megosztja a rollerhasználat, hogy az ellenzők egyszerűen bedobják az útjukba kerülő otthagyott rollereket a kukákba, de sok eszköz landol a csatornák mélyén is.

A konfliktusok egyik fő forrása, hogy a rollereket a használati zónán belül bárhol ott lehet hagyni, és gyakran útban vannak a lakosoknak. A svéd Voi ezért azt tervezi, hogy parkolóhelyeket jelöl meg azokban a városokban, ahol a szolgáltatása elérhető, és extra használati lehetőséggel fogja díjazni azokat, akik ott rakják le a rollerjeiket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA gyalogosoknak elege lett a járdán szlalomozó elektromos rollerekbőlSan Francisco szabályozni akarja a megosztásos közlekedési eszközök használatát, mert kezdenek káoszba fulladni az utcái.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet baleset e-roller ittas vezetés Koppenhága roller Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Fontos

Holtzer Péter
2024. november 23. 06:07 Podcast

Sokkal jobban is lehet segíteni a középiskolásokat a pályaválasztásban

Pályaorientáció alatt leginkább egyszeri ismeretátadást szoktak érteni, pedig fontos lenne a diákokat végigkísérni a 9. osztálytól érettségiig.

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.